Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik heb net Girl in Pieces van Kathleen Glasgow uit. Ik vond het echt een prachtig verhaal. Het onderwerp is wel heel heftig (self-harm) en ik merkte dat ik het boek op sommige momenten echt even weg moest leggen, maar ik vond hem zeker de moeite waard. Het verhaal is ook heel hoopvol en vooral heel mooi en realistisch geschreven. Ik voelde zo erg mee met de hoofdpersonage. Heb weinig YA-boeken gelezen die me zo erg raakten.

Mijn doel is om deze zomervakantie alle zes delen van The Mortal Instruments te lezen maar ben benieuwd of het gaat lukken :astonished: Ben nu klaar met boek 1, maar door die film van wat jaren geleden wist ik alles al
 Hopelijk dat ik vanaf boek 2 er meer in kom

1 like

Vraagje - ik heb een nieuwe baan waardoor ik elke dag 2uur in de trein moet gaan zitten. Ik las vroeger best veel en vond dit het perfecte excuus het weer op te pakken. Hebben jullie aanraders qua roman/mysterie/ya?

M’n favo boeken waren big little lies, de waarheid over de zaak harry quebert, small great things, gone girl (ja allemaal echt oud
)

Jaa, zijn boeken zijn zo tof <3

Die film is wel anders dan het boek :stuck_out_tongue: En de serie al helemaal. Film vond ik beter, al was het maar om de cast. Oké, niet allemaal, maar vond Jamie en Lily vooral erg tof. Vooral Jamie was echt een goede Jace.

Sorry voor de dubbelpost.

Ja, maar de grote gebeurtenissen/onthullingen waren wel gelijk haha. Daarom wist ik al wat er kwam maaar vanaf boek 2 ga ik er blanco in! En ik hoorde ergens dat er een spoiler van boek 3 al in de film zit? Die weet ik gelukkig dan niet meer dus daar ben ik in ieder geval al blij mee

Er zitten wel wat spoilers in voor de andere series, maar eentje wordt maar heel kort genoemd. Volgens mij is die veel mensen ook niet opgevallen. Mijn favoriete serie is trouwens The Infernal Devices.

1 like

Thrillers: Kleine zwarte leugens (Sharon Bolton), Voor eens en altijd (Andreas PflĂŒger), Vogelman (Mo Hayder). Ik hou ook van de Millennium-trilogie van Stieg Larsson, maar die is niet voor iedereen weggelegd. Er zit niet zoveel tussen de boeken geweldig of niets vinden, heb ik altijd het idee. (En als je een Nederlandse thriller wilt lezen, steun een mede-FF’er! :raising_hand_woman:t3:)

Ik weet niet of je ook van true crime houdt, maar zo wel: Ik zal verdwijnen in het donker van Michelle McNamara. Net uit, over de Golden State Killer.

Romans: Ik ben vooral van de historische romans. De nachtegaal van Kristin Hannah is mijn favoriet. Ook mooi: Als je het licht niet kunt zien van Anthony Doerr. Een toffe Spaanse roman: De schaduw van de wind van Carlos Ruiz ZĂĄfon.

1 like

Die heb ik ook al staan voor hierna! In een mooie box haha. Als ik het dus niet leuk vind dan heb ik wel veel geld weggegooid :biggrin:

Edit: heb van beide series nu de boxen met de personages in de band/rand (hoe heet dat?). Ziet er echt leuk uit!

1 like

Die zijkanten vind ik heel tof! Ik heb de alleroudste edities nog, haha. En bij haar nieuwste serie (The Dark Articifes) de hardcovers.

Vind wel dat ze nu eens moet kappen met al die series over Shadowhunters, nu is het wel klaar. :expressionless: Komen gewoon totaal 5 series (met TMI erbij enzo)

Wow echt? Dan wordt het wel echt uitgemolken hoor. Vijf jaar geleden de eerste drie van TMI gelezen, vond ze toen wel leuk maar nooit verder gegaan. Heb nu die behoefte niet meer ofzo, ik vind het wel best haha.

Ja ik zag het ook! Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zoveel series lang leuk blijft haha. Maarja zo lang zij er veel geld mee blijft verdienen zal ze wel doorgaan ermee. :roll_eyes:

Ja, ben er ook bang voor. Maar zo lijkt het echt of ze niet anders kan of durft ofzo. De uitgever vindt het allang best, want geld.
Ik lees die derde serie nu en ben er ook wel een beetje klaar mee nu, moet ik zeggen.

Ja inderdaad. Ik kan me ook wel voorstellen dat het steeds lastiger wordt om iets anders te doen als ze maar door en door gaat hiermee.

1 like

Ja, ik ook. Echt veel beter.

Ik wil ook weer meer gaan lezen. Vroeger las ik echt veel en tegenwoordig eigenlijk alleen nog op vakantie. Ik heb op het moment ook veel tijd om te lezen, want ik hoef niet te werken.

Ik heb vandaag Poor Things van Alasdair Gray uitgelezen. Echt een tof boek, genre Frankenstein. Ik hou van dit soort boeken, beetje romantiek/gothic novel-stijl (ook al is Poor Things uitgegeven in de jaren '90). En er zit feminisme in en een bijzondere vertelstructuur (waarbij je als lezer zelf moet beslissen wat je gelooft).

1 like

Ik heb A Torch Against The Night uit. Nu eerst wat anders lezen, want het derde deel heb ik (nog) niet. Aaaah.

Heeft iemand misschien al een boek van Joan Didion gelezen? Ik zie veel goede recensies enzo over haar voorbij komen, maar ik krijg niet echt een hoogte van haar boeken

Ja verschillende, zij is echt mijn lievelingsschrijver! Wat ik zo mooi vind aan haar werk is de manier waarop ze schrijft, iedere zin is een kunstwerkje. Daardoor maakt het mij niet zo veel uit waar ze over schrijft, maar hĂłe ze er over schrijft.
Als je geïnteresseerd bent in California/Amerika in de jaren '60 zou ik “Slouching Towards Bethlehem” aanraden, anders misschien “The Year of Magical Thinking”. Dat is wat recenter werk en gaat over haar huwelijk, en het verlies van haar man en dochter.

Oh en op Netflix staat ook een documentaire over haar, misschien ook een goede manier om hoogte van haar en haar werk te krijgen!

1 like