Ik heb afgelopen week Gone Girl uitgelezen en vond het nogal teleurstellend eigenlijk… Zoals iemand hierboven ook al zei duurt het eerste deel van het boek erg lang, ik kwam er niet goed in. Toen ik daar eenmaal voorbij was wilde ik wel steeds verder lezen, maar ik vond het een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal en bij het einde dacht ik echt ‘oké, is dit het?’. Dus nee, ik vond hem niet geweldig.
Dat ongeloofwaardige is iets waar ik me de laatste tijd wel wat aan begin te storen bij thrillers. Ik ben altijd een enorme thrillerliefhebber geweest, maar sommige boeken vind ik zo ongeloofwaardig dat ik het bijna irritant vind. Had dat ook bij ‘Achter gesloten deuren’ van B.A. Paris, wat ik trouwens tevens een tegenvaller vond na alle lovende woorden die ik erover had gelezen. ‘Lieve mama’ van Esther Verhoef is ook zo’n voorbeeld, dat kan gewoon niet in het echt gebeuren en dat stoort me. Misschien is mijn genre aan het veranderen? Als iemand nog tips heeft voor spannende romans of goede thrillers in de trant van ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’, dan hoor ik het graag!