Ken je the curious incident of the dog in the night-time al? Past wel een beetje in hetzelfde straatje als Eleanor Oliphant.
Boek 2 van mijn challenge uit! Op naar De Vreemdeling van Camus!
Ik heb net De Kleine Getuige van Jillianne Hofman uit. Vond het soms meer een roman dan een thriller, omdat het heel erg om de problemen van de hoofdpersoon draaide en minder om de misdaden. Heb hem drie sterren gegeven op Goodreads. Ik ben nu begonnen in Meester Legende van Stephanie Garber.
Nu gaan we weer tegelijkertijd hetzelfde boek lezen. Verdachte situatie dit.
Deze heb ik net uitgelezen! Ik heb het Eleanor boek nog niet gelezen, maar deze vond ik leuk! Hij leest ook lekker snel.
Ik heb ook net Two Can Keep A Secret van Karen M Mcmanud uit. Ik vond hem leuk, naar minder dan haar eerdere boek Oké Of Is Is Lying.
Kan ik me voorstellen! Hoop dat je het snel wat rustiger hebt.
Hoe vinden jullie goede “nieuwe” boeken om te lezen? Ik merk vaak dat ik in de boekwinkel toch een beetje overweldigd raak (vroeger had ik dit niet overigens en was ik er uren zoet…), waardoor ik alleen naar de meer uitgestalde boeken kijk.
Ik kijk dus juist niet echt naar de bestsellers, maar meer naar Goodreads. Ik weet welke mensen ongeveer dezelfde smaak hebben als ik in de genres die ik lees (Emily May! ) dus op basis van onder andere haar reviews voeg ik weer titels aan mijn TBR toe. En bijvoorbeeld @MissMarple leest ook veel, dus als zij een auteur of titel noemt waar ze helemaal lyrisch over is via WhatsApp dan voeg ik die ook toe. De recensieboeken die ik kies/krijg zijn meestal heel nieuwe boeken, dus die titels check ik wederom via Goodreads (of May er al iets over heeft geschreven bijvoorbeeld).
Bestsellers blijven vaak ook een kwestie van goede marketing.
Bedankt voor de tip! Ik ga weer eens goodreads gebruiken dan. Want in de boekenwinkel loop ik ook vaak tegen de bestsellers aan inderdaad, terwijl ik weet dat er juist zoveel pareltjes zijn die je daar niet tussen vind
Als je sterren geeft aan boeken die je mooi vond (of juist totaal niet), komt Goodreads op basis daarvan ook met tips!
Dan ga ik eens mijn favoriete schrijvers invoeren Alleen laat ik daarmee maar wachten tot morgen, anders kom ik vandaag niet meer aan leren toe haha
Goodreads, via de leesclub waar ik lid van ben, door uitgeverijen (die me een recensieboek sturen of een nieuwsbrief ofzo), social media, whatsappgroepen, vrienden zoals @Booklover
Ik heb nu al een paar boeken gelezen die worden aangeraden bij de wereld draait door en merk dat die boeken mij goed liggen dus dan zoek ik op internet gewoon naar ‘de wereld draait door- boeken’. Verder mond op mond reclame van mensen in de omgeving.
Ik heb een vraagje over goodreads.
Ik heb een boek gemarkeerd als gelezen maar het wordt niet toegevoegd in de lijst van mijn reading challenge. Hoe krijg ik dat voor elkaar? #goodreadsnewbie
Je moet de datum waarop je hem gelezen hebt in 2019 zetten! Vaak als je een boek sterren geeft komt er zo’n pop-up, en daar aan de onderkant kun je data invoeren. Je kunt het ook nog aanpassen als je naar de pagina van dat boek gaat!
Die pop-up krijg ik niet? Heb nog even gezocht maar kan niks vinden
Sorry, ik heb me vergist! Als je naar de pagina van het boek gaat en daar de reading status verandert naar ‘read’ krijg je als het goed is wel die pop-up.