Het algemene boekentopic (Deel 2)

Continuing the discussion from Het algemene boekentopic (Deel 1).

Previous discussions:

2 likes

Wat cool, gewoon een deel 2 :sunglasses:

10 likes

Ik heb Girl, Woman, Other uit en echt heel erg genoten van het boek. Schrijfstijl was aangenaam om te lezen en de manier waarop ze iedereen met elkaar verbindt was erg goed gedaan.

Volgende boek: Normal People van Sally Rooney.
Ik vind het een beetje jammer dat ik eerst de serie (aanrader!) heb bekeken, maar ik heb wel ‘zin’ om mijn hart nog eens te laten breken door hun verhaal.

edit: dat laatste klinkt heel melodramatisch haha. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Nee joh klinkt niet dramatisch zo heb ik het ook ervaren. (Of misschien ben ik echt een te grote dramaquen kan ook) maar bij het herlezen vond ik het nog net zo’n indruk maken als de eerste keer. Geweldig boek.

2 likes

@nightlife ik maak ook geen mooie foto’s voor mijn boekstagram haha vind dat niet zoveel toevoegen

1 like

Voor de zekerheid nog even hier:
met een paar mensen gaan we Rebecca van Daphne Du Maurier lezen en eind februari bespreken in het topic van boekenclub.

Ikzelf ben nu nog bezig in Puttertje. Een paar forummers waren er geloof ik niet zo weg van, maar het bevalt me en grijpt me wel!

1 like

Ik heb een kobo aura 2 (uit 2016) en mijn sleepcover is heel lelijk geworden.
Ik had een hele dunne en dat vind ik wel prettig maar ik wil eigk niet dezelfde nogmaals bestellen want ja stel die wordt ook lelijk.
Ik weet ook niet meer wanneer die lelijk is geworden, of dat na 2 jaar was of nog later, want anders kan ik misschien dezelfde nogmaals bestellen.
Nouja tldr hebben jullie tips voor leuke ereader hoesjes?

Ik heb net - heerlijk in bad met kaarsjes erbij- de achtste dag uitgelezen. Pakte me direct door de schrijfstijl en thematiek. Alleen het open einde vind ik moeilijk te verdragen.

4 likes

Ik heb The Vanishing Half bijna uit en vind t echt een prachtig boek. Hou sowieso echt van van die raamvertellingen (? volgens mij heet het zo) en ik vind de thematiek ook heel interessant

1 like

Haha ja volgens mij is Donna Tartt hier echt love or hate.

Bij welk team zit jij?

  • Geweldig
  • Verschrikkelijk
  • Nooit gelezen/geen mening

0 stemmers

1 like

Ik heb Het Puttertje laatst gekocht, ben benieuwd!

1 like

Iemand hier (een deel van de) Kopenhagen trilogie gelezen? Ik heb net het eerste deel binnen, ben heel benieuwd!

Ja, ik heb ze alle drie gelezen. Heel mooi geschreven en bijzonder om te merken dat ze in elk boek gegroeid/veranderd is als persoon. Veel plezier met lezen!

1 like

Ik heb deze maand 10 boeken gelezen/geluisterd.

