Het algemene boekentopic #3

Ik heb afgelopen maand het volgende gelezen:

Val McDermid - Still Life :star::star::star::star:
Flynn Berry - Under the Harrow :star::star::star:

En misschien nog iets maar dat weet ik niet meer, geheugen is een zeef en GoodReads gebruik ik alleen maar om mijn to read-list bij te houden op het moment.

Ik ben nu bezig in Hex. Die verrast me positief door de lichte toon in de eerste hoofdstukken. Sowieso vind ik het concept goed bedacht. Ik zag alleen wel dat ik de versie met alternatief einde te pakken heb (uit de bieb) dus als ik ‘m uit heb wil ik nog wel het originele einde lezen.
November (ook van Thomas Olde Heuvelt) ligt klaar voor daarna en eigenlijk wil ik die allebei deze week lezen (meivakantie en al maximaal verlengd bij de bieb), maar of dat gaat lukken is nog maar zeer de vraag :sweat_smile:

6 likes

Het aanbidden van louis claus 3/5
Niets is gelogen 4/5
De eerlijke vinder 4/5
Conversations with Friends 1/5
Paradise rot 2/5
Tussentijds 3/5
De diepst verborgen herinnering van de mens 4/5
^ mijn favoriet van de afgelopen maand, ik was al een tijdje heel benieuwd door o.a. deze mega lovende volkskrant recensie van een hele tijd terug

11 likes

Oh ik stond laatst over die laatste te twijfelen in de winkel! 5 sterren geef je niet zo vaak? :stuck_out_tongue:

1 like

Jawel best regelmatig haha, ik had gewoon een paar kritiek puntjes (o.a. hoe hij soms over vrouwelijke personages schrijft en af en toe en was het een tikkeltje te pretentieus naar mijn smaak) dus ik was niet 5/5 weggeblazen maar het is zeker wel een heel goed boek/heel mooi geschreven/aanrader

1 like

Ik vond die van Stéphanie Hoogenberk misschien zelfs 2,5. Echt een tegenvaller!

9 likes
  • Eens in je leven en Ik kom je halen van Marijke Vos gelezen. Ik kom je halen vond ik matig. Ik las later dat het haar debuut was, dat is wel te merken. Het is erg over the top al leest het makkelijk weg. Eens in je leven vond ik verrassend leuk.

• Nooit meer hetzelfde van Susan Muskee. Het idee van het boek is geinig. De hoofdpersoon is relatietherapeut. Ze heeft zelf een man en twee kinderen. Op een dag verteld haar man dat hij wil scheiden, maar zij wil dat niet. Ze wil eerst proberen hun huwelijk te redden, ze is niet voor niets relatietherapeute. De eerste helft leest vlot weg en is oprecht leuk, daarna kakt het in en vond ik het langdradig en te uitgerekt. Als het boek minder pagina’s had geteld en wat minder herhaling/uitleg, dan was het een stuk beter.

• Kerst bij de Archers van Karen Whitemeyer. Veel te veel verschillende namen en personages in zo’n dun boekje. Dat leest irritant en is nergens voor nodig want zoveel zijn bijfiguren, die kan je dan ook wel skippen. Het zal wel komen omdat het een deel is van een serie. Vanaf de eerste bladzijde weet je al hoe het eindig, eigenlijk al als je alleen nog maar de flaptekst weet, maar dat maakt niet echt uit. Haar schrijfstijl is onderhoudend genoeg, op het aantal personages na dan.

• Over het gouden rijk van Shannon Chakraborty had ik al een berichtje geplaatst. Het is een goed onderhoudend fantasy verhaal, maar het einde vond ik een anticlimax. Zoveel bladzijden en dan loopt het zo af. Ook vond ik alle soorten mensen en djinnen en dingen soms vaag. Ik heb vaak heen en weer moeten bladeren naar de woordenlijst, dat had ik ook al bij de vorige twee delen. Dat vind ik in het algemeen wel een nadeel van fantasy. Soms is het onnodig ingewikkeld door meerdere namen voor dezelfde soort en/of werken met afkortingen en bijnamen. In dit deel vond ik het afwisselend perspectief bij vlagen irritant. Dan was het super spannend en dan zat je ineens in een hele andere omgeving om weer verder te lezen. Dat schakelen was vervelend. Ik denk dat als ze de hoofdstukken langer had gedaan, dit minder het geval geweest was. Nu ben ik soms zelf door gaan bladeren en verder gaan lezen om daarna weer terug te gaan.
    Buiten dat vind ik deze trilogie een aanrader. Je verdwijnt helemaal in de wereld die ze schept en de hoofdpersonages zijn boeiend. In de verte doet het wel denken aan de beer en de nachtegaal.

• Deze maand heb ik een Duits boek van 504 pagina’s gelezen, helemaal uit! Voor het eerst dat dat gelukt is, haha. Het was Das Hochzeitsversprechen van Sophie Kinsella. Ik kende het verhaal al, dus dat hielp wel met begrijpen. Mocht iemand anders nog tips hebben voor Duitse feelgood/chicklit auteurs, dan hoor ik dat graag!

