Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik vind Paagman zelf heel duur voor Nederlandse boeken, scheelt soms een paar euro met online kopen. Op het Spui zit nog een andere fijne boekwinkel, naast de Bagels&Beans! Uiteindelijk koop ik het liefst bij een boekwinkel dus vaak als ik in een andere stad ben zoek ik een bijzondere boekwinkel en gaat er een stapeltje mee, Paagman in Mall of the Netherlands of de Fred zijn fijn, boekwinkel op het Spui. En koop ook wel tweedehands via bol.com of in de kringloop!

Edit - zie nu dat je alleen Engels leest haha. Dat koop ik dus idd bij Paagman want vaak goede deals en normale prijzen. Ik bestelde vroeger ook bij the book depository, dat was veel voordeliger maar ik weet niet of dat nog steeds zo is!

Tweedehands in de kringloop/rommelmarkt, boekhandel, bibliotheek of via www.boekwinkeltjes.nl of heeel soms marktplaats/bol.

Nieuw via de boekhandel. Bij verschillende wel trouwens. Of via www.libris.nl omdat dit beter is voor de boekhandelaren!

1 like

@Tokyo Ik koop mijn boeken voornamelijk bij Donner in Rotterdam en soms bij de kringloop. En ik lees veel via de bieb en storytel.

Mijn wrap-up voor oktober. Vijf boeken gelezen deze maand, maar ik ben al weken in The Once and Future Witches bezig en die is bijna 600 pagina’s, dus daar is veel leestijd in gaan zitten. Die hoop ik in november uit te lezen. :slight_smile:

The Midnight Hunt - Benjamin Read & Laura Trinder :star: :star: :star: :star:
Under the Whispering Door - T.J. Klune :star: :star: :star:
De magische apotheek: de stad van de verloren tijd - Anne Ruhe :star: :star: :star: :star:
Enola Holmes & the Case of the Missing Marquess - Nancy Springer :star: :star: :star:
The Monsters of Rookhaven - Pádraig Kenny :star: :star: :star: :star:

8 likes

Vaak amazon nl. Koop liever lokaal maar voor Engelse boeken scheelt dat soms wel 5 euro per boek dus dan zet ik toch even mn principes opzij :see_no_evil:

2 likes

Ik las dit afgelopen maand, een beetje ander soort boeken dan dat ik normaal lees, maar de meesten toch wel leuk!

6 likes

Mijn boeken voor oktober! Ik dacht echt dat ik maar 2 boeken gelezen had, maar het waren er dus 6 haha

1. It ends with us - Colleen Hoover :star: :star: :star: :star:
    Heel eerlijk, ik probeerde een review te schrijven maar ik weet echt niet meer waar dit boek over gaat (zelfs niet als ik het teruglees op goodreads :’)

2. How to safe a life: the inside stroy of Grey’s Anatomy :star: :star: :star: :star:
    Een boek geconstrueerd uit interview en bts van de cast van grey’s anatomy. Voor mij niet per se heel veel nieuwe informatie maar als fan van het programma vond ik het alsnog leuk om te lezen.

3. The final girl support group - Grady Hendrix :star: :star: :star:
    thrillerboek waarbij opeens iemand achter mensen aangaat die hun moordenaar vermoord hebben. Vond dit een spannend boek

4. The woman they could not silence - Kate Moore :star: :star: :star:
    Nonfictieboek dat zich afspeelt in 1860, een tijd waarin mannen alles te vertellen hebben. Zelfs als het gaat over de mentale gesteldheid van hun vrouw…

5. Come on in - meerdere auteurs :star: :star:
    Korte verhalen over mensen die geïmmigreerd zijn en hun ervaringen.

6. Hunger - Roxane Gay :star: :star: :star: :star:
    “I ate and ate and ate in the hopes that if I made myself big, my body would be safe" een memoir over voeding, gewicht, zelfbeeld, honger en trauma. Mooi boek, goed geschreven maar niet voor de luchtige-zondag

5 likes

Ik heb net The Pull of The Stars uit van Emma Donoghue. Het speelt zich af in Ierland tijdens de Spaanse griepperiode. Je loopt als het ware mee tijdens verpleegkundige Power haar shift tijdens twee dagen. Het klinkt niet zo spectaculair maar ik denk omdat ik situaties en gevoelens herken van tijdens mijn stages en het boek lees nu tijdens de huidige pandemie dat het verhaal mij wel boeide.

