Het algemene boekentopic (Deel 1)

Hahaha ik vind het zo lief dat je deze boeken aanraadt. Goed uitgezocht haha. Deze serie was namelijk mijn favoriet als kind. Ik heb ze hier nog steeds in de kast staan. Al vind ik ze nu ik wat ouder ben, wat seksistisch richting mannen.

Ik hou wel van boeken met sterke vrouwen in de hoofdrol.

2 likes

Oh wat grappig! Ik vond ze vroeger ook echt fantastisch. Heb ze nog niet weer herlezen, maar geloof wel dat het seksistische is de andere kant op ja. Leuk :slight_smile:

1 like

Oh ik ook! Raad ik ook echt iedereen aan, haha. Ga de nieuwe dus ook zeker lezen, leuk!

1 like

Ik heb net voor het eerst De brief voor de koning gelezen en ik vond hem zo tegenvallen. Heb ik medestanders?

1 like

Wat zijn trouwens boeken die veel indruk op jullie gemaakt hebben als kind? Zat daar toevallig dit weekend aan te denken. Bij mij is het denk ik Oosterschelde, windkracht 10 van Jan Terlouw. Ik weet gewoon nog precies dat ik het boek aan het lezen was.

3 likes

Max en de Maximonsters, is mij altijd bij gebleven en ik heb nu ook de volwassen editie ervan in huis.

En als leesboek toen ik een jaar of 10 was heeft Het paard en de jongen uit de Narnia reeks veel indruk gemaakt.

1 like

Koppensnellers van Kippenvel-reeks. Ik las vroeger vrijwel nooit boeken.

4 likes

Ik las echt super veel als kind en vond vooral historische romans en fantasy heel tof, maar De Gebroeders Leeuwenhart heeft de grootste indruk op me gemaakt. Volgens mij is dat ook het eerste “echte” boek dat ik kreeg van mijn ouders ipv een voorleesboek ofzo.

3 likes

Bij die laatste moet ik denken aan Bassie die dat deed op de motorkap van de auto :joy:

1 like

Oorlogswinter moet ik gelijk aan denken.

1 like

Achtste groepers huilen niet! Die vond ik zo indrukwekkend en heftig toen. En Spijt van Carry Slee ook trouwens.

2 likes

Heksenkind! En de serie op zoek naar dolfijnen. Snuf de hond deel een vond ik ook heel indrukwekkend. Edit: de Duiventil en Maaike en Domenico ook!

@Briseis ja ik snap wat je bedoelt! Ik heb hem al drie keer gelezen ofzo en elke keer vind ik hem toch tegenvallen. Waarom ik hem steeds weer pak weet ik ook niet. Op dit moment lees ik hem voor aan een vriendin (via spraakberichten) en ik baal zo dat je dan saaie stukken niet kan overslaan.

1 like

Die twee maakten ook echt indruk Idd! Heb ze gelezen toen ze net uitkwamen, toen zat ik nog op de basisschool. Spijt hebben we later in de brugklas ook verplicht klassikaal moeten lezen.

2 likes

Zo grappig van heksenkind trouwens. Die heb ik vroeger ook gelezen. En toen ik was pas bij mijn zusje was(die is net 14 geworden) zag ik hem ook liggen. Zo leuk dat die nog steeds gelezen wordt.

3 likes

Oorlog zonder vrienden van Evert Hartman, alhoewel ik me vrij weinig van het verhaal herinner.

2 likes

Jaaa, gebroeders leeuwenhart! ik had die als deel van de serie die je op basisschool kon kopen elk jaar, weet niet hoe het heet, maar je kreeg dan 7 boeken ofzo in dezelfde kaft.

Verder was ik erg onder de indruk van Darren Shan & daarvoor las ik alles van Paul van Loon.

Je kunt wel zien waarom ik van fantasy houd nu, lol :smiley:

2 likes

Waren dat de lijsters? Die had je vroeger op de basisschool, nu zijn ze helaas alleen nog voor de middelbare. Ik had ook boektoppers, maar dat was in de lagere klas.

1 like

Omg mijn zusje en ik verslonden Darren Shan en ik vond Paul van Loon ook heeeel leuk. Sowieso alles met monsters (maar niet te eng) had mijn interesse haha. Ronja de Roversdochter vond ik ook zo’n tof boek en alles van Thea Beckman (Vooral Hasse Simonsdochter en Geef Mij De Ruimte!) eigenlijk ook.

3 likes

Ik kan het niet terugvinden via Google, maar ik weet dat het 1 jaar allemaal witte kaften met lichtblauw waren en een ander jaar wit met geel? De lijsters die ik op google vind lijken er niet op, maar het was wel hetzelfde concept, dus het kan best!

1 like

Ik vind het echt jammer dat je niet kan terugzien wat je vroeger allemaal heb geleend bij de bieb. Ik leende elke week altijd 10 boeken, maar kan me echt vrij weinig herinneren :frowning_face:

Las denk ik ook niet heel indrukwekkende boeken. Veel Carry Slee, de Hoe overleef ik … serie, boeken van de Vlinders serie, Noortje en Suus & Sas stripboeken. Het enige dat écht indruk achterliet was Harry Potter, lekker basic.

3 likes