Het algemene boekentopic (Deel 1)

Mijn jaar in boeken, ben blij dat ik mijn challenge weer gehaald heb! Volgend jaar worden het weer 40 boeken, maar ik wil voor mezelf een extra challenge doen dat ik geen boeken mag meetellen die ik herlees.

1 like

Kom ik aan met m’n 15 boeken haha. :v:t3:

Aanraders van dit jaar: Mythos (Stephen Fry) en Morning Star (Pierce Brown).
Populair boek, maar naar mijn mening een afrader: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan (Milan Kundera).

4 likes

Ik heb dit jaar mijn reading challenge voor het eerst dik niet gehaald maar dat komt denk ik omdat ik veel boeken dubbel ben gaan lezen en dat telt niet.
Als jullie een boek nog een x lezen, zet je hem dan in goodreads weer op ongelezen/gelezen?

1 like

goodreads zegt zelf dat rereads gewoon tellen haha!

2 likes

Rereads tellen gewoon, dan moet je hem gewoon weer op “currently reading” zetten en dan staat er ook wel dat je hem voor de -insert number- keer leest!

1 like

@Foucher @California bedankt! Stelt niks voor maar ben blij dat ik nu dan kan zeggen dat ik het wel gehaald heb :smirk:

5 likes

Favorieten van dit jaar: Kafka op het strand & Ready player one
Grote teleurstellingen: De eenzame postbode & Behind her eyes

2 likes

Doet iemand hier mee aan de quiz op hebban? Vandaag is het logos van uitgeverijen raden.

Oe ik wil ook meeraden als dat nodig is @Sazie :smiley:

Eerste logo is mijn uitgeverij! :sunglasses:

Ik doe niet mee, maar heb ze wel bekeken. Ik kan ze allemaal zo benoemen, behalve D en K. :thinking:

Edit: o, wacht, ik weet D wel. Alleen K niet.

K is pluim😃.
Ik ben mijn boekenkast afgegaan bij de logo’s. Had de meeste er in staan. En de rest heb ik gevonden door te googelen. Wel leuk om even te doen. Ik merkte zo dat ik toch veel logo’s niet meteen herken.

L is toch Pluim?

Stiekem zijn er ook best veel uitgeverijen/imprinten.

1 like

Oh wacht ja! K is Hollands diep

1 like

Wat een leuk idee! Hoeveel lootjes heb je erin zitten?

Oooh, cool! Heb je daar alle boeken in zitten die je nog wilt lezen of die je nog thuis hebt liggen? (Of allebei?) Misschien moet ik ook een keer zoiets doen. Alleen weer lastig met de recensieboeken. :thinking:

(Edit: Ik lees wjekw niet, dus ik heb geen idee wat je erover hebt gezegd.)

Liefhebbers voor het boek Het meisje en de psychiater van Erik Rozing? Vandaag gratis op Hebban te downloaden namelijk: https://www.hebban.nl/hebban-reading-challenge-download-hier-jouw-gratis-ebook

Ik vind dit echt leuk!!

Ik heb trouwens ook een goodreads account aangemaakt. Ik heb mijn doel nu op 25 staan. Ben benieuwd of ik dat red :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik zet mijn challenge weer op een optimistische 50. Heb dat doel al sinds 2014 niet meer gehaald, maarja we proberen het gewoon weer :smile:

1 like

Ik heb hem op 35 gezet, maar weet niet of ik het ga halen. Had al best veel moeite met 30. Maar ja always set your goals high he. Ik ga dit jaar ook een abonnement nemen op de bibliotheek heb ik besloten (: Cadeautje voor mezelf.

3 likes

Wat doen jullie met boeken als je ze gelezen hebt? Ik heb best veel boeken in de kast staan die ik gelezen heb, maar niet nogmaals ga lezen… vind het eigenlijk zonde om ze dan te laten staan…