  • Reisverslag van een kat :star: :star: :star: :star: :star: , ik had het hier al gedeeld maar dit was zo’n mooi boek. Het las heel prettig en rustig maar wel interessant. Itt YA boeken had ik niet het gevoel dat ik zsm door moest lezen en kon ik echt de tijd nemen te genieten.
  • Het vogelhuis :star: :star: :star: :star: , een mooie combinatie van observaties en gebeurtenissen, het leest net als het vorige boek heel prettig voor het slapen gaan. Er gebeurt genoeg in om te blijven boeien en het is leuk om te lezen over het gedrag van vogels (en vroegere tijden).
  • Het winkeltje in cockleberry bay :star: :star: :star: , een matige chicklit van een vrouw die verhuist naar een afgelegen plek en daar een winkeltje opent. Het was vermakelijk maar ik sta niet te springen om de rest van de serie te lezen. Vergelijkbaar met de boeken van Jenny Colgan (al berusten veel boeken op hetzelfde concept natuurlijk), maar dan minder vermakelijk.
  • Wit huiswerk (geluisterd) :star: :star: :star: :star: , ik kan me bij luisterboeken minder goed focussen en ik vond de essays vaak net te lang. Als je hem wil luisteren raad ik je aan dat te doen tijdens wandelingen oid, ik raakte nu te veel afgeleid. Wat ik heel sterk vond aan de essays was dat er verschillende perspectieven werden benaderd, zo ging er ook een essay over racisme in de reclame wereld, over racisme op de pride. Al met al een leuke verdieping.
  • De Rosie trilogie :star: :star: :star: , het leest als een chicklit maar dan is het geschreven door een man. Ik vond het laatste boek het sterkste. Ik ergerde me aan delen zoals dat het hoofdkarakter bij iedereen die die ontmoet het BMI benoemt. Maar het is wel vermakelijk, daarom heb ik ze alle 3 gelezen.
  • Stoorzender :star: :star: :star: , deze heb ik ook geluisterd, waarvan het grootste deel in oktober al. Ik vond sommige dingen wel leuk maar veel te langdradig of filosofisch of persoonlijk en daardoor niet zo boeiend. Het was wel vermakelijk en ik vond het leuk dat de schrijver zelf het boek heeft ingesproken.
  • Het mysterie van de zwarte bloem :star: :star: :star: , een leuke kinderboekenserie. jammer dat de afbeeldingen en brieven op mijn ereader niet goed laden maar ik vind het een leuk concept en zal de rest tzt ook lezen als ze op kobo plus staan, niet leuk genoeg om te kopen.
  • De jachtpartij :star: :star: :star: :star: , dit vond ik echt een goed boek! Het was spannend, sleepte me mee, was goed te volgen en mysterieus. Ik bleef niet achter met vraagtekens na het lezen en heb het vlot uitgelezen omdat het zo spannend was.

Ik lees iedere avond voor het slapen gaan een stukje en als een boek spannend wordt lees ik op ieder vrij moment in het boek.
Ik ben nu begonnen aan de boekbinder, ben heel benieuwd hoe die zal bevallen.
Heeft iemand nog aanraders voor kobo plus luisteren?

13 likes

Ik heb deze maand maar 1 boek gelezen, gevonden in dit topic:
Johan Harstad - Buzz Aldrin, waar ben je gebleven? :star::star::star::star::star:
Ik vond het een geweldig boek! Bijzondere schrijfstijl, origineel verhaal. Goed begin van 2021.

9 likes

Jaaa Buzz Aldrin :heart: Een van m’n favorieten.

Ik las deze maand maar 2 boeken, had even een slechte paar weken, maar een van die twee was Rebecca Solnit’s A Field Guide to Getting Lost, en nu wil ik alles en alles van Rebecca lezen want ben een beetje verliefd op hoe ze schrijft. :heart: Oh en ik herlas Bluets van Maggie Nelson, bedenk ik me nu.

3 likes

Jaaa de eerste wrap up van het jaar!

Lekker veel reviews gepost (doorgelinkt in de titel) :grin:

9 likes

Mijn gelezen boeken van januari:

  • Edgedancer (novella) - Brandon Sanderson :star::star::star::star:
  • Iron to Iron (novella) - Ryan Graudin :star::star::star::star:
  • Long Way Down - Jason Reynolds :star::star::star:
  • Untamed Shore - Silvia Moreno-Garcia :star::star::star:
  • Oathbringer - Brandon Sanderson :star::star::star::star::star:
  • Nevermoor: The Trials of Morrigan Crow - Jessica Townsend :star::star::star::star:

Nog bezig in:

  • The Rise of Kyoshi - F.C. Yee (reread)
  • The Little Mermaid and Other Fairytales - Hans Christian Andersen (lees ik af en toe een sprookje van)
7 likes

Deze maand ook echt een fijne leesmaand gehad. Ik heb ook bijna elke avond gelezen voor het slapengaan, dat had ik mezelf ook voorgenomen dus het is fijn dat dat ook lukt. Ik heb de ereader weer hervonden (vooral voor het in bed lezen echt ideaal) en heb nu nog een proefabonnement op koboplus. Het loopt over 2 weken af maar heb voor die tijd nog wel een boek of 5 wat ik wil lezen dus denk dat ik hem eenmalig verleng want verder zie ik niet méga veel leuke boeken meer nog.