4 likes

Paagman, omdat ik bijna alleen Engelstalige boeken lees en met de ‘privilege pas’ krijg je daar korting op. De korting loopt op naarmate je meer koopt. Ik krijg nu 10% korting en dat scheelt toch weer.

Verder ga ik in Den Haag ook naar American Bookcentre, vooral omdat ik vind dat ze een mooi assortiment hebben en er hele aardige, behulpzame mensen werken.

Ik heb hem hier nog liggen! Wel benieuwd naar, maar wel een boek waar ik echt zin in moet hebben haha

1 like

Ja, het is niet zo’n heel vrolijk boek maar zeker de moeite om te lezen! :grin:

Oh, ik heb Concrete Rose zien liggen in de bib bij hun nieuwste aanwinsten. Een aanrader dus? Ik heb THUG ook graag gelezen!

1 like

Ik heb ook niks uitgelezen deze maand :sweat_smile: Wel erg veel zin om cheesy kerstverhalen te gaan lezen lol

2 likes

Mijn gelezen boeken van oktober! Vond vooral De Crèche heel erg mooi en Het oordeel van de wolf erg leuk.

1 like

Ik had echt een fantasy kick deze maand en ben dus meerdere series begonnen. Ik weet dat voor anderen oktober de maand is voor thrillers, voor mij is het dus fantasy. Niet allemaal even geslaagd, maar ik ben sowieso wel vrij kritisch. Twee sterren is voor mij ‘het was oké’, maar betekent wel dat ik de serie niet verder oppak (een nieuw boek in het Grisha-verse daargelaten). Drie sterren is “I liked it”.

The One and Only Crystal Druid (The Guild Codex: Unveiled, #1) - Annette Marie. Drie sterren. (Las ik nog eind september.)

De Nieuwe Koloniale Leeslijst - samengesteld door Rasit Elibol. Drie sterren. Essaybundel.

Harry Potter and the Goblet of Fire - Geïllustreerde editie door Jim Kay. Vijf sterren. Helemaal awesome.

White Stag (Permafrost, #1) - Kara Barbieri. Twee sterren.

A Fate of Wrath & Flame (Fate of Flame, #1) - K.A. Tucker. Drie sterren.

Kingdom of the Wicked (Kingdom of the Wicked, #1) - Kerri Maniscalco. Drie sterren.

The Bird and the Sword (The Bird and the Sword Chronicles, #1) - Amy Harmon. Twee sterren.

Rule of Wolves (King of Scars, #2) - Leigh Bardugo. Twee teleurgestelde sterren.

Habitus - Radna Fabias. Drie sterren. Poëzie. Lees dit genre bijna nooit dus vond het moeilijk om de bundel te beoordelen, recensies zijn vrijwel allemaal lovend.

2 likes

In vergelijking met andere maanden relatief veel YA-boeken gelezen deze maand, ik heb de laatste tijd geen zin in ‘‘serieuzere’’ boeken. Het ligt misschien aan het herfstweer haha. Volgende to-read is The Hating Game van Sally Thorne. Volgens de achterflap is het een romantische komedie. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een een boek uit het romantische genre heb gelezen maar zin in :blush:

5 likes

Mijn lijstje van oktober.

Nog steeds bezig in the priory of the Orange tree. Vind het soms een lastig boek om te lezen. Heb het idee dat m’n Engels niet goed genoeg is. Dus pak m’n ereader minder snel.

5 likes

Gelezen deze maand, In my dreams I hold a knife paste er niet meer op

7 likes

Ooh wauw! Veel haha. Wat vond je van De meisjes?

Echt heel leuk! Ik heb er hier een (hele korte) review over geschreven

4 likes

De cover van Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke is echt zó fantastisch luguber. Hoe vond jij hem? Ik zie op Goodreads niet al te beste reviews, zag alleen dat Kayla van BooksandLala hem vijf sterren had gegeven maar meestal is haar smaak juist het tegenovergestelde van de mijne (te weird = meestal niet m’n ding).

1 like