Hier heb ik al heel wat tips weg. Ik lees meestal de boekenkrant voor tips (die kan je gratis halen bij de bieb, tenminste bij de mijne, of een boekhandel in de buurt).
Ook van vrienden/vriendinnen en familie krijg ik wel eens tips. Maar het gros leest niet zoveel of ze houden van andere gernes dus daar moet ik het niet echt van hebben.
Ik volg www.jaapleest.nl voor kinderboeken tips (hij heeft ook nog een podcast, de grote vriendelijke podcast of zo iets)
In de zaterdageditie van de Volkskrant en trouw staan ook altijd heel veel nieuws over boeken. Ik lees ook wel boeken nav de boekenkast (?) Die in de flow staat. In de Linda, flow en soms Happinez staan ook wel eens leuke tips.
Maar de allerbeste tip vind ik gewoon struunen in de bibliotheek. Daar kom ik echt de meeste boeken tegen!
Edit: oh en soms wel van hebban! En radio 1 of 2 interviewt wel schrijvers (weet even niet precies hoe dat heet) daar heb ik naderhand ook wel eens een boek van gelezen. Eigenlijk overal wel, haha. Want zelfs Cynthia heeft altijd een lijstje met boeken (maar die vind ik maar zozo).
Edit2: de bibliotheek heeft ook een pagina met nieuw aangeschaft en een optie om nav je eerder geleende boeken tips te krijgen. Beide gebruik ik wel eens.