Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik kies inderdaad ook op gevoel! Maar dat komt ook omdat ik best wel verschillende boeken lees, dus dan is het makkelijker kiezen. Heb ik zin in een zware roman, of een wat luchtiger boek. En ik lees ook in zowel Nederlands als Engels, dus daar kan ik ook nog in kiezen.

Maar ik wil ook best toegeven dat ik laatst 3 boeken had besteld, en ik simpelweg nav de cover koos (drie vergelijkbare boeken). Daarom kwam Boek van de Baltimores als laatste, want die cover vond ik het minst mooi :smile:

Edit: wat ook helpt bij mij en misschien een betere tip voor jou: laat je door iemand een boek adviseren, en dan iemand waarvan je weet dat boekensmaak overeenkomt. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die me altijd goede tips geven, wellicht heb jij die ook? Of hier op het forum, helpen we ook graag mee :dizzy:

1 like

Ik lees de achterkant en kijk waar ik het meest zin in heb. Vaak hoef ik daar niet zolang over na te denken, er springt er meestal wel eentje uit. Zit er niet een boek tussen waar je het meest nieuwsgierig naar bent?

1 like

Nog even een wrap-up van december

• Ezels van Sanneke van Hassel :star::star:
  • De achtste dag van Annemarie Haverkamp :star::star::star::star::star:, zoo mooi
  • Just like you van Nick Hornby :star::star::star: (Getwijfeld om deze uit te lezen, gebeurt bijna niks)
  • Six Wicked Reasons van Jo Spain :star::star::star::star: (Love Jo Spain)
  • Mexican Gothic van Silvia Moreno-Garcia :star::star::star: Niet mijn boek
  • Bunny van Mona Awad :star::star::star::star::star: Jaaa zo vet
  • Home before dark van Riley Sager :star::star::star::star:
  • Mostly dead things van Kristen Arnett :star::star::star::sparkles:
  • Three Women van Lisa Taddeo :star:
  • Nothing to see here van Kevin Wilson :star::star::star::star:
  • Maybe you should talk to someone van Lori Gottlieb :star::star::star::star::star:

Wat is jullie leesdoel voor dit jaar?

6 likes

Of de eerste bladzijde van een aantal lezen en kijken waardoor je het meest gegrepen wordt?

1 like

Heeft iemand het boek "De keuze"van Edith Eger gelezen? :blush:

Ik ga weer voor 100 zoals elk jaar en dat moet goed te doen zijn, zelfs met een leesdip :slight_smile:

3 likes

Ik had alleen nog de Kindle editie besteld van Oathbringer, wilde ik nu nog even de hardcover bestellen, kan Amazon niet naar mijn adres leveren? Hoezo niet, de verkoper is gewoon Amazon zelf… :tired_face:

Geen leesdoel hier. Ik word daar zenuwachtig van! Wil wel door gaan met strips lezen. En ik vind non-fictie ook wel leuk om bij te houden. Elk jaar probeer ik ook Engelse / Duitse boeken te lezen. Vaak kom ik dan tot de helft, maar alles is meegenomen.

Dus ehm gewoon zo door gaat denk ik

1 like

Oeh die van Lombardo vond ik ook prachtig en Station Eleven ook vet!

Ik heb mijn doel weer op 100 gezet en wil proberen om wat regelmatiger te posten op mijn bookstagram. Net eerste post van het jaar geplaatst dus dat is een goed begin.

1 like

Komt ie uit Engeland? Veel sites kunnen nu (tijdelijk) niet naar Nederland verzenden vanuit Engeland.

Dat denk ik wel ja! Had alleen geen problemen verwacht bij de Duitse Amazon. :slightly_frowning_face: Van BookDepository wist ik inderdaad dat ze momenteel niet naar NL verzenden.

Er is ook een functie dat je het boek kan scannen, helpt dat?

1 like

Krijg je ook een andere versie bij het scannen van de ISBN op de achterkant? Eerder kon je volgens mij alleen de ISBN scannen en niet de omslag van het boek. Ik heb nooit een verkeerde editie gescand (als ik kies voor de ISBN, maar dat doe ik dus sowieso altijd).

1 like

Ja, aanrader!

1 like

Hier ook een grote stapel boeken. Ik maak vaak aan het begin van de maand een klein lijstje met boeken (ik doe ongeveer 5, maar ligt eraan hoeveel je per maand leest) en kies dan daaruit als ik een boek uit heb. Maakt het toch een stuk makkelijker dan kiezen uit de 40 fysieke boeken of vele ebooks die ik heb.

@Foucher is dat van bookdep permanent dat ze niet meer naar NL verzenden :o? Dit jaar was mijn doel om aan de Stormlight Archive te beginnen en dan om de 2 maanden een hardback te bestellen zodat het niet zoveel geld in een keer is, maar als ze slecht te verkrijgen zijn moet ik misschien gewoon voor de engelse paperback gaan haha. Twijfel sowieso nog, wat zijn die hardbacks duur in vergelijking met normale hardbacks zeg…

1 like

Ik heb m’n challenge op 40 gezet! En in 2020 41 gelezen (in 2019 “maar” 18, ik zit er nu echt lekker in)

Dit in december nog:
Silvia Moreno-Garcia - Mexican gothic
:star: :star: :star: :star:
Leuk, “gewoon” een horrorverhaal in leuke setting. Niet uitbundig of heel schokkend maar ik vond het in de eenvoud juist wel tof lezen.

Hoe verzinnen ze het? - Jaap Toorenaar
:star: :star: :star: :star:
De verhalen achter bekende Nederlandse reclames. Echt een goede inkijk in hoe die tot stand komen, ook in samenwerking met de bedrijven die de opdracht geven. Extra interessant als je al een beetje weet over de reclamewereld. En ook echt irritanment want heel veel mensen die aan het woord komen zijn typische reclamemensen die zichzelf echt ontzettend belangrijk en geweldig vinden. Ik zou het zelf nog leuker vinden als er een kritische noot in had gezeten maar snap dat als je zo’n boek maakt en alle makers spreekt die je kent (de auteur is zelf ook bekend reclamemaker), je dat niet doet. Al met al echt een leuk boek, in een dag uitgelezen.

3 likes

Als het goed is gewoon tijdelijk! Wegens Corona en de brexit. Ik zou ze dan gewoon via Amazon bestellen! Ze zijn duur, maar ik vind dat ze ook wel waard gezien ze allemaal +1000 pagina’s zijn. Ik heb ze trouwens allemaal via Amazon en rond 20-25 euro, die prijzen schommelen daar nog weleens!

1 like

Ja, ik! Vond vooral het begin erg mooi, op den duur slaat ze een beetje een andere weg in met het verhaal en vond ik het wat langdradig en erg ‘Amerikaans’ worden. Niettemin een heel bijzonder verhaal.

1 like

ik vind het wel opvallend dat zowel hier als op goodreads the beekeeper of aleppo zo opgehemeld wordt

het pakte me echt totaal niet en vond het een te gekunstelde opeenstapeling van al het slechte wat kan gebeuren met nog wat te dikke metaforen erbovenop

voelt ook wel lullig om te zeggen want wil niet ervaringen van vluchtelingen bekritiseren/bagatelliseren maar dit boek…hmmm…

2 likes

10 boeken! Ik lees de laatste 2 jaar weer minder na een aantal jaren 20-30, ik hoop zoals elk jaar dit jaar wat meer te lezen omdat ik er vaak wel van geniet, maar ik verwacht dat het niet zal veranderen. En dat is ook oké!

1 like