Mijn gelezen boeken
  1. Matt Haig - The Midnight Library :star: :star: :star: :star:
    Vond dit een erg mooi boek, soms ook wel confronterend om te lezen. Makkelijk geschreven en zette me ook wel aan het denken.

  2. Emily Nagoski - Come As You Are
    :star: :star:
    Alom geprezen maar ik vond er eerlijk gezegd niet heel veel aan. Voor bijvoorbeeld mijn nichtje zou ik dit boek echt aanraden om meer te leren over de vrouwelijke seksualiteit en ondanks dat ik daar soms ook nog echt wel mee struggle heb ik niet het idee dat ik uit dit boek nog verdere handvaten heb gehaald.

  3. Charles Den Tex- Verloren Vrouw :star: :star:
    Over een vrouw die gevonden wordt na een avond stappen en lijdt aan ernstig geheugenverlies. Opzich wel gewoon een leuk boek, niet echt een hoogstandje maar las wel lekker weg.

  4. Judith Visser - Zondagsleven :star: :star: :star: :star:
    Vervolg op ‘Zondagskind’ waarin het volwassen leven van Jasmijn centraal staat. Erg mooi, meeslepend geschreven. Ben er echt doorheen gevlogen.

  5. Hans Faber - Anne :star: :star: :star:
    Over de tragedie van de dood van Anne Faber, heftig boek en natuurlijk gebeurtenis maar omdat ik destijds alles zo in het nieuws heb gevolgd, weinig nieuws.

  6. Francien Regelink - Druks :star: :star:
    Over het leven met AD(H)D. Heb er wel wat dingen uit gehaald en van geleerd maar het verhaal trok me niet heel erg.

  7. Monique van Loon - Je bent jong en je krijgt wat :star: :star: :star: :star:
    In tegenstelling tot het vorige boek, trof dit boek me wel. Ik vond het heel meeslepend geschreven.

  8. Helene Flood - De Therapeut :star: :star: :star:
    Niks speciaals, wel vermakelijk en wel lichtelijk een page-turner. Semi-thriller

  9. Sarah Forsyth - Mijn leven in de hel :star: :star: :star: :star:
    Verschrikkelijk, over mensenhandel en het leven van een prostituee in onze eigen hoofdstad.
    TW: Misbruik en mishandeling

  10. Caroline Criado Pérez - Invisible Women: Data Bias in a World Designed for Men :star: :star:
    Interessant boek over dat de wereld letterlijk Man-Made is, alleen ik vond het veel te veel cijfers en dingen waarvan ik dacht dit ga ik toch nooit onthouden. Af en toe leuk om anekdotisch te kunnen gebruiken. Misschien ook wel omdat ik het in Engels las ipv in het Nederlands

6 likes

Ik heb een goede leesmaand gehad voor mijn doen.

  • Harry Potter and the Order of the Phoenix (reread) :star::star::star::star::star:
  • Kafka op het strand - Haruki Murakami :star::star:
  • De cyclusstrategie - Maisie Hill :star::star::star::star::star:
  • Taal voor de leuk - Paulien Cornelisse (luisterboek) :star::star::star::star:
  • Augustus - John Williams :star::star::star::star::star: (deze heeft me ontzettend verrast, echt prachtig!)
  • Het zwart en het zilver - Paolo Giordano :star::star::star:

TBR februari:

  • De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid
  • Leon & Juliette - Annejet van der Zijl
  • Licht in de tunnel - Marc de Hond
  • Ik ben er niet - Lize Spit
7 likes