Alles van Gillian Flynn!
Ik vind de boeken van Samuel Bjork altijd erg spannend, het eerste deel heet ‘ik reis alleen’
Ik lees nu Eleanor Oliphant is completely fine. Ik lees het boek alleen in mijn lunchpauze op werk want anders ben ik er zo doorheen. Vind het tot nu toe erg goed, en ook wel grappig dat een deel van wat voorkomt te maken heeft met waar ik werk haha. Vind het zeker een aanrader tot nu toe en het leest best makkelijk weg.
Jaaaa deze is zo leuk!! Toen ik er destijds in begon, deed ik dat echt met het idee van “even lekker simpel middelmatig boek lezen”, maar uiteindelijk is het echt één van mijn favorieten. Vind haar personage ook zo goed uitgewerkt.
Ik heb vandaag De Macht (Naomi Alderman) en Becks Laatste Zomer (Benedict Wells) gekocht, ben benieuwd! Iemand die één of beide toevallig al gelezen heeft?
Ik heb Becks laatste zomer op mijn salontafel klaar liggen, maar nog niet gelezen! Van iemand gekregen die zei dat ze er zelf van moest huilen, al zei ze volgens mij ook dat het een wat langzaam boek is in eerste instantie. Laat weten wat je ervan vond?
Edit:
Heeft iemand Zeven perfecte dagen van Rosie Walsh gelezen? Ik moet zeggen dat ik Sarah echt een wanhopig mens vind, maar dat is dus wel goed neergezet door de auteur, haha. Ik kan me totaal niet in haar inleven, al vind ik het interessant hoe ze op het hele ghosting reageert. Mijn theorie over waarom ze geghost wordt:
Theorie Zeven perfecte dagen
Die opa zegt op een gegeven moment dat hij verliefd was op iemand anders dan Sarahs oma en de vrouw in kwestie hun kind af moest staan voor adoptie vanwege strenge ouders. Nu is mijn vermoeden dat dat kind de vader of moeder is van degene door wie Sarah wordt geghost, omdat hij erachter is gekomen wie ze is, dus dat ze familie zijn. Misschien te ver gezocht, maar als fervent thrillerlezer en -schrijver zie ik dat soort informatie altijd meteen als signaal. Dat, of hij is degene die haar zusje heeft doodgereden.
Doe ik! Al kan dat nog wel even duren want ik heb eerst nog 2 andere boeken die ik uit wil lezen haha
Weet niet zo goed waar ik deze vraag moet posten, maar heeft iemand nog een tip voor een fijn kookboek? Voornamelijk voor hoofdgerechten! Hoeft niet vega, glutenvrij, ubergezond oid te zijn
Ik heb me hiervoor ingeschreven, zo enthousiast: https://www.powells.com/indiespensable-past-installments
De volgende box wordt dinsdag verscheept (ik begreep niet helemaal of ze deze of volgende week bedoelde) en daar zit dit boek in: https://www.goodreads.com/book/show/37941786-she-would-be-king
Het zijn vaak gesigneerde, eerste edities met een extra boek en mooie notitieboekjes en zo.
Ik wil zomaar even, zonder directe aanleiding, posten dat iedereen die op zoek is naar een goed boek The Silence of the Lambs van Thomas Harris zou moeten lezen. Het is echt bijzonder goed, ook als je niet van thrillers of horror houdt.
Het is al jaren geleden dat het ik het voor het eerst las, ik moet het echt weer eens herlezen (na de 10 andere boeken op mijn lijst, en ik kom maar niet vooruit )
Ik moest er vandaag ineens aan denken.
Edit: ik weet denk ik al waarom ik er vandaag aan moest denken: Matilda van Roald Dahl kwam vandaag 30 jaar geleden uit <3 en Roald Dahl zei over The Silence of the Lambs “subtle, horrific and splendid, the best book I have read in a long time” en dat zat ergens in mijn onderbewustzijn begraven.
Oh, ik heb een plank vol met kook- en bakboeken. Waar ben je naar op zoek?
Hoofdgerechten! Haha. Stoofschotels, ovengetechten, pasta’s etc. Heb je tips ?
Mijn favo kookboek is van Chrissy teigen!
Ben twee dagen geleden begonnen in De kraamhulp . Had echt een mega leesdip en had die nog liggen. Vind het best een prima boek tot nu toe. Zit op een derde van het boek dus krijg ik deze week nog wel uit! Nog 8 te gaan voordat ik Mn leesdoel heb gehaald dit jaar .
Supercool! Zal wel heel duur zijn?
Ik ben bezig in Gij nu van Griet op de Beeck, een roman die bestaat uit losse verhalen (dus geen verhalenbundel, zeggen ze… ik heb het verband nog niet gevonden). Tot nu toe tof!
Ja, het is wel prijzig, ook door de verzendkosten. Maar: het is eens per 6-8 weken in plaats van per maand, dus dan wil ik mezelf dit nog wel cadeau doen haha. Het is dat ik verder ook niet rook of een auto heb of veel kleding koop of zo, dus dan kan ik meer geld aan dit soort dingen besteden. Er staan heel wat mooie boeken tussen in de lijst, zoals Kristin Hannah en Anthony Doerr, zou tof zijn om zulke boeken gesigneerd te hebben met leuke items erbij.
En ik ben ook gewoon hebberig, dat ook.
Ja snap ik wel! Heel gaaf. Hoe duur is het? Of verschilt dat per box? Kon t niet zo snel vinden op de site, maar misschien ben ik blind
45 dollar en 12 dollar verzendkosten, dus komt neer op zo’n 50 euro per box! Je kunt het vinden via www.powells.com/indiespensable - rechts.
Ik vind de boeken van Chickslovefood sowieso erg fijn, daar staat vanalles in. Eating apart together gebruik ik ook regelmatig, dan heb je van ieder gerecht een vlees- en een vegavariant en er staan echt lekkere dingen in.
Ga ik even naar kijken! Thanks