Het algemene boekentopic (Deel 1)

Jeej leuk om te horen! :blush:

Als je Samuel Bjork goed vindt, kan ik je ook de boeken van Jussi Adler-Olsen (en dan specifiek de Q-reeks) aanraden. Zit er geen personage in het eerste boek van Bjork met die initialen? Ik zou anders niet weten wat het kan zijn! Ik kan het me zelf niet meer herinneren eigenlijk.

2 likes

Bookdepository heeft korting voor Nederland tot 27 januari, 10% korting met de code NL10

3 likes

Yess, mijn nieuwe Indiespensable-box zat thuis op me te wachten. Nu te donker om een foto te maken, maar op Instagram staan er genoeg:

Dus ik kan nu met een kopje burnside Chai-thee verlekkerd naar mijn John Boynes kijken (want ik kan ze nog niet lezen omdat ik in een ander boek bezig ben).

Edit: de Chai ruikt naar taai taai, interessant. :thinking:

6 likes
Normal People

Ik had dat meer bij haar andere boek, Conversations with Friends, heb je die ook gelezen? Ik snap wat je bedoelt met dat puberale gedrag ja, maar soms vind ik dat ook wel weer ‘fijn’ aan een boek, dat je het niet eens bent met de keuzes/het gedrag van de personages.

Ik vond het verder ook echt een goed boek! Ik ben nu bezig in Asymmetry van Lisa Halliday maar ik vind het een beetje moeilijk om in te komen, al helemaal omdat ik net zo ‘intens’ Normal People heb gelezen en daar echt helemaal in zat :stuck_out_tongue:

Ik ga echt zo goed, al 7 boeken gelezen dit jaar! Had mijn goodreads doel op 30 gezet, maar als ik zo doorga kan ik hem wel hoger zetten!

2 likes

Ben net in het tweede boek van dit jaar gestart en ben benieuwd . Mijn Engels is echt wel goed maar af en toe moet ik echt woorden opzoeken :sweat_smile:

8 likes

Smut?

Haha, wel een paar weken te laat. Hoezo lees je deze klassieker?

Haha oh jeetje, die zag ik niet aankomen

2 likes

Ik zit in een leesdipje :pensive: Heb er steeds geen zin in. Op zich vind ik een leesdip geen probleem, maar ik denk dat als ik weer begin ik het wel gewoon fijn/leuk vind.
Heb al de trucs geprobeerd van een makkelijk boek of een boek dat je zeker weten leuk vind klaarleggen, of leestijd plannen, maar denk toch nog steeds ‘meh geen zin’ en begin dan niet.

Het ergste is dat ik het vooral zonde vind voor mijn Goodreads challenge :joy: Als ik me goed herinner had ik vorig jaar juist een topstart met veel boeken aan het begin van het jaar.

Haha ik las: ik ben nu te dronken om een foto te maken :smiley:

Ik heb net Laura H. gelezen, het verhaal over een 23-jarig Nederlands meisje dat een jaar in het kalifaat gewoond heeft met haar vriend die bij IS gaat. En nu lees ik De Bokser van Max Mozcowics. Allebei echt mega aanraders als je van non-fictie houdt!

Die wil ik nog lezen!

Ik heb het eerste boek van 2019 niet uitgelezen en 1 ster gegeven. Shadow of The Fox van Julie Kagawa. Ik vind Julie best tof schrijven, maar dit boek… nee, het is absoluut niet mijn ding.

Ben nu begonnen in Vicious van L.J. Shen, maar dat vind ik vooralsnog ook nog niet zo. Maar goed, ik ben nog niet ver.

Ik kwam gisteren trouwens mijn boek tegen in de bieb. Voor het eerst. Zo vet :heart_eyes: Hij stond gewoon bij de openbare bibliotheek van Amsterdam.

1 like

Ik wil die ook zooo graag lezen, omdat ik er zoveel goede verhalen over heb gehoord, maar ik durf niet omdat het derde boek zo lang op zich laat wachten…

Ben jij tevreden als het derde boek er nooit komt? :stuck_out_tongue:

Misschien kan je nu aan de film beginnen? Mijn beste vriendin is gek op Stephen King en ik weet nog dat ze me jaaaaren geleden de film heeft laten kijken. Toen hadden we nog videobanden en in mijn herinnering nam die hele film 6 of 8 videobanden in beslag. Dan ben je ook wel even zoet :wink:

Ah nee dan zou ik wel echt balen, het verhaal is nu totaal niet af. Ik zou ze wel gaan lezen, ze zijn sowieso erg goed en tegen de tijd dat het derde boek uit komt lees ik alles wel gewoon nog een keer…

1 like

Ik vond hem ook niks! Was heel erg op zoek naar zo’n fantasiewereld, maar ik vond het heel taai en moeilijk doorheen te komen. Vind t Dan altijd heerlijk om bij de recensies op Goodreads te zien dat anderen dat ook hebben. Heb volgens mij toen alleen het einde gelezen en verder gelaten voor wat het was

Ik ga zo naar het Boekenfestijn - zin in!!

3 likes

Ik ben vandaag geweest. Ik heb superveel van die blauwe thrillerboekjes gekocht die je vroeger had en fear Street boeken. Ze waren maar 1 euro per stuk en sommige maar 70 cent :scream:

3 likes

Die vond ik ook heel erg leuk! Ik lees nooit engels maar deze heb ik ook in het Engels gelezen en ik heb er ook nieuwe woordjes uit gehaald ja, haha. Vond het best fijn weg lezen.
Hij lijkt een beetje op Carrie Pilby, dat is ook een leuk boek!

1 like