Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ben nu in dit boek bezig, bijna in de helft en het bevalt me tot nu toe erg goed. Roman speelt zich af in de 90’s in een Amerikaans stadje.
Normaal gezien heb ik liever dat een verhaal veel vaart heeft en zijn gedetailleerde beschrijvingen niet zo besteed aan mij maar in dit verhaal stoor ik me er absoluut niet aan dat alles (personages/locatie/gebeurtenissen) zo uitvoerig beschreven wordt. Misschien omdat ik als 90’s kind de verwijzingen wel leuk vind. :stuck_out_tongue:

9 likes

Ik heb hem ook binnen, kan niet wachten om erin te beginnen!

Nu ben ik The Way of Kings aan het lezen van Brandon Sanderson, ik vond de Mistborn serie namelijk echt geweldig. Maar ik moet er nog heel erg inkomen. Zoveel verschillende mensen/rassen/vormen van magie dat ik het af en toe online moet opzoeken, omdat ik ben vergeten wie iemand ook alweer is, lol. Maar schijnt dat als je er eenmaal inzit het weer geweldig is…

Hebben jullie misschien nog aanraders voor grappige fictie boeken? Het genre maakt me verder eigenlijk niet uit, ik wil eigenlijk wel eens wat nieuwe dingen proberen :smiley:

Klinkt goed! Hij staat nog op mijn lijstje om te lezen.
Ik kan me alleen even niet goed herinneren, wat voorn soort boek (genre) is dit?

Op de boekomslag staat roman maar dat is heel algemeen natuurlijk. Het gaat over de relatie tussen 2 gezinnen: enerzijds een kunstenares en haar tienerdochter en anderzijds een klassiek, wat traditioneler gezin met 4 tienerkinderen. Ze wonen allen in hetzelfde stadje. Het boek begint met de flash forward dat 1 van die kinderen het huis in brand heeft gestoken (staat ook zo op de boekomslag dus geen spoiler) en het boek gaat dan over alles wat aan die brand is voorafgegaan.

1 like

Ohjaaaa, dat was het! Wat lief dat je korte samenvatting geeft, dankje.
Ik had ergens in m’n hoofd dat het een ‘slappe’
thriller was haha, daardoor ging ik twijfelen. Maar dat is het niet (toch?)

Op de een of andere manier spreekt deze cover me echt zooo erg aan, hij staat 100% alleen om die reden op mijn to-read lijst haha.

3 likes

Nee, niet echt een thriller :slight_smile:

1 like

Haha, ja had niet veel zin van mij om te vragen of het een aanrader was. Toevallig had ik laatst een boek gelezen waarbij ik de tweede helft minder vond.

Net ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’ van Joël Dicker uitgelezen. Beetje late to the party misschien, maar fantastisch boek! Jammer dat 'ie uit is.

3 likes

Ik moest dit topic echt zoeken… :open_mouth: Dus ik up het maar even met mijn kat en boek haha.

Wat lezen jullie nu?

11 likes

Wat een schatje! Ik lees nu The Nanny Diaries, lekker nostalgisch

1 like

Cute!

Ik lees wat dingen door elkaar:
De Zeven Zussen (deel 1)
House of leaves
The Tall Man (voor m’n werk)

Leuk!
Laat zeker weten wat je ervan vond :smiley:

1 like

Die heb ik twee weken geleden gelezen! Vrij vlot uitgelezen. :slight_smile:

Ik lees nu deze twee:

Alle slechte meisjes - Chris Whitaker
Sapiens - Yuval Noah Harari

Wat is die titel suf vertaald zeg! Niet dat ik iets beters kan bedenken maar meh.

3 likes

Love Stephen King! Welk boek van hem heb je?

Ik ben vandaag ook in deze begonnen! Ben benieuwd.

1 like

The Great Gatsby, 1984 en de boeken van Jane Austen vind ik wel goede klassiekers!

2 likes