Het algemene boekentopic (Deel 1)

Iemand die toevallig nog leuke Kindle koopjes heeft gespot? Ik kwam deze tegen en deze staat wel op mijn TBR, dus besteld!

Mijn hoesje voor mijn nieuwe Kindle reader kwam ook net binnen, love it!

9 likes

Oh en omdat ik geen verzendkosten wilde betalen, dit boek ook ontvangen!

2 likes

Ik herlees graag en vaak mijn lievelingskinderboeken, zoals bijvoorbeeld Matilda, Polleke, of (leuk en nieuw!) The House With Chicken Legs en Lampje. :orange_heart:

Afgelopen maand heb ik toevallig boeken voor volwassenen gelezen waar ik heel vlot doorheen ben gegaan; met stip op één My Sister the Serial Killer. Een best spannend verhaal, maar heel luchtig en grappig geschreven. Black Water Lilies was iets langer, maar vond ik misschien nog mooier, en zeker voor een thriller erg verrassend. Ook ben ik op dit moment bezig met Everything I Never Told You, die volgens mij goed in het rijtje past van niet te zware, maar niet banale pageturners!

4 likes

Wat een mooi hoesje! :heart_eyes:
Hadden ze ook voor andere merken?

Ha wat leuk al deze boeken, op Polleke en de Engelse na heb ik ze ook gelezen. Lees je vaker nieuwe kinderboeken? Meer favorieten/aanraders toevallig? Ik vond Lampje trouwens ook echt fantastisch!

Ik heb hem via Amazon besteld en bij mijne staat specifiek Kindle! Als ik verder zoek, kan ik wel dezelfde vinden voor een Kobo Libra H2O. Welke ereader heb je?

1 like

Oh wat leuk, ik heb een Kobo. Heb je een linkje voor me? Dankjewel!

Edit: gevonden!
617TA1r0P2L.AC_SY400

2 likes

oooh city of girls is echt mijn favo boek. Vind dat zo’n mooi, dromerig verhaal <3

1 like

Ook de Libra? Want zie alleen die!

https://www.amazon.nl/Fintie-SlimShell-Libra-7-inch-eReader/dp/B082199GSS/ref=mp_s_a_1_2?dchild=1&keywords=kobo+case+library&qid=1599311384&sr=8-2

Ben verder aan het zoeken voor je, voor het geval je een ander type Kobo hebt. :upside_down_face:

Jaaa top!

1 like

Over Normal People:

Ik vond hem wat tegenvallen. Zeker wel vermakelijk, maar ook niet meer dan dat. Snel gelezen (1.5e dag met tussenpozen) maar het voelde ook erg “kort”. Als ik er wat langer over nadenk voelt het voor mij omdat er zo’n lange tijdslijn moest zijn, er weinig ruimte was voor diepte. Ik las net een recensie en daar stond bijvoorbeeld “De liefdevolle gesprekken tussen haar en haar zoon behoren tot de hoogtepunten van de roman” en dat snap ik wel de essentie van deze zin, maar voor mijn gevoel was die moeder maar zo kort in beeld, bij wijze van spreken zijn die gesprekken 2 alinea’s. De lagen in hun relatie vond ik heel mooi, het had van mij gewoon uitgebreider (langer) gemogen. Het is nu geloof ik een serie en dan geloof ik dat het daar veel meer uitgebouwd kan worden. Iemand hier die al gezien?

Ben benieuwd naar jullie mening omdat voor mijn gevoel hier wel meer deze hebben gelezen, toch? En ik weet niet of jullie hier met spoilers werken maar ik merk dat ik altijd wat beïnvloed ben tijdens het lezen (of kijken van een serie/film) als ik er al iets over gelezen heb dus ben toch liever voorzichtig hierin.

Normal People

Ik was er ook niet van onder de indruk, maar ik weet niet meer precies waarom (heb je lekker veel aan, haha). Ik geloof dat ik vooral een beetje geïrriteerd was door de personages, ik had zoiets van: fix die shit gewoon. Doe niet zo moeilijk. Draai niet zo om elkaar heen. Anderen vonden dat juist realistisch en/of mooi aan het boek maar mij stoorde het vooral.

1 like

3 likes

Net een stripboek gelezen en die raad ik echt iedereen aan. Vandaar nu alvast een bericht ipv aan het einde van de maand in een overzicht.

het gaat om Kiki van Montparnasse getekend en geschreven door Catel en Bocquet. Het verteld het levensverhaal van Alice Prin. het speelt zich af in de jaren twintig van de vorige eeuw en zij is in die tijd een grote bekendheid in de kunstenaarswereld. Dat is dus echt heel tof en tragisch tegelijkertijd. En ze heeft dus echt bestaan en al die bekende mensen waar ze toen mee omging ook. Achterin staat een biografie over al die mensen en ik zit dus nu al een uur lang info op te zoeken over Man Ray, Lee Miller, Foujita…

Oh en @MJDLH ik vond het boek wel echt heel goed. De precieze reden weet ik niet meer, het verhaal maakte volgens mij niet perse veel indruk. Het was meer de stijl van schrijven. De zinnen en woorden liepen echt zo vloeiend. En dat ze met weinig woorden veel kon zeggen. Dat vond ik heel knap er aan gedaan. Volgens mij vond ik gesprekken met gewone mensen ofzo nog wel een stukje beter.

2 likes

Helaas niet, op de kinderboeken van Neil Gaiman na, die je waarschijnlijk al gelezen hebt, lees ik kinderboeken veel te sporadisch om er echt kennis van te hebben. Geen kinderboek maar wel een boek dat jij misschien ook heel leuk zou kunnen vinden: Nimona! Dat is een superleuke graphic novel.

1 like

Ik vind zelf de boeken van Graeme Simsion perfect hiervoor!

Ik heb zelf net Camino van hem (en zijn vrouw) uit en ik vond het een leuk boek alleen sommige dingen waren heel onduidelijk beschreven. Dan dacht ik huh is dit gebeurd, wat heb ik gemist?? Misschien ligt het aan de vertaling…

1 like

Ik zie hier zoveel leuke boekentips voorbij komen. Dan ga ik daarna direct naar mn kobo app om ze aan mijn lijst tow te voegen en eindig ik vrijwel altijs vet teleurgesteld omdat ze er niet tussen staan.

Misschien helpt dit topic: Kobo plus aanraders
En ik zoek ook weleens via deze lijst op goodreads: https://www.goodreads.com/shelf/show/kobo-plus


Ik ben nu begonnen in “de avond is ongemak” maar damn het regent inderdaad metaforen. Maar ik vind het ook wel leuk om te lezen hoe associatief Marieke Lucas Rijneveld denkt en schrijft.

Bedankt voor de links.

Het is niet zo dat ik op KoboPlus niet weet wat te lezen, eerder dat ik biet kan kiezen uit de boeken die ik al op mijn lijstje heb staan.
Maar soms zie ik hier boeken voorbij komen waarbij ik denk Die wil ik lezen, en dan vind ik het jammet dat ze er bij KoboP niet tussen staan

Storytel of Scribd misschien? Ze hebben veel audio, maar ook wel ebooks. Storytel is onbeperkt, Scribd adverteert daar ook mee, maar dat klopt niet.

1 like