Ja, leuk! Ik ben: https://www.goodreads.com/eleozora 
@Riley, ik pak ook nooit spontaan een boek op omdat ik er zin in heb. Echter doe ik vrijwel niets dat eigenlijk goed voor me is en waar ik echt van kan genieten uit mijzelf: gezond eten, afspreken met leuke mensen (wat heel erg is, maar waar: ik voel me altijd zo lui wanneer het tijd is om me klaar te maken voor een afspraak!), sporten, etc., dus ga ik bewust tegen mijn luiheid in. Het voelt onnatuurlijk, omdat ik zoals jij wil lezen om te ontspannen, maar als die eerste paar minuten voorbij zijn ben ik eigenlijk altijd wel blij dat ik lekker aan het lezen ben, in plaats van een filmpje aan het kijken.
Ik heb met mijzelf de afspraak gemaakt dat als ik even niet weet wat ik met mijn vrije tijd wil/kan (en dus niet specifiek zin heb in een bepaalde serie, website of activiteit), een boek pakken en gaan lezen het enige is dat “mag” zonder een gefundeerde reden. Het klinkt wat geforceerd, maar het geeft me best veel rust. En uiteindelijk ben ik er altijd blij om, want ik ontspan ook gewoon heel erg als ik lees.
Ik heb gisteren in één dag Period Repair Manual uitgelezen, wat een boek is over menstruaties en gerelateerde problemen, en begin morgen aan Taking Charge of Your Fertility, wat een soortgelijk boek is. Ik moet van de dokter stoppen met de pil, dus probeer er maar het beste van te maken door met mijn vruchtbaarheidsgezondheid bezig te zijn, haha! Ik merk dat ik heel lekker door dit soort informatieve boeken heen race, terwijl ik romans die ik niet al eens eerder gelezen heb of niet al ken veel langzamer aan lees. Ik ben dan ook al meer dan 2 weken bezig met Half of a Yellow Sun door Chimamanda Ngozi Adichie, wat ik echt een prachtig boek vind, maar wat een stuk meer concentratie en energie van me eist.