Zo heerlijk als een boek dat je tweedehands koopt (en een stuk voordeliger is) in nieuwstaat verkeert.
Ik kocht een boek in Schotland en kreeg een stempel van hun winkel erin EN een origami draakje? zo gezellig ik wil dit altijd
Kapot schattig en leuk boek!
Oohhh dat soort dingen zijn toch té leuk!
Ben nu Het lied van ooievaar en dromedaris aan het lezen. Ben nu op de helft en vind het boek tot nu toe echt fantastisch! Ben heel benieuwd naar de laatste helft
Nog een heel mooi stripalbum is ‘Luister, mooie Marcia’ van Marcello Quintanilha. Het speelt zich af in Brazilië. Het gaat over de relatie tussen een moeder en haar dochter waarbij de vraag is hoe hou ik mijn kind veilig en op het goede pad. Haar dochter gaat om met leden van de lokale bende. De vriend van haar moeder lijkt aan het begin nogal een sul maar dat is toch niet zo.
Heelm mooi kleurgebruik en het leest als een trein. Aanrader.
Hebben jullie de website van Anjet Daanje weleens bezocht? Hij is zo lekker retro en er is een gastenboek waarin ze antwoord geeft op lezersvragen. <3 (O lol ik zie nu dat je de e-mailadressen van de mensen die daar iets in hebben geschreven gewoon kan zien. Nou ja lekker knullig dus allemaal)
onze favoriete schrijver naoise dolan heeft een nieuw boek, wie gaat lezen voor de irritainment?? @vitaminwater @d12baby
Pass
Lekker gelezen deze maand! Woesten vond ik echt heel mooi, zo heerlijk om helemaal in een boek te zitten.
Juni + Juli. Maar liefst vier dikke aanraders!
Negen volmaakte vreemden - Liane Moriarty Gewoon een slecht boek. Voelde me door het begin wel gelijk gemotiveerd tot allerlei goede voornemens, daardoor (geleend via de Online Bibliotheek)
Kitchen - Banana Yoshimoto Een echt winterboek, althans, zo voelde het. Het verhaal kabbelt langzaam voort. Je wordt echt meegenomen in een periode van rouw en verwerking zonder dat het te zwaar wordt. (geleend via de Online Bibliotheek)
Tomorrow and tomorrow and tomorrow - Gabrielle Zevin Dit boek speelt zich af in de game industrie, vet interessant en leuk/uniek onderwerp. Het deed me denken aan die 7 husbands blabla maar dan veel beter geschreven. Niet langdradig, goede karakterontwikkeling. (gekocht als ebook)
Zachtop lachen - Malou Holshuijsen Mooi, zwaar boek. Ik vraag me af waar fictie en autobiografie in elkaar overlopen, hier en daar vond ik de conversaties met de psycholoog wat irritant en ongeloofwaardig. (geleend via de Online Bibliotheek)
De Mituskoshi troostbaby company - Auke Hulst Zoooo lang in bezig geweest. Dit boek is echt hard werken maar 100% de moeite waard. De flaptekst doet het boek geen recht en dat is jammer want daardoor had ik ‘m bijna laten liggen. Het speelt zich af in een dystopisch Nederland in de nabije toekomst waar robotica’ ‘de Partij’, evacuatie van het aardbevingsgebied in Groningen, tijdreizen en leven op andere planeten voorkomt. Veel te veel verschillende onderwerpen en dat maakte het hard werken, maar zo realistisch geschreven. Voelt niet als Science Fiction, is het wel. (gekocht als pocket, aanrader want een stuk goedkoper dan de hardcover).
Ik heb deze gelezen in juli (ik zal je nooit meer geluisterd).
Nora, of brand Oslo brand! Is zon raar boek en ik haatte de hoofdpersoon (tevens schrijver van het boek) echt af en toe maar ik moest er ook een paar keer echt om lachen.
The island of missing trees heeft btw echt mn hart gebroken man.
Zondag is de Deventer boekenmarkt! Als de weersverwachtingen wat beter worden ga ik er misschien wel naartoe, maar heb geen zin om er in de regen daarheen te lopen haha
Mijn boeken van afgelopen maand, vergeleken met vorige maand zijn het er weinig, maar My sister the serial killer en Het Rosie project vind ik grote aanraders.
