ahh oke! Gelukkig maar haha. Dan wacht ik het nog even af, kan ook nog eerst Warbreaker lezen.
Ik ben toevallig ook net in Ghosts begonnen, nav een tip in de Monica Geuze Fanpodcast haha! Ben benieuwd, hoop niet dat het zo’n liefdesverhaal wordt als Beach Read (grootste tegenvaller van 2020 voor mij lol). Verder haal ik mijn boekentips van instagram en de maandelijkse Goodreads mails met nieuwe boeken en de mensen die ik daarop volg
Ik heb een paar vrienden die ook veel lezen, en die qua smaak ook wel aardig overeenkomen. 1 vriendin en 1 schoonzus koop ik echt letterlijk het boek wat zij aanbevelen, en die vind ik dan ook altijd mooi. Heerlijk!
Hier op het forum inderdaad ook wel. En ik moet ook zeggen dat ik het algoritme van bol.com ook wel eens gebruik, want dat werkt erg goed. Dus je klikt een boek aan die je mooi vindt, en dan kijk je rechtsonder bij “anderen bekeken ook”, en “vaak samen gekocht”. Werkt echt goed! Zo ben ik vorig jaar in de loop Stad van Meisjes > De Mooiste Tijd van ons Leven > Three Women terecht gekomen. (Ik bestel ze dan eigenlijk daarna wel stiekem bij de lokale boekhandel als het even kan)
Laatste tip was voor mij de DWDD Boeken van de Maand, daar heb ik inmiddels best veel van gelezen, en heeft bol een aparte pagina voor. Dus zo pik ik eigenlijk overal en nergens wel wat op, hopelijk heb je er wat aan!
Booktube!
Hier heb ik al heel wat tips weg. Ik lees meestal de boekenkrant voor tips (die kan je gratis halen bij de bieb, tenminste bij de mijne, of een boekhandel in de buurt).
Ook van vrienden/vriendinnen en familie krijg ik wel eens tips. Maar het gros leest niet zoveel of ze houden van andere gernes dus daar moet ik het niet echt van hebben.
Ik volg www.jaapleest.nl voor kinderboeken tips (hij heeft ook nog een podcast, de grote vriendelijke podcast of zo iets)
In de zaterdageditie van de Volkskrant en trouw staan ook altijd heel veel nieuws over boeken. Ik lees ook wel boeken nav de boekenkast (?) Die in de flow staat. In de Linda, flow en soms Happinez staan ook wel eens leuke tips.
Maar de allerbeste tip vind ik gewoon struunen in de bibliotheek. Daar kom ik echt de meeste boeken tegen!
Edit: oh en soms wel van hebban! En radio 1 of 2 interviewt wel schrijvers (weet even niet precies hoe dat heet) daar heb ik naderhand ook wel eens een boek van gelezen. Eigenlijk overal wel, haha. Want zelfs Cynthia heeft altijd een lijstje met boeken (maar die vind ik maar zozo).
Edit2: de bibliotheek heeft ook een pagina met nieuw aangeschaft en een optie om nav je eerder geleende boeken tips te krijgen. Beide gebruik ik wel eens.
Ik ben gisteravond begonnen in de cyclus strategie en normaal interesseert non fictie me nooit zo en zit ik vooral af te tellen tot wanneer het boek nou eens uit is, maar dit boek had me echt in 1 ruk te pakken. Ik heb meteen 80 bladzijdes gelezen (al is de uitlijning wel erg breed dus ik denk dat het meer is als 50 bladzijdes haha).
Nu op de bank met ontbijtje verder lezen :).
Hier ook vooral booktube, volg vooral mensen die ook even een korte goede synopsis geven van een boek want ben te lui om op Goodreads ze allemaal zelf te gaan lezen. Je kan bijvoorbeeld zoeken op favourite fiction books of het genre dat je zoekt. Of zoiets op google intypen, dan komt er vaak ook wel een Goodreads lijst gemaakt door gebruikers naar boven. De Goodreads awards vind ik ook wel een goede voor populaire boeken van het afgelopen jaar.
Ben niet zo fan van lijsten van websites als popsugar, cosmopolitan of dat soort shit omdat dat vaak betaalde promotie is en daardoor ALTIJD positief.
–
Ik ben net begonnen aan een reread van Outlander, maar heb blijkbaar een boxset gekocht waar dingen in zijn veranderd Vind het zo irritant als er een UK en US edition is, want ik let daar nooit op.
