Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ga Lars Kepler noteren, klinkt goed!

En ik ben ook team echt boek, ik wil niet aan de e-reader haha! Buiten het feit dat boeken zo mooi in de kast staan vind ik het ook veel fijner lezen.

Ik ben in principe ook team boek. Maar ik heb vorig jaar een ereader geleend op vakantie en dat was echt zo ideaal, dat ik er toch eentje voor m’n verjaardag ga vragen.

1 like

Zo, Kind 44 is uit. Ik lees nu dit:

Lezen jullie ook wel eens boekenblogs? Zo ja, wat zijn jullie favorieten? Qua genre lees ik eigenlijk vanalles wat en het mag zowel Engels als Nederlands zijn! :blush:

Mijn lievelingsrecensent is Emily May op Goodreads. Haar mening komt echt vaak overeen met die van mij en ze schrijft heerlijke recensies. (Ik vind het serieus jammer dat ze Brits is en daardoor mijn boek niet kan recenseren, want ik ben echt benieuwd wat zij ervan zou vinden.)

Ik volg verder op social media o.a. Adorable Books, Thrillers & More (en Hebban, maar dat is meer een boekenwebsite). Eigenlijk bekijk ik geen van de boekenblogs heel regelmatig op de websites zelf; ik check ze als ik iets interessants voorbij zie komen op Facebook bijvoorbeeld.

Ik heb net De verborgen geschiedenis gelezen van Donna tart. Heeel mooi boek!

1 like

Leuk! Ga ik zeker checken, thanks!! :smiley:

‘Vroeger’ volgde ik heel erg veel boekenblogs en had ik er zelf ook Ă©Ă©n, maar tegenwoordig lees ik eigenlijk alleen maar recensies op Goodreads. The Book Castle vind ik zelf erg leuk (non-fiction, magical realism & historical fiction) en haar blog volg ik ook en zoals @Celeone al zei, Emily May is ook super leuk om te volgen. Recenseert ook echt heel veel. Dan is een boek net uit en dan heeft ze alweer een recensie getypt :grin:

2 likes

Vinden jullie Goodreads (vooral op mobiel) trouwens ook zo hinderlijk werken? Het is dat het hét platform is en er ook veel anderen zitten maar ik erger me echt aan hoe vervelend het werkt.

6 likes

Ik moest daar echt heel erg aan wennen. Ik vind het 's avonds in bed of als ik niet kan slapen fijn om wat reviews te lezen, dus ik ben er nu wel gewend aan geraakt. Maar het kan niet tippen aan de website. :sweat_smile:

2 likes

Zit op mobiel eigenlijk altijd op de app, want de website is daar inderdaad niet chill. Is Hebban geen alternatief voor je? Dat is de Nederlandse Goodreads, als het ware.

Mijn boek moet op dit moment ingekocht worden door boekhandelaren, zo spannend. Het is lastig omdat ik een debutant ben en mezelf dus nog niet heb kunnen bewijzen. Maar jezelf bewijzen is tegelijk lastiger als je niet overal in de boekhandels ligt. Duimen dus maar


Dat lijkt me heel lastig! Ik heb toevallig voor een vak dat ik nu volg een artikel hierover moeten lezen, over jezelf bewijzen in de boekenwereld. Ik vind het wel interessant hoe dat er aan toegaat. Hoe gaan ze hier bij jou mee om? Lezen mensen van de boekhandels jouw boek, of buitenstaanders die het aanbevelen? Ik hoop voor je dat het gaat lukken!

Ik gebruik btw ook de Goodreads app!

Interessant! Stonden er verrassende dingen in?

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel ik daarover mag delen. Mijn uitgeverij probeert natuurlijk in ieder geval ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk boekhandels het boek inkopen. Het is nu dus alleen de vraag hoeveel handelaren een debutant als ik de kans willen geven. En dan zit ik nog in de luxepositie dat ik bij een grote uitgeverij zit; het moet voor indie-uitgeverijen en selfpubbers nog veel lastiger zijn denk ik


Ik ben een boek van Cecily von Ziegesar aan het lezen (Class – ook uitgegeven als Cum laude) en ik voel me weer helemaal 14. Toen verslond ik de boeken van Gossip Girl en It Girl.

1 like

Begrijpelijk, hopelijk kunnen we jouw boek snel in de boekhandel vinden!
Het artikel ging voornamelijk over dat de grotere uitgeverijen, en de auteurs die daar bij horen, sneller groot worden en dat de kleinere uitgeverijen (en de auteurs die daar bij horen) beïnvloed worden door de groteren. En dat grote schrijvers als ‘de standaard’ worden gezien. Best interessant :slight_smile:

1 like

Heeft er iemand hier the Rivers of London serie gelezen? Best wel goede urban fantasy en ook makkelijk om weg te lezen. (en de covers zijn echt mooi)

Zijn er ook liefhebbers van new adult en hebben jullie aanraders? Ik reis sinds een aantal maanden meer met OV en kwam op dit genre uit en het leest zo makkelijk. Tot nu toe heb ik bijna alles van Penny Reid (Winston Brothers, Knitting in the City) Elle Kennedy (Off Campus), Jay Crownover (Marked Men), Kristen Callihan, Mariana Zapata, Melanie Harlow, Kylie Scott, Katie McGarry, Tammara Webber?

Ik moet wel zeggen dat de sex scenes altijd net iets te zijn en ik er nu overheen lees.

Colleen Hoover kan ik maar niet inkomen, het is iets te pats boem voor mij, met uitzondering van Too Late.

Ik ga Goodreads van de rest doorspitten.

Ik ga dit weekend naar mijn ouders, sowieso dat ik beide series uit de ouwe doos ga halen

Weet niet meer wie er naar vroeg, maar ik kijk op YouTube vaak naar Jess Sunbeams (sunbeamsjess op YouTube geloof ik). Zij leest heel veel, ook voor haar studie, en heeft ook maandelijkse video’s waarin ze boeken bespreekt die ze gelezen heeft. Heb sowieso een kleine girlcrush op haar dus misschien ben ik niet helemaal objectief haha.