Met die laatste ben ik trouwens rijkelijk late to the party. Ik had hem al een tijd in de kast staan, geleend van mijn zus, maar het leek me eigenlijk niet zo leuk. Ik ben er uiteindelijk aan begonnen omdat ik zin had om iets in het Nederlands te lezen en dit het enige was dat ik had staan.
My sister the serial killer vond ik intrigerend en verrassend. Het liet me nadenken en was serieuzer/volwassener dan bijv. How to kill your family. De hoofdstukken hadden soms ook iets poëtisch. Ik was onder de indruk en het is heel anders qua setting dan ik normaal lees, dus dat was ook leuk.
The fine print vond ik matig. Het plot was erg zwak, de seksscenes matig en ik kan je nu al vertellen hoe de andere boeken aflopen zonder ook maar een pagina te hebben gelezen.
Ik ben nu nog bezig in Conviction van Denis Mina. Op zich prima, al lezen sommige stukjes als een soort koortsdroom. Ik ben heel benieuwd of die puzzelstukjes nog op hun plaats gaan vallen
Veel gelezen en geluisterd deze maand, maar ook wel een aantal dingen die maar een beetje mwah waren. Ik vind het altijd lastig om sterren te geven, maar heb er toch een beetje m’n weg in gevonden. Ben wel benieuwd hoe jullie de sterren interpreteren en geven
1 ster is zonde van het papier, 2 sterren is slecht/irritant boek, 3 sterren is prima vermaak, 4 sterren is een echte aanrader en bij 5 sterren is het goed geschreven, vind ik de thematiek heel interessant én kon ik me er helemaal in verliezen.
OK dan niet - 4,5
Vooral het eerste hoofdstuk was echt zoooooooo spot on over de huidige staat van de wereld. Heel veel herkenbaars voor onze generatie. Kon niet met alle hoofdstukken evenveel relaten maar het meeste wel, en soms zelfs een traantje weggepinkt van herkenbaarheid. Heb het geluisterd en de schrijfster leest het zelf voor in prettig Vlaams.
De Cyclus strategie - 3,5
Aanrader voor iedereen met een cyclus. Ik had lang geleden al een soort samenvatting gehoord en onbewust heeft me dat al veel geholpen, dus eigenlijk was veel uit het boek een beetje herhaling. Ook niet alles even interessant voor mij persoonlijk, maar de strekking van het boek, dat je cyclus bestaat uit seizoenen (globaal: menstruatie=winter, week erna=lente, ovulatieperiode=zomer, pms week = herfst) en hoe je daar in je leven rekening mee kan houden vind ik een fijne houvast.
The silent patient - 3,5
Spannende thriller, fijn voorgelezen door Rik vd Westelaken, wilde steeds graag verder luisteren om erachter te komen hoe het nou zat. Had er wel ietsje meer van verwacht n.a.v. de reviews, maar ik had de twist toch niet geraden dus vond 't zeker erg vermakelijk.
Mijn boeken van juli!
Ik was niet onder de indruk van allemaal. Dit was daarnaast de allerlaatste keer dat ik een boek van Murakami las. Ik ga mijn sekse niet meer verloochenen door deze oversekste man.
Schemerleven was een aanrader van hier, en die vond ik heel mooi!
Inderdaad wat @vitaminwater zegt, hard pass
Trouwens, voor ieder boek dat uitkomt heeft ze een nieuwe identiteit en woont ze ergens anders? Bij de eerste was ze biseksueel en in Hongkong, voor de tweede autistisch en in London en nu is ze queer en woont ze in Berlijn? Uiteraard helemaal niks mis met deze categorieën, maar het is best komisch hoe ze iedere keer opnieuw een hapklare persoonlijkheid introduceert in interviews als haar ‘author brand’ Maar daarnaast vind ik haar ook gewoon niets interessants schrijven en teert ze op het succes van haar landgenoot Ms. Rooney
edit: Ik ga beginnen in August Blue van Deborah Levy Ben een grote fan van haar dus heel benieuwd