Vorig jaar 83 boeken gelezen, met in totaal 28,677 pagina’s [zaten ook wat kinderboeken tussen]. Dit jaar staat m’n goal op 50 boeken, maar ik hoop dat ik er weer net zo veel kan lezen als vorig jaar!
Deze boeken heb ik 5 sterren gegeven, dus dit zijn mijn aanraders van dat jaar haha:
- Audrey Niffenegger - The Time Traveler’s Wife
- Emily Nagoski - Come As You Are
- Holly Jackson - A Good Girl’s Guide To Murder
- Marie Lu - Warcross
Ik lees nu crazy rich asians en ik vind het bizar leuk haha Ik lees nooit chick lits of ander liefdes roman, maar dit leest toch heerlijk weg. Erg vermakelijk haha.
Ik heb laatst Circe uitgelezen. Vond het een heel goed en mooi boek, maar om een of andere reden heb ik er toch vier maanden (!!!) over gedaan om hem uit te lezen. Ik weet niet zo goed of dat aan het boek lag of dat ik sowieso gewoon in een leesdip zit. Maar als ik dan eens aan het lezen was, genoot ik wel echt van het boek! Wil binnenkort ook het andere boek van Madeline Miller lezen, maar ik ga denk ik eerst voor iets luchtigers. Heb trouwens laatst ook de laatste twee boeken van De Grisha geluisterd. Had deel 1 een paar jaar geleden al gelezen, maar de Netflix serie die in april uitkomt gaf me het zetje om eindelijk eens verder te gaan met die serie. Ik vond boek 2 meh maar alsnog wel vermakelijk en boek 3 vond ik erg leuk! Nu verder met Six of Crows
Ik heb een kobo e-reader (geen abonnement) en zag dat Bol nu op best veel e-boeken 50% korting heeft.
Zo heb ik Zondagsleven nu gekocht voor 4.99 terwijl hij in de Kobo shop voor 12.99 stond.
wat leuk en gaaf dat je je doel toch behaald hebt!
ik heb mijn doel dit jaar op 24 gezet… hopelijk haal ik er meer!
Ik ben nu de serie van M.J Arlidge aan het lezen en vind het echt hele goede boeken! beetje thriller/politie serie.
Ik heb nav de tips hier reisverslag van een kat gelezen.
Lang geleden dat een boek me op zo’n manier geraakt heeft.
SPOILERS REISVERSLAG VAN EEN KAT
Wat een prachtig boek. Het is lang geleden dat ik zo’n intens verdriet heb gevoeld voor de hoofdkarakters. Heel bijzonder hoe het boek vol vrolijkheid wordt opgebouwd en op het einde er zo’n verlies plaats vindt. De liefde die omschreven wordt in het boek is voelbaar. Vooral de liefde van de kat naar Satoru toe, heel krachtig. Ik heb bladzijdes achter elkaar liggen snotteren, dat is me niet meer overkomen sinds de boeken van Carry slee in de brugklas.
Oké door jullie ga ik The Traveling Cat Chronicles opnieuw een kans geven. Heb hem twee jaar geleden geluisterd via Storytel en heb er niet de volledige aandacht bij gehad, uiteindelijk twee sterren gegeven. Jullie zijn alleen zo enthousiast dat ik hem nog eens wil lezen/luisteren haha.
Ik heb dit boek gekocht op bol, (je moet het wel via de website kopen, niet via de Bol .com app) en als je dan je e-reader synchroniseert staat hij er gelijk op.
Je moet wel even checken of je ook een keer je bol.com account hebt toegevoegd aan je Kobo e-reader.
Ik vind het echt super makkelijk om te doen.
Denk dat dit een reactie op mij is, had het inmiddels weer verwijderd want wonder boven wonder was het me zelf al gelukt! Ik heb mijn bol account aangemeld op de ereader en toen werkte het heel gemakkelijk! Thanks voor de tip
Ja ik had precies hetzelfde met Circe! En vond het ook heel leuk en mooi uiteindelijk. Song of Achilles schijnt ook heel mooi te zijn maar omdat ik over Circe zo lang gedaan heb voel ik wel een barrière om daaraan te beginnen.
Oh wat grappig dat jij hetzelfde had! Ik heb Song of Achilles ook al in huis maar voel voorlopig inderdaad niet de behoefte om er aan te beginnen haha, maar wil hem wel graag ooit lezen. Ik heb Circe trouwens in het Nederlands gelezen maar Song of Achilles heb ik in het Engels dus daar zal ik wel nog langer over doen