Het algemene boekentopic (Deel 2)

The Seven Sisters serie bestaat uit historische romans met personages van die leeftijdscategorie!

Dankjewel! Leuk om te horen dat je je er in herkende. En ja, mooi he!

1 like

Ik heb het eerste deel gelezen, maar die Britse humor was ook niet echt mijn ding. Vond het verhaal verder ook matig dus ben zelf gestopt met de serie na boek 1.

@Foucher heel herkenbaar haha. Ik heb nu een paar dingen die ik doe als ik er echt niet uitkom. Als er een stapel boeken is die ik eigenlijk allemaal wil lezen laat ik bijv. mijn vriend kiezen.

Toen ik nog al mijn ongelezen boeken samen op 2 planken had deed ik een random number generator wanneer ik niet echt een voorkeur had als het me niet zoveel uitmaakte welk genre.

De laatste keer deed ik ook een random number generator en dan het aantal planken. Op die gekozen plank het aantal boeken en dan weer een random number generator voor het aantal boeken. Als ik die al heb gelezen pak ik gewoon het eerst volgende ongelezen boek op de plank haha

First world struggles dit maar goed :joy:

3 likes

Dank voor de tip! Die heb ik inderdaad gelezen. Vond ik wel leuk ook, al vond ik het soms wel wat ‘simpel’ geschreven. Maar prima voor lekker op het strand oid!

2 likes

Ah thanks! Ik ga nog wel een deel proberen denk ik en anders stop ik wel. Want ik weet ook niet echt of de humor wel mijn ding is wat jij ook zegt @nightlife vind het wel fascinerend hoe het hoofd van die schrijver werkt joh, haha.

Ikheb de vervlogen helft uit, 5 sterren! Origineel en fijn verhaal. Ik ben nu begonnen in de Overlevenden en vind het verschrikkelijk. Makkelijke weglezer, onsympathieke hoofdpersonen en ben al bijna aan het eind maar mis nog steeds diepgang. Hopelijk komt er een dikke plottwist oid die alles verklaart

Nu zoek ik een nieuw boek, twijfel over Lize Spit of Griet op de Beeck. Vind iets over feminisme/vrouwen in heel andere culturen (dan ik van huis uit heb meegekregen) ook fijn, zoals Elif Shafak of Etaf Rum. Dilemma’s haha, want heb ook nog een mega to read lijst.

2 likes

Heb je Kim Jiyoung, born 1982 gelezen? Denk dat die wel past in het straatje feminisme+andere cultuur, vond hem zelf erg mooi!

2 likes

Yes, al gelezen! Maar dat soort boeken ben ik inderdaad naar opzoek. Verrassend verhaal, vrouwen, feministisch en andere cultuur.

2 likes

Ik heb vandaag een boek (Verleidelijk lekker van Madelein Kerseboom) voor de tweede keer gelezen. Ik kwam er na een aantal hoofdstukken achter en heb toen maar doorgelezen :sweat_smile:. Ik zou hem niet nog een derde keer lezen.

Ik heb sinds deze vakantie een nieuwe ereader van Kobo en merk zoveel verschil met m’n oude ereader, maar die is ook al bijna 10 jaar oud.

Hierbij een kleine challenge: de :orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Van donderdag 5 augustus t/m woensdag 11 augustus: één week lang dagelijks een kwartier lezen.

(het staat iedereen vrij om mee te doen maar voor zichzelf de challenge aan te passen, maar dit is het basisdoel!)

Ik post elke dag een poll waarin je kunt aangeven of je die dag het doel hebt gehaald. Op vrijdagochtend post ik de poll over donderdag etc.
En dan kun je zelf nog posten als je iets kwijt wil; hoe het gaat, of het lastig is of juist niet, hoe je boek is of wat dan ook.
Op het einde verzamel ik alles (van wie dat willen) en maak ik een weekoverzicht.

Doe je mee? :smile:

• Ja :green_book:
  • Nee :closed_book:
  • Misschien :blue_book:

0 stemmers

12 likes

Ik vertrek zo naar vakantie, dus dat ga ik zeeeker redden haha. Leuk idee!

1 like

Ik lees vaak of een hele avond of helemaal niet, maar ik heb dit weekend wel redelijk veel vrij dus een leuke uitdaging om iedere dag te lezen. Ik heb in ieder geval vast drie boeken ingepakt omdat ik een weekje op het huis van mijn ouders ga passen

1 like

Leukk, kan wel wat motivatie gebruiken🎉

1 like

Bij mij staat dat boek al sinds eind april als reservering bij de bieb, maar ik ben nog steeds niet aan de beurt. En het neemt dus ook al die tijd al een reserveringsslot in beslag dus ik twijfel telkens om hem te annuleren, maar het lijkt me toch dat ik nu ergens vooraan in de rij moet staan dus dat vind ik ook zo zonde.

Ik heb dit boek ook gelezen en inderdaad wat was het vreselijk om door heen te komen. Ik heb serieus hele stukken overgeslagen omdat ik de teksten niet leesbaar vond. Het verhaal zelf vond ik wel interessant maar ik denk dat ze beter haar verhaal door iemand anders had kunnen laten schrijven. Heb mij gedurende het boek ook regelmatig afgevraagd waarom er
in de media zo enthousiast op het boek werd gereageerd want door de schrijfstijl vond ik het boek totaal niet toegankelijk.

1 like

Leuk! Ik heb net de Middernacht bibliotheek gekocht, die was ik al aan het luisteren maar mijn telefoon laadt slecht op dus toch maar even als boek gekocht om batterij te sparen :sweat_smile:

De overlevenden had nog wel een plottwist maar niet goed genoeg om het opeens een fantastisch boek te maken. 3 sterren.

1 like

Ja leuk, ook tof als dit topic lekker actief wordt! Ik denk dat ik deze challenge nu al dagelijks haal maar vind het toch leuk om mee te doen (als dat mag)

3 likes

Leuk idee dit! En past helemaal bij mijn insteek ‘een dag niet gelezen is een dag niet geleefd’. Want ehm lezen is net als ademhalen, broodnodig ^^

1 like

Goed idee! Hopelijk kan ik het lezen er zo een beetje in krijgen :grin:

1 like

Leuk! Ik doe mee.

1 like