Verder nog een hele hoop donald duck pockets en het eerste stripboek van Barbara Stok.

8 likes

Ja eens, het had echt een super interessant boek kunnen worden over vriendschappen met eigen ervaringen op een grappige manier verteld, maar de uitvoering was ruk.

Gelezen in april:

• House of Hunger van Alexis Henderson :star: :star: :star: :star: :star: review
  • The Last Housewife van Ashley Winstead :star: :star: review
  • Reception van Kenzie Jennings :star: :star: :star:
  • The Year of the Witching van Alexis Henderson :star: :star: :star: :star:
  • What Moves the Dead van T. Kingfisher :star: :star: :star: :star: :star:
  • Little Eve van Catriona Ward :star: :star: :star: :star:
  • When the Reckoning Comes van LaTanya McQueen (deze moet ik stiekem nog uitlezen maar ik denk vier sterren ook)

Iets minder gelezen dan gemiddeld maar wel kwalitatief een supergoede leesmaand!

8 likes

Ik had een goede leesmaand! De morgenster en Veranderen: methode vond ik vrij teleurstellend. Ik had er meer van verwacht. Cleopatra en Frankenstein heb ik geluisterd, en vond ik heerlijk wegluisteren voor tussendoor. Rinkeldekink greep me erg aan. Stranddagboek was wat ik ervan verwachtte en Diary of a Void was wel prima.

Ik ben sinds kort weer lid van de bieb, en wat is dat toch heerlijk! Duurzaam tuinieren heb ik daar geleend, en dat is echt een aanrader voor als je voor je tuin ook groene keuzes wilt maken. Af en toe miste ik een beetje de onderbouwing, maar verder stond het vol tips en handigheden.

14 likes

Dit is mijn april:

't Hooge Nest vond ik echt zo zo zo indrukwekkend. Echt een goede om deze tijd van het jaar te lezen. Ik ken ook alle plekken in 't Gooi waar het over ging goed en dat gedeelte kwam heel goed tot leven voor mij.

17 likes

Na drie slechte lees maanden zat ik er nu eens echt goed in. Veel gelezen (ook mede doordat ik s avonds na 20.00 probeer niet meer te telefonen).

Vond het “spel van leugens” erg goed, tot het einde. Het einde vond ik zo niet passend en verpestte het een beetje voor mij, maar desondanks 3 sterren.

Van melktanden had ik meer verwacht, maar dat bleef een beetje zo-zo. Het boek las wel lekker weg, alleen er had zo veel meer in kunnen zitten qua verhaallijn.

Het laatste boek van deze maand maakte ook echt heel veel indruk op mij. Geen waargebeurd verhaal maar wel gebaseerd op verhalen van de tweede wereld oorlog. Vond het boek ook goed geschreven en personages heel mooi uitgewerkt.

Hoop dat ik er in mei even lekker in zit als in april wat betreft lees .

10 likes

Ik heb echt heel veel gelezen, 2e deel van de Shadow & Bone trilogy uit, 3e deel ook. Was herlezen, maar wel weer vermakelijk.

Daarna vijf delen van De Zeven Zussen :sweat_smile:.
En ben nu bezig in Zon.

8 likes

Ik heb het volgende gelezen in april

• De IT girl van Chantal Schinkels :star: :star: :star: :star:
  • The Very Secret Society of Irregular Witches van Sangu Mandanna :star: :star: :star: :star:
  • Yellowfang’s Secret van Erin Hunter :star: :star: :star: :star:
  • When Women Were Dragons van Kelly Barnhill :star: :star: :star:.5
  • Tallstar’s Revenge van Erin Hunter :star: :star: :star: :star:
5 likes

Ik dacht dat je de voorleesstemmen in Nextory kon veranderen, maar ik zie het nergens. Weet iemand dit?

Woeee, liefdes hypothese mag er nog bij! :grin: In een dag uitgelezen. Prima tussendoortje.

2 likes

Die functie was er toch echt. Ik kon sowieso kiezen tussen man en vrouw. Maar goed nu blijkbaar niet meer helaas

1 like

Ik ben bezig in het tweede deel van de Genezer serie :scream: Volgens mij The Prison Healer in het Engels.

In april heb ik Oprecht van Colleen Hoover gelezen en Tomorrow And Tomorrow And Tomorrow van Gabrielle Zevin.

4 likes

Ah nee ik ben nu bezig in het gouden rijk en ben echt benieuwd naar het einde nu haha. Balen als het echt een anticlimax is.

4 likes

Ik hou van de Genezer serie. Echt een van mijn favo reeksen die ik heb gelezen het afgelopen jaar!

3 likes

Misschien vind jij dat wel helemaal niet hoor en ben ik gewoon een zeur. Ik ben benieuwd wat je er van vindt in elk geval!

Hier sluit ik me bij aan!

Ik heb vandaag De tijd van mijn leven gelezen van Rosie Mullender, over een vrouw die op vrijdag de 13e in een timeloop komt te zitten. Ik hou niet zo van het timeloop principe (merk ik nu hahah), maar verder best een leuk boek.