Het algemene boekentopic (Deel 1)

Er komen morgen 3 boeken binnen die ik heb besteld met een bol bon. Nu heb ik nog voor 70 euro aan boekenbonnen. Ik ga het druk krijgen met lezen :joy:

8 likes

Oh en mijn zusje heeft nog een boek voor me gekocht zei ze :sunglasses:

2 likes

Sophie kinsella: verras me
Eentje van linda van rijn (ski resort)
En die andere ben ik vergeten, dus dat is letterlijk verras me :sweat_smile::blush:

1 like

Haha, dat zijn de leukste pakketjes!

1 like

Ik ben een hele poos niet aan lezen toegekomen maar ben nu eindelijk begonnen met lezen voor m’n scriptie! Gaat over dialectrepresentatie in literatuur met een focus op Schots. Ik ben nu Morvern Callar van Alan Warner aan het lezen, was even inkomen maar vind hem wel goed tot nu toe.

Ben benieuwd of ik m’n challenge nog ga halen dit jaar. Ik ben nu bezig met boek 51/52!

1 like

Wat tof! Ik vind dit ook altijd interessant in relatie tot vertalingen. Omdat je dan een Nederlands dialect moet vinden dat dezelfde vibe heeft als het originele dialect of door mensen met een soortgelijke sociaal-economische status wordt gebruikt.

1 like

Ja klopt! Had m’n scriptie bijna over de vertaling(en) van Trainspotting gedaan, haha. Heb uiteindelijk hiervoor gekozen omdat dat ik dan nog wat dieper op de fonetiek in kan gaan (en volgens mij was er al een scriptie over vertalingen van TS gedaan op mijn uni en ik wil dan weer origineel zijn enzo).

1 like

Ik heb net Lethal White van Robert Galbraith uitgelezen, vind die serie zo leuk! Jammer dat ik hem uit heb. Wat zijn jullie favoriete crime fiction auteurs?

Mijn geheugen is niet oké, want ik heb deze boeken besteld. Hahaha. Die van sophie kinsella koop ik dan nog :joy::sweat_smile:

Het grootste probleem is met welke ik ga beginnen hahaha

3 likes

Hahaha kijk mijn sokken

4 likes

Ik ben laatst begonnen met boeken van Harlan Coben te herlezen, die vond ik vroeger goed!
Heb niks van Robert Galbraith gelezen dus weet alleen niet of het vergelijkbaar is :relaxed:

@dazed interessant onderwerp!

2 likes

Ik ga dit jaar denk ik voor het eerst mijn Goodreads challenge halen, want ik ben mijn 50ste boek aan het lezen (van de 50). :smiley:

En ik ben blij: ik krijg binnenkort voor de tweede keer een Indiespensable-boekenbox binnen en naast een gesigneerde eerste editie van A Ladder to the Sky zit ook dit boek https://www.goodreads.com/book/show/35598549-wat-het-hart-verwoest erin, dat al sinds augustus op mijn lijstje staat. Dus ik ben in mijn nopjes! Alvast wat goed leesmateriaal voor 2019.

Maandag had ik overigens mijn eerste studiosessie voor Storytel. Ik hoop maar dat ik het goed heb gedaan, maar dat hoor ik vast tijdens mijn volgende sessie van degene die het boek in elkaar gaat zetten haha.

6 likes

Hoppa, boek 50 gehaald, dus hier is mijn Year in Books:

6 likes

:joy: Huh, heb je een kat tegenwoordig?

En ik heb net Smut uitgelezen. Was verrassend leuk. Niet hoogdravend, wel leuk :slight_smile:

Ja, ik dacht al: ik heb wat gemist :stuck_out_tongue: En awh. <3 Katten. Ik ‘lees’ vaak samen met 1 van de katten.

1 like

Had over deze post heen gelezen, maar ik heb dit jaar Sharon Bolton ontdekt en ik kan haar boeken erg waarderen.

1 like

Ik heb mijn reading challenge bij lange na niet gehaald. 39 van de 50 boeken. Moet zeggen dat daarvan wel 3 boeken echt dikke pillen waren (iets meer dan 800 pagina’s), but still. Had echt last van leesdipjes. Voor volgend jaar ga ik mn challenge op 30 zetten want dat wordt sowieso een enorm druk jaar met afstuderen etc!

@Celeone ik heb nu dus eindelijk Becks laatste zomer uitgelezen haha. Ik vond hem goed, de schrijfstijl is erg fijn en het boek kabbelt door. Maar ik vond zijn andere boek, Het einde van de eenzaamheid, wel een stuk beter! Dat raakte me echt.

1 like

Nog steeds een mooi aantal toch! Vooral met van die dikke pillen ertussen inderdaad.

Mijn challenge staat weer op 50, ben benieuwd of ik het haal. Ik moet op 1 april de volgende versie van mijn manuscript weer inleveren en daarna komen er natuurlijk nog meer rondes aan, plus ik mag waarschijnlijk niet minder werken bij mijn reguliere baan. :grimacing: (Ik werk er nu 36 uur.) Ach, we gaan het zien.

Hopelijk win ik de loterij zodat ik niet meer hoef te werken en alle tijd heb om te lezen en schrijven. :joy: Dat is vast een heel realistische wens.

Ik lees overigens De spion van Paulo Coelho, over Mata Hari. Leest makkelijk, want het zijn vrij korte hoofdstukken.

2 likes

Mijn jaar in boeken!
Gisteren boek 52/52 uitgelezen :blush:
Gemiddelde beoordeling 3,3 sterren

1 like