Het algemene boekentopic (Deel 1)

Vergeet ook niet dat alle boeken uit the public domain gewoon gratis te downloaden zijn :slight_smile:
Dus Jane Austen en zo.
Heb t idee dat mensen dat vaak vergeten, en het is natuurlijk geen oplossing voor dure ‘nieuwe ebooks’, maar wel een zeer goedkope manier om een flink aantal goede, gratis boeken te krijgen.

2 likes

Nederlandse zijn echt wel een stuk duurder helaas. Komt door de wet op de vaste boekenprijs :slight_smile:

1 like

Gelukkig vind ik Engelstalig lezen ook veel leuker en doe ik dat ook vrijwel alleen maar haha.

Hoe kan het dat sommige Engelstalige boeken bij bol een stuk goedkoper zijn dan in de boekwinkel. Ik wilde de nieuwe uitgave van Mathilda (Roald Dahl) kopen. Bij mijn ‘eigen’ boekwinkel is hij bijna 20 euro en bij bol 15. Nu ben ik echt helemaal voor om de boekwinkel te steunen maar 5 euro verschil vind ik toch wel behoorlijk. Mogen voor Engelstalige boeken wel de prijzen zelf bepaald worden?

Aha! Om de of andere reden had ik in mijn hoofd dat boeken een vast prijs moesten hebben. (En Libris is toch ook een grote inkoper zou ik denken.) Het is dat ze het bij de boekwinkel ook niet op voorraad hebben, anders had ik het daar nog graag gekocht.

eBooks moeten in Nederland wel goedkoper worden, want Nederland wil snel de lagere btw van 9% in plaats van 21% gaan hanteren: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-na-twee-jaar-onderhandelen-eindelijk-akkoord-met-btw-verlaging-e-boeken~bf8fecac/

Ik dacht dat dit nieuws al ergens hier was gepost, maar ik kan het zo snel niet vinden, dus ik post het nieuws gewoon nog een keer.

1 like

Ik ben in Wells begonnen!

Oe veel plezier!! Ik ben nu 2 boeken tegelijk aan het lezen (fysiek boek thuis, e-book voor onderweg) en daarna begin ik er aan. Ben benieuwd wat je er van vindt :biggrin:. Ik vond “het einde van de eenzaamheid” echt geweldig.

Ik ben ook in twee boeken tegelijk bezig, haha! Wells is mijn thuisboek. Zo’n hardcover is maar zwaar om mee te nemen.

Edit: En ik heb nu Sapiens van Yuval Noah Harari gekocht, want ik heb nog niet genoeg boeken gekocht/gekregen de laatste tijd. :nerd_face:

1 like

eBook-lezers: vanaf 40% korting op eBooks bij Bol: https://www.bol.com/nl/ra/vanaf-40-korting-op-ebooks/42574/

(Mijn boek zelfs 60% :scream:)

3 likes

Muse of Nightmares is echt… wow. Ik hou enorm van deze duologie. :heart:️ Ben nu op bijna 80 procent, aaaah.

1 like

Ik ben nu het nieuwe boek van Robert Galbraith aan het lezen :heart: zo fijn dat er weer een nieuwe is.

1 like

Ik denk dat ik ga proberen om 7 boeken in 7 dagen te lezen omdat ik zoveel boeken dit jaar heb gekocht die nog niet zijn aangeraakt en ik verder toch nog even niks te doen heb. :smiley:

8 likes

Go you. :tada:

Succes! Ben wel benieuwd hoeveel bladzijdes je boeken hebben, mij zou t echt niet lukken om in 1 dag een boek van bijvoorbeeld 600 bladzijdes te lezen

Welke ga je lezen?

Succes!

@Wolf Ik dat het dikste boek bijna 500 pagina’s heeft en gemiddeld 300.

Ali Smith – Autumn
Jennie Melamed – Gather the Daughters
Jasmine Gower – Moonshine
Tomi Adeyemi – Children of Blood and Bone
Katherine Arden – The Bear and the Nightingale
Madeline Miller – Circe
Krysten Ritter - Bonfire

3 likes

Oh dat moet wel te doen zijn dan! 4 van de 7 titels uit je lijstje wil ik ook nog graag lezen, laat je hier weten wat je van de boeken vond?

The Bear and the Nightingale vond ik zooo leuk! Children of Blood and Bone ook trouwens. Ben benieuwd wat je van ze gaat vinden!

Circe staat ook nog (ongelezen) in de kast, zal de rest eens opzoeken haha

Ik ga begin november misschien tien dagen naar Curaçao, dan wil ik ook een stapel boeken wegwerken:

1. Sapiens - Yuval Noah Harari
  2. He Said/She Said - Erin Watts
  3. Sunburn - Laura Lippman
  4. She Would Be King - Wayetu Moore
  5. Sing, Unburied, Sing - Jesmyn Ward
  6. Kleine, grote liefde - Katy Regan

En voor die tijd staan deze twee op de planning:

1. Alle slechte meisjes - Chris Whitaker
  2. Bloedfraude - John Carreyrou (over Elizabeth Holmes, een negentienjarige die behoorlijk wat af-fraudeerde in Silicon Valley)
1 like