Het algemene boekentopic (Deel 1)

Ik ga een dezer dagen ook aan King of Scars beginnen!

2 likes

Whoew, met heel veel tussenpauzes ben ik er doorgeraakt! Ik ben blij dat ik mij forceerde om verder te gaan in dit boek want wauw, ik vond het echt een goed boek. Goed verhaal, hoe onwaarschijnlijk dramatisch ook alles was, het werd zo mooi en filmisch bijna beschreven/geschreven. Top.
Nu mag ik eindelijk beginnen in Mythos van Stephen Fry. :smile:

5 likes

Ik moet nog steeds beginnen in Kingdom of Ash, haha. Boek staat al maanden in de kast.

Heb je al wel Six of Crows gelezen? Zitten veel verwijzingen in, dus da’s wel echt een must wat mij betreft.

Ik heb dit weekend Nacht van Elie Wiesel gelezen, wat een mega-aangrijpend boek zeg. Wow. Is wel al vrij oud, maar gaat over hoe de auteur in de Tweede Wereldoorlog een concentratiekamp meegemaakt heeft. Ik was erg onder de indruk.
Heb dit weekend ook eindelijk Economics: A User’s Guide van Ha Yoon Chang uitgelezen. Vond ik heel leerzaam en leuk wel, maar toch wel erg langdradig op sommige punten, of net teveel afkortingen en opsommingen van cijfers. Dan vond ik 23 things they don’t tell you about capitalists toch leuker.

Zijn er mensen hier die ook in vreemde talen lezen (als in anders dan Nederlands of Engels)? Hoe pak je dat aan? Ik heb een aantal Zweedse boeken (mijn Zweeds is best goed) maar merk dat het me toch wat meer moeite kost om te blijven lezen en ik daardoor er vaak niet aan begin, vind het gevoel dat het zoveel trager is dan in het Nederlands/Engels niet zo fijn? Maar mensen die dit doen, lezen jullie echt met woordenboek er naast, of ehb je er vrede mee dat je de precieze betekenis van een zin soms niet weet?

Ja, die heb ik ook gelezen! Is wel weer een hele tijd geleden, dus moet maar weer even een samenvatting lezen ofzo.

Bij mij ook, maar ik moet zeggen dat ik het meeste nog wel wist.

Ik probeer af en toe een Duits boek te lezen, maar heb er meestal het geduld niet voor, duurt zoveel langer dan Engels of Nederlands. Ik zoek heel af en toe dan een woord op, maar meestal stel ik mezelf er tevreden mee dat ik een zin wel snap door context, met dan misschien niet de precieze vertaling van een woord, anders duurt het nóg langer…

Ik was eerst in The Martian begonnen, maar ik moet toch steeds aan King of Scars denken, dus ik ga daar nu toch eerst in beginnen en daarna verder met The Martian. :smile:

Zoo eindelijk topic helemaal bijgelezen. Heel veel tips uit gehaald. Heb mn eerste Engelse boek uit, Sharp objects. Vond het een goed boek met een sfeer waar ik wel van jou. Wat zijn boeken die er wat op lijken ?. Heb deze week ook de 9 dagen van rabbit hayes uit. Vond het een ontroerend verhaal ,maar ook grappige stukjes.

Volgende boeken zijn matilda en harry potter.

2 likes

Ik ben net begonnen in de nachtegaal van kristin Hannah, wat echt een bijzonder mooi boek schijnt te zijn, maar ik vind die karakters zo ontzettend truttig? Hoop dat het nog beter wordt…

Wat vond jij van Tower of dawn? Wordt het nog interressanter? Ik heb het gevoel dat iedereen dit net zo leuk vindt als de rest van de serie maar ik worstel mezelf er echt doorheen om maar bij het laatste boek te kunnen komen. :roll_eyes: Ik ben op pagina 300 nu dus ik heb de hoop opgegeven dat het nog super wordt haha.

Ik vond hem leuker dan de rest van de boeken, haha. Maar ik vind Chaol gewoon leuker dan een zeker vrouwelijk hoofdpersonage :stuck_out_tongue: Deel 5 vond ik verschrikkelijk en echt zo lang over gedaan, terwijl ik ToD zo uit had.
En heel veel mensen vinden dit boek niets, dus je bent zeker de enige niet :wink:

Jaa dan snap ik het inderdaad! Ik vind hem ook een leuk personage, maar om een of andere reden kan ik maar niet in het verhaal komen ofzo. Ik heb het gevoel dat het einde vanaf pagina 1 al te voorspellen is (ookal is dat vaker bij dit soort boeken. :grimacing:).

Ja, dat wel. En je merkt erg dat het een novella was en nu een volledig boek. Dat vind ik wel echt zonde, want het was veel beter tot zijn recht gekomen als novella denk ik.

Ja inderdaad! Ik ben nu dus bijna op de helft en er is eigenlijk vrij weinig gebeurd. Het zijn vooral ontwikkelingen in relaties.

1 like

Ik postte laatst al dat ik een leesdip had, maar ik ben er nog steeds niet uit :triumph:
Heb sindsdien 1 boek gelezen, mijn lievelingsboek, dat is een kinder/young adultboek. Maar dat ik íets kon lezen heeft niet geholpen om er weer in te komen.
Het is niet zozeer dat ik geen zin heb om te lezen, maar vooral dat ik bij alle boeken die ik heb liggen denk ‘meh geen zin in deze’.

Iemand nog een tip voor een vrolijke, makkelijke, maar niet te domme chicklit? Misschien dat ik dat wel leuk ga vinden. Ik zag laatst wat positiefs over Lisette Jonkman, is dat wat (en welke dan?)?

Van Lisette Jonkman heb ik nog nooit iets gelezen, maar Jill Mansell schrijft ook makkelijke, niet te domme chicklits. Die lees ik vaak een keer tussendoor als ik even niet weet wat te lezen. Je ziet het einde vaak wel al van mijlenver aankomen, maar het is toch leuk geschreven en de personages zijn meestal goed uitgewerkt.
Deze vond ik bijvoorbeeld wel leuk: https://www.goodreads.com/book/show/8421219-to-the-moon-and-back

2 likes

Ja Jill Mansell is een goeie, haar en Sophie Kinsella heb ik al veel van gelezen. Maar de titel die jij noemt ken ik volgens mij nog niet!

1 like

Sophie Kinsella idd. En liefde en gelato (weet de schrijver niet).
I heb er nog veel meer, maar staan bij mn vader.

1 like

Deze van Jenna Welch? https://www.goodreads.com/book/show/33308692-liefde-gelato