2020 was voor mij echt een jaar van lezen voor ontspanning, wat heel chill is maar daardoor zijn mijn favoriete boeken ook niet zo boeiend :’).
Ik heb dit jaar 52 boeken gelezen, waarvan 36 boeken uit series bestonden.
Favorieten
- Serie: de kronieken van de kroon (Jennifer Nielsen). Ik denk dat deze boeken voor kinderen van 10-12 jaar geschreven zijn. Het gaat over een vermiste prins en het speelt zich af in kastelen en andere toffe plekken, ik heb normaal niet zo veel met boeken waar ook in gevochten wordt maar deze serie trok me echt heel erg mee.
*Laat je horen (Lisa Jansen): een informatief boek over instap activisme, er werden een hoop onderwerpen nog dieper behandeld en ik vond het echt een fijne stijl. Ik heb dit boek geluister ipv gelezen en dat was echt goed te doen!
*Hoe ik talent voor het leven kreeg (Rodaan Al Galidi): over iemand die naar Nederland vlucht en dan terecht komt in de hel van asielzoekercentra. Ik heb zelf de laaggeletterden versie gelezen want die ander kon ik niet als epub kopen. Daardoor had ik hem snel uit maar miste ik waarschijnlijk wel onderdelen. Het was iig heel treffend, pijnlijk om te lezen hoe ons land handelt en ook goed om te lezen hoe het er in een azc aan toe gaat.
*Jij hebt ons niet ontdekt, wij waren hier altijd al (Massih Hutak): een boek over de gentrificatie in Amsterdam Noord, maar ook in andere delen van de wereld. Echt geweldig, het heeft mn activistische hart opgewarmd, het is inspirerend om te lezen hoe hier al jaren actie tegen gevoerd wordt en hoe die acties uitgevoerd worden, en ook wat je kan doen om wel goed te integreren in een wijk waar je nieuw bent.
*Serie: Kronieken van de onderwereld (Cassandra Clare): ik moet hier nog 2 boeken van lezen maar de 1e trilogie heeft me echt helemaal meegezogen. Ik moet zeggen dat ik boek 4 wel minder vond, misschien werd het te veel van hetzelfde? Maar de eerste 3 boeken staan op zichzelf en zijn echt heel tof!!