Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ah, fijn! :smiley:

Ben ook benieuwd of jij nog tips hebt, want jouw lijstje van hierboven komt sterk overeen met mijn eigen favorietenlijstje.

2 likes

Andere favorieten zijn: Wees onzichtbaar - Murat Isik / Bonita avenue - Peter Buwalda / The Nickel Boys - Colson Whitehead / Laura H. - Thomas Ruebb / We were liars - E Lockhart

Kun je hier iets mee? Of ben je al bekend met deze boeken?

D: Een geschiedenis van twee werelden vond ik echt verschrikkelijk en zou ik overslaan.

Het boek van wonderlijke nieuwe dingen is een van mijn all time favoriete boeken, Onderhuids is ook goed maar meer vergelijkbaar aan lelieblank. Maar zijn schrijfstijl is ook wel weer herkenbaar bij
Het boek van wonderlijke nieuwe dingen.

2 likes

Dat is wel een goed idee ja!

2 likes

Wees onzichtbaar + The Nickel Boys zijn boeken die eerder al m’n aandacht trokken maar die ik dan toch net niet ging lezen, dus dat zijn denk ik zeker goeie voor op de lijst. Bonita avenue klinkt ook heel fijn. We were liars heb ik toevallig gelezen en vond ik ook heel gaaf! Laura H. trekt me op dit moment minder maar ik twijfel er niet aan dat het me zou bevallen. Dus dit zijn fijne tips! Bedankt!

1 like

:heart_eyes::heart_eyes:

19 likes

Wel boekgerelateerd, maar niet over een specifiek boek: ik heb dus de podcast Boekmakers geluisterd over wat er naast het schrijven van een boek nog allemaal komt kijken en ik vond het echt interessant. Vond niet alle gasten even boeiend, maar vooral de verhalen van Ruth van Gessel (Kobo) en Myrthe Spiteri (uitgever bij Blossom Books) vond ik interessant :slight_smile: Myrthe ken ik ook wel persoonlijk (niet heel goed, maar een aantal keer ontmoet), dus dan is het extra leuk.

2 likes

Iemand hier de geniale vriendin gelezen? Ik heb het eerste deel namelijk net uit en ik weet echt niet wat ik er van moet vinden en of ik het volgende boek moet bestellen. De hoofdpersonage vergelijkt zich op elk moment in het boek met haar “vriendin” en haar lage zelfbeeld ging mij op ten duur heel erg irriteren. Tegelijkertijd vond ik het wel echt mooi geschreven en bleef het mij toch genoeg boeien om door te lezen. Eigenlijk is mijn vraag ook of de hoofdpersonage in de volgende delen een beetje groeit in haar denken en doen? :joy:

Ik heb een gesigneerd exemplaar van Malibu Rising gekocht vandaag. :heart_eyes:

8 likes

Dat had ik ook bij Myrthe, haha. Zij is net zo oud als ik en ik heb toch een stuk minder bereikt. Die met Ruth vond ik ook erg leuk trouwens. Waren er nog wel een aantal, maar vond niet iedereen even interessant.

1 like

Ik kwam een leuke lijst tegen met 100 boeken geschreven door vrouwelijke auteurs. Misschien leuk voor inspiratie

The Best Female Authors of All Time (abebooks.com)

1 like

Misschien dat iemand anders het wel afmaakt, net als die millennium boeken… Maar dat is niet meer hetzelfde vind ik, ik ben benieuwd of zij wel heeft opgeschreven oid hoe ze wil dat het eindigt. Hoe dan ook super verdrietig

Wil je dit in spoiler zetten? (of is dit eigk helemaal geen spoiler? If so sorry het leek zo!)

Heb op aanraden van hier een stralende toekomst gelezen, heel mooi! En ben net gestart met de ontdekking van de hemel nadat meerdere vriendinnen er ineens individuele over begonnen.ben benieuwd, ben er wel een tijdje mee zoet denk ik.

4 likes

Oooooh, pretty

4 likes

Ik was 5 dagen vrij en heb gewoon 2 boeken uitgelezen, echt zo lang geleden. Deze waren het, vond ze allebei heel goed:
Renee Kelder - de parttime junkie
Laura de Houwer - ik moest braaf zijn

Ik dacht even dat het een vervolg was haha, maar gewoon een prachtige editie dus (helaas)

1 like

Hahaha sorry, ze heeft vooralsnog geen plannen om een vervolg te maken, Addie was echt als standalone bedoeld. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Eerst Threads of Power, heb daar echt veel zin in!

1 like

Ja het was ook wel een afgelopen verhaal, al zat er nog wel een vervolg in over haar leven met de duivel

Die titel heb ik nog niet eerder gehoord, maar ik zal hem eens opzoeken en opschrijven. Ik vond Addie een prachtig verhaal namelijk, al was de schrijfstijl me soms iets te traag/bloemrijk. Maar als Threads of power net zo origineel is en goed in elkaar zit ben ik toch wel benieuwd

Threads of Power speelt zich af in dezelfde wereld als de A Darker Shade of Magic trilogie (A Darker Shade of Magic, A Gathering of Shadows en A Conjuring of Light). Als je interesse hebt zou ik dus eerst de trilogie lezen (als je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk!), het is urban fantasy.

2 likes