Hahahaha geweldig
Ik heb net mijn 3e boek van het jaar uitgelezen: All Good People Here van Ashley Flowers en meh. Had al gemixte reviews gelezen, dus begon al niet met hoge verwