Het algemene boekentopic (Deel 1)

Zo mooi!! Heb jij de kasten ook aan je muur verankerd?

Heb hem even opgezocht, klinkt echt goed!

1 like

Ik ben nu Getuige van Lars Kepler aan het lezen, vind dat er echt super veel gebeurd al de eerste 100 pagina’s. Heeft iemand deze toevallig al gelezen?

Qua aanraders @Pannenkoekenplant raad ik iedereen altijd ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’ van JoĂ«l Dicker aan. Vond dat zo’n goed boek, heeft 670 pagina’s en heb het toen in 2 dagen uitgelezen, dus dat was wel echt een pageturner haha. Ohja en ‘We were liars’ van E. Lockhart is ook echt blijven hangen omdat het zĂł onverwacht anders afliep dan ik had kunnen bedenken.

5 likes

Ja! Heb een aantal boeken van hem gelezen, Getuige vond ik ook heel goed. Zijn echt van die boeken die ik in een paar dagen uit heb omdat ik ze niet weg kan leggen.

1 like

Lezen jullie trouwens het liefste fysieke boeken of ebooks op een ereader? Ik twijfel echt al jaren om een ereader te kopen, maar vind het veel te leuk om echte boeken te kopen/krijgen. Alleen het lijkt me wel chill om gewoon in de trein enzo te lezen en dat doe ik nu niet zo snel omdat ik altijd al een zware rugzak bij me heb, dus dan is een ereader wel weer heel fijn. En op vakantie met vliegen zijn boeken ook niet zo handig


Oooh, qua pageturners heb ik altijd wel tips!

De boeken van Sharon Bolton (laatst Kleine, zwarte leugens gelezen - loved it) zijn altijd goed. En die van Mo Hayder, Lisa Gardner en Jussi Adler-Olsen.

Thrillers. :hearts:

2 likes

Ah oke! Dan ga ik zo maar weer eens verder :slight_smile:

1 like

Dit boek vond ik zĂł onwijs goed! Had 'm geloof ik gelezen na aanraden van Cynthia (misslip.gloss). Ik zag echt op tegen die 670 bladzijden, maar ik vloog erdoorheen.

Ik lees allebei. Ik koop zelf eigenlijk alleen nog maar e-books omdat ik niet zoveel ruimte heb thuis. Bijkomend voordeel is dat er backlight op zit zodat ik 's nachts geen lamp aan hoef te laten en dat hij lekker licht is tijdens het reizen. Maar ik blijf ook een zwak houden voor papieren boeken: die zijn toch ‘mooier’ en het gevoel van een boek in je handen blijft lekker. Ik krijg papieren boeken altijd omdat ik recensent ben, dus vandaar de mix.

Heb net Stalker van hem uit, ook een aanrader. Heb bij zijn boeken ook regelmatig dat ik savonds in bed bang ben voor elk geluidje haha.

Ik ben trouwens team echt boek. Hoe handig e-books soms ook kunnen zijn, ik begin er niet aan.

Ik heb al jaren een ereader, maar ik moet zeggen dat ik er steeds minder op lees. Ik lees er voornamelijk op reis of in de trein op, dan is dat ding echt een uitvinding. Maar ik vind het ook gewoon tĂ© leuk om boeken in de boekwinkel te kopen en iets fysieks in m’n handen te hebben.

Wat ik wel chill vind aan ebooks: de prijs. Als ik niet zoveel te besteden heb, koop ik liever ebooks en dan ben ik daar ook content mee. Maar sommige ebooks zijn ook belachelijk duur.

Ja echt he! Ik heb hem mijn vader toen ook kado gegeven voor zijn verjaardag omdat ik er zo enthousiast over was haha. Is nu al een paar jaar geleden dat ik hem gelezen heb maar altijd als iemand me vraagt wat ik echt een goed boek vind dan is dit het eerste boek waar ik aan denk.

Zijn hier trouwens mensen met Goodreads-accounts die ik nog niet heb? Ik vind het altijd leuk om 's ochtends in de bus te neuzen wat iedereen aan het lezen is. Hier het mijne!

1 like

Ik heb je toegevoegd! Dit is mijn account. Lijkt me ook leuk om anderen van hier te volgen!

4 likes

Hebben jullie nog tips voor een leesdip? Ik wil zo graag m’n boek uitlezen, maar in plaats daarvan zit ik alleen maar op bookstagram, het forum en op booktube. Ik heb er wel zin in, maar het daadwerkelijke lezen doe ik niet. :sweat_smile: Misschien dekt het woord ‘leesdip’ niet echt de lading, maar you all get the point!

@Louvitaines Lees iets makkelijks of iets wat je al eerder hebt gelezen? Als ik een leesdipje heb, lees ik altijd iets bekends (zoals Harry Potter) of iets wat lekker weg leest, zoals een contemporary. Hoop dat dat helpt!

Ik kreeg net een mailtje van de bieb dat het vervolg van Carve the Mark op me wacht. :sunglasses: Ik vond het eerste deel zoooo tof (ik ben blijkbaar een van de weinigen, omdat het verhaal zo sloom is, haha). Kan niet wachten om hem te lezen! Maar ik ben nu bezig in Obsidio, het derde deel van de Illuminae-files. Het is weer zo leuk. <3 Deze hele trilogie is echt fantastisch.

1 like

Ik heb laatst een boek gelezen van een schrijfster alleen nu weet ik haar naam niet meer. Ze heeft 2 boeken geschreven over Ierland liefde dierenarts en verhuizen. En eentje ging over Amsterdam kraakpand schilderij verliefd etc. Echt heerlijk vond ik die laatste! Mocht iemand meer van dat soort boeken weten. Chantal van Gastel etc ken ik al en vind ik ook leuk.

Ik heb ‘m gisteren uitgelezen en ik vind het echt een aanrader met iets aan het eind van het verhaal wat ik echt niet zag aankomen!

1 like

Oké! Dan ga ik er zo toch maar even voor zitten. Ik ben benieuwd :grin:

1 like

Jackie van Laren? Edit: volgens mij past zij in dat rijtje qua soort boeken.

Ik heb Kind 44 bijna uit en ben best onder de indruk. De geschiedenis van Rusland lijkt er realistisch in verweven en ik vind het mooi als een auteur dat kan. Dit is nou echt wat ik een literaire thriller zou noemen.

1 like