Ik doe ook mee! Lees momenteel The Remains of the Day (Kazuo Ishiguro).
â-
Realiseerde me overigens ook dat ik mân juli wrap up nog niet gedeeld had. Dus bij deze:
Grand Union: Stories, Zadie Smith (2019) 
Ik heb nu aantal werken van haar gelezen (Swing Time, The Embassy of Cambodia, Intimations) en waar ik normaal tussen de 3 en 4 sterren schommel, vond ik deze collectie korte verhalen echt ondermaats. Iemand in de reviews omschreef het boek als â(âŠ) drafts for a creative writing workshopâ en zo voelde het voor mij ook. On Beauty heb ik nog wel in de boekenkast staan, hopelijk bevalt haar oudere werk beter.
ât Hooge Nest, Roxane van Iperen (2018) 

Iâm a little late to the party, iedereen en zân moeder heeft hem al gelezen, dus ik weet niet hoeveel ik er nog over moet zeggen. Ik pak eigenlijk nooit meer boeken over de Tweede Wereldoorlog op omdat ik er al zoveel over gelezen heb, maar dit was toch een fijne, originele toevoeging aan de vele boeken die zijn geschreven over die tijdsperiode.
Invisible Women: Data Bias in a World Designed for Men, Caroline Criado Pérez (2019) 

Zaten zeker een aantal interessante hoofdstukken in, maar de ervaring van trans vrouwen worden nergens in het boek benoemd en dat vind ik echt kwalijk. Ze gebruikt veel onderzoeksresultaten van over de hele wereld en ik kan me voorstellen dat er misschien minder data beschikbaar is over trans vrouwen, maar benoem dan wĂĄĂĄrom data over trans vrouwen niet aan bod komt in je boek.
De Meeste Mensen Deugen, Rutger Bregman (2019) 

Prima boek, tijdens wandelingen geluisterd en dat werkte voor mij heel goed bij dit boek! Op sommige punten enigszins anekdotisch (mensen zijn goed want kijk wat hier en hier gebeurde in deze situatie), maar ook zeker wel wat opgestoken.