Het algemene boekentopic (Deel 1)

Jaa!

1 like

Ik had geloof ik precies dezelfde ervaring. Ook in heel veel pauzes, maar wat een prachtig boek. Vooral het las Vegas gedeelte.

Iemand trouwens ooit eens door de kleine vriend heen geraakt? Ik ben daar 3x aan begonnen, maar het lukt me gewoon niet om hem uit te lezen. Terwijl the Goldfinch en de verborgen geschiedenis wel favorieten zijn

1 like

Meer van Gillian Flynns boeken! Gone Girl + Dark Places. :smiley:

2 likes

Heb me er destijds doorheen geworsteld, maar wat een bevalling… Heb The Goldfinch ook heel lang uitgesteld omdat ik bang was voor weer zo’n deceptie, maar die vond ik inderdaad wel heel fijn.

1 like

Ik heb De Kleine Vriend wel uitgelezen, maar met veel moeite en tegenzin eigenlijk haha. En uiteindelijk vond ik het het ook niet waard. Terwijl The Goldfinch ook één van mijn favoriete boeken ooit is.

2 likes

Allebei, maar ik wil nu Nederlands omdat dat wel makkelijker/sneller gaat. Ik ga Jenny Colgan opzoeken!

Dank je, dark places ga ik op mn lijstje zetten. Gone girl heb ik de film toen van gezien ,maar spreekt me niet aan.

Vandaag Mythos uitgelezen. Fry heeft echt zo’n talent om verhalen spannend te vertellen, zelfs als je al weet hoe het afloopt. Ik ga nu beginnen in On Beauty van Zadie Smith. :grin:

1 like

Oeh is dit de eerste keer dat je The Martian leest? Ik ben echt jaloers op die ervaring haha, zou hem echt nog eens ‘blank’ willen lezen. King of Scars ben ik trouwens ook jaloers op. Ik mag van mezelf pas weer een boek kopen als ik 10 boeken uit mijn kast uit heb (nog 2 en de 2 die ik momenteel lees), dus moet nog even wachten voor ik er aan kan beginnen haha

@Hazel Ik vond in dat genre Zwaar Verliefd van Chantal van Gastel heel leuk. Kon vooral de eerste niet meer wegleggen. Ik heb laatst Glazuur van Lisette Jonkman gelezen, maar vond het hoofdpersonage juist heel dom dus zou die niet aanraden. Anders inderdaad Sophie Kinsella.

1 like

De eerste keer inderdaad, ik heb hem echt al jaren op mijn TBR staan en laatst eindelijk gekocht! Na King of Scars ga ik gelijk weer verder, vond hem al goed beginnen. :slightly_smiling_face:

Ik ben laatst aan The Martian begonnen, maar ben na 50 pagina’s gestopt. Ik vond het jammer dat het vrijwel alleen ging over het overleven en het technische/scheikundige aspect daarvan. Terwijl: gast je zit in je eentje op een planeet, hoezo voel je je niet ontzettend eenzaam/angstig/etc.? Aan de ene kant bewonderde ik de daadkracht en overlevingsdrang van de hoofdpersoon, aan de andere kant had ik als lezer de indruk dat hij totaal niet in contact stond met zijn gevoel en dat stoorde me een beetje. Ik vond de luchtige toon van de hoofdpersoon ook irritant en onrealistisch (‘yay ik heb een plan bedacht!!’, ; oops, i’m fucked :)))’). En ik vond de overload aan technische details gewoon saai.

Kan iemand me vertellen of het boek later wat meer ingaat op zijn gevoelens? En of je wat meer over zijn leven op aarde te weten komt?

Ik vind Lisettes boeken heel leuk (en zijzelf ook, geweldig mens is dat, ook irl). Zelf vind ik Verkikkerd haar leukste :slight_smile:

Ik heb net Het geluk van Lou geluisterd (verrassend leuk, is een roman), Het lied van mijn hart gelezen (was ook best leuk) en ben nu met Eleanor Oliphant is Completely Fine bezig qua luisterboek. Vind Eleanor wel echt goed omschreven. Vind het trouwens ook goed voorgelezen. Qua lezen nog steeds in King of Scars, haha. Schiet in die laatste echt niet op gewoon.

3 likes

De boeken van Rachel Gibson zijn mijn favoriete chicklits!

1 like

Ik hou veel van lezen, maar literaire boeken kunnen me nooit zo bekoren. Toen ik op de middelbare school mn literatuurlijst moest lezen was dat ook echt de ene tegenvaller na de andere haha. Het enige boek dat ik toen mooi vond was De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon.
Nu heb ik alle vier de boeken uit die serie gekocht en ben ik een week of 2 geleden weer begonnen met De schaduw van de wind. En nu vind ik hem weer zo geweldig dat ik hem niet wil uitlezen, ook al hoef ik nog maar een paar bladzijden. Heb dat wel vaker, dan wil ik gewoon niet dat het afgelopen is haha. Maar vandaag ga ik hem uitlezen. Echt.

3 likes

Ik ben weer eens Nooit Meer Slapen aan het lezen, blijft toch echt een van mijn favorieten.

4 likes

Klinkt interessant! Ik zet deze op mijn lijstje

Ik heb deze ook gelezen en vond hem echt goed! Heel bizar en heftig inderdaad.

Sommigen hier lezen echt veel en snel. Vind ik echt bewonderenswaardig. Ik ben al wel blij dat ik regelmatig weer lees. Ik heb mijn boekendoel op 25 gezet en heb er inmiddels 3 uit. 2 van Clare Mackintosh en 1 van Sophie Kinsella.
Nu lees ik Paaz van Myrthe van der Meer.

1 like

Ik ben begonnen in all the light we cannot see en het is zooo mooi tot nu toe.

3 likes

Ja gewoon lekker uitlezen joh, ik vond de andere boeken net zo goed! Hoewel, de laatste heb ik nu staan om te gaan lezen, alleen hij is zo dik dus ik heb daar niet zoveel zin in haha. Lees graag in bed en dat boek is gewoon niet vast te houden.

1 like