Ik ga weer voor 100 zoals elk jaar en dat moet goed te doen zijn, zelfs met een leesdip
Ik had alleen nog de Kindle editie besteld van Oathbringer, wilde ik nu nog even de hardcover bestellen, kan Amazon niet naar mijn adres leveren? Hoezo niet, de verkoper is gewoon Amazon zelf…
Geen leesdoel hier. Ik word daar zenuwachtig van! Wil wel door gaan met strips lezen. En ik vind non-fictie ook wel leuk om bij te houden. Elk jaar probeer ik ook Engelse / Duitse boeken te lezen. Vaak kom ik dan tot de helft, maar alles is meegenomen.
Dus ehm gewoon zo door gaat denk ik
Oeh die van Lombardo vond ik ook prachtig en Station Eleven ook vet!
Ik heb mijn doel weer op 100 gezet en wil proberen om wat regelmatiger te posten op mijn bookstagram. Net eerste post van het jaar geplaatst dus dat is een goed begin.
Komt ie uit Engeland? Veel sites kunnen nu (tijdelijk) niet naar Nederland verzenden vanuit Engeland.
Dat denk ik wel ja! Had alleen geen problemen verwacht bij de Duitse Amazon. Van BookDepository wist ik inderdaad dat ze momenteel niet naar NL verzenden.
Er is ook een functie dat je het boek kan scannen, helpt dat?
Krijg je ook een andere versie bij het scannen van de ISBN op de achterkant? Eerder kon je volgens mij alleen de ISBN scannen en niet de omslag van het boek. Ik heb nooit een verkeerde editie gescand (als ik kies voor de ISBN, maar dat doe ik dus sowieso altijd).
Ja, aanrader!
Hier ook een grote stapel boeken. Ik maak vaak aan het begin van de maand een klein lijstje met boeken (ik doe ongeveer 5, maar ligt eraan hoeveel je per maand leest) en kies dan daaruit als ik een boek uit heb. Maakt het toch een stuk makkelijker dan kiezen uit de 40 fysieke boeken of vele ebooks die ik heb.
@Foucher is dat van bookdep permanent dat ze niet meer naar NL verzenden :o? Dit jaar was mijn doel om aan de Stormlight Archive te beginnen en dan om de 2 maanden een hardback te bestellen zodat het niet zoveel geld in een keer is, maar als ze slecht te verkrijgen zijn moet ik misschien gewoon voor de engelse paperback gaan haha. Twijfel sowieso nog, wat zijn die hardbacks duur in vergelijking met normale hardbacks zeg…
Ik heb m’n challenge op 40 gezet! En in 2020 41 gelezen (in 2019 “maar” 18, ik zit er nu echt lekker in)
Dit in december nog:
Silvia Moreno-Garcia - Mexican gothic
Leuk, “gewoon” een horrorverhaal in leuke setting. Niet uitbundig of heel schokkend maar ik vond het in de eenvoud juist wel tof lezen.
Hoe verzinnen ze het? - Jaap Toorenaar
De verhalen achter bekende Nederlandse reclames. Echt een goede inkijk in hoe die tot stand komen, ook in samenwerking met de bedrijven die de opdracht geven. Extra interessant als je al een beetje weet over de reclamewereld. En ook echt irritanment want heel veel mensen die aan het woord komen zijn typische reclamemensen die zichzelf echt ontzettend belangrijk en geweldig vinden. Ik zou het zelf nog leuker vinden als er een kritische noot in had gezeten maar snap dat als je zo’n boek maakt en alle makers spreekt die je kent (de auteur is zelf ook bekend reclamemaker), je dat niet doet. Al met al echt een leuk boek, in een dag uitgelezen.
Als het goed is gewoon tijdelijk! Wegens Corona en de brexit. Ik zou ze dan gewoon via Amazon bestellen! Ze zijn duur, maar ik vind dat ze ook wel waard gezien ze allemaal +1000 pagina’s zijn. Ik heb ze trouwens allemaal via Amazon en rond 20-25 euro, die prijzen schommelen daar nog weleens!
Ja, ik! Vond vooral het begin erg mooi, op den duur slaat ze een beetje een andere weg in met het verhaal en vond ik het wat langdradig en erg ‘Amerikaans’ worden. Niettemin een heel bijzonder verhaal.
ik vind het wel opvallend dat zowel hier als op goodreads the beekeeper of aleppo zo opgehemeld wordt
het pakte me echt totaal niet en vond het een te gekunstelde opeenstapeling van al het slechte wat kan gebeuren met nog wat te dikke metaforen erbovenop
voelt ook wel lullig om te zeggen want wil niet ervaringen van vluchtelingen bekritiseren/bagatelliseren maar dit boek…hmmm…
10 boeken! Ik lees de laatste 2 jaar weer minder na een aantal jaren 20-30, ik hoop zoals elk jaar dit jaar wat meer te lezen omdat ik er vaak wel van geniet, maar ik verwacht dat het niet zal veranderen. En dat is ook oké!
ahh oke! Gelukkig maar haha. Dan wacht ik het nog even af, kan ook nog eerst Warbreaker lezen.
Ik ben toevallig ook net in Ghosts begonnen, nav een tip in de Monica Geuze Fanpodcast haha! Ben benieuwd, hoop niet dat het zo’n liefdesverhaal wordt als Beach Read (grootste tegenvaller van 2020 voor mij lol). Verder haal ik mijn boekentips van instagram en de maandelijkse Goodreads mails met nieuwe boeken en de mensen die ik daarop volg
Ik heb een paar vrienden die ook veel lezen, en die qua smaak ook wel aardig overeenkomen. 1 vriendin en 1 schoonzus koop ik echt letterlijk het boek wat zij aanbevelen, en die vind ik dan ook altijd mooi. Heerlijk!
Hier op het forum inderdaad ook wel. En ik moet ook zeggen dat ik het algoritme van bol.com ook wel eens gebruik, want dat werkt erg goed. Dus je klikt een boek aan die je mooi vindt, en dan kijk je rechtsonder bij “anderen bekeken ook”, en “vaak samen gekocht”. Werkt echt goed! Zo ben ik vorig jaar in de loop Stad van Meisjes > De Mooiste Tijd van ons Leven > Three Women terecht gekomen. (Ik bestel ze dan eigenlijk daarna wel stiekem bij de lokale boekhandel als het even kan)
Laatste tip was voor mij de DWDD Boeken van de Maand, daar heb ik inmiddels best veel van gelezen, en heeft bol een aparte pagina voor. Dus zo pik ik eigenlijk overal en nergens wel wat op, hopelijk heb je er wat aan!
Booktube!
Hier heb ik al heel wat tips weg. Ik lees meestal de boekenkrant voor tips (die kan je gratis halen bij de bieb, tenminste bij de mijne, of een boekhandel in de buurt).
Ook van vrienden/vriendinnen en familie krijg ik wel eens tips. Maar het gros leest niet zoveel of ze houden van andere gernes dus daar moet ik het niet echt van hebben.
Ik volg www.jaapleest.nl voor kinderboeken tips (hij heeft ook nog een podcast, de grote vriendelijke podcast of zo iets)
In de zaterdageditie van de Volkskrant en trouw staan ook altijd heel veel nieuws over boeken. Ik lees ook wel boeken nav de boekenkast (?) Die in de flow staat. In de Linda, flow en soms Happinez staan ook wel eens leuke tips.
Maar de allerbeste tip vind ik gewoon struunen in de bibliotheek. Daar kom ik echt de meeste boeken tegen!
Edit: oh en soms wel van hebban! En radio 1 of 2 interviewt wel schrijvers (weet even niet precies hoe dat heet) daar heb ik naderhand ook wel eens een boek van gelezen. Eigenlijk overal wel, haha. Want zelfs Cynthia heeft altijd een lijstje met boeken (maar die vind ik maar zozo).
Edit2: de bibliotheek heeft ook een pagina met nieuw aangeschaft en een optie om nav je eerder geleende boeken tips te krijgen. Beide gebruik ik wel eens.