Dit is mijn top 3 van 2020! Heb echt veel mooie boeken gelezen.
- De kat en de generaal van Nino Haratischwili. Echt prachtig. Leest als een soort puzzel, waarbij steeds een stukje ontrafeld wordt. Wel een boek waar je even voor moet gaan zitten, het leest niet per se makkelijk weg. Maar echt zo de moeite waard.
- Het puttertje van Donna Tartt. Dit vond ik intens mooi, echt zo’n boek waar je in moet investeren en wat steeds beter wordt. En dan heimwee als het uit is. Heb hier nog vaak aan teruggedacht.
- Buzz Aldrin, waar ben je gebleven? van Johan Harstad. Zag hem hierboven ook al voorbij komen. Nog zo’n boek waar je helemaal in opgaat. Fantastische sfeer. Wou na dit boek door de regen over de Faroër eilanden rijden.
Edit: o en ik heb dit jaar ook Max, Mischa & het tet-offensief gelezen en die moet er eigenlijk ook nog bij (shit nu is het geen top 3 meer). Daar heb ik ook zoveel plezier aan gehad. Dat was mijn lockdown boek.

)

). Ik lees altijd wel veel boeken per jaar, maar nu met de lockdown had ik minder werk, want horeca, en natuurlijk minder sociale afspraken. Mijn favorieten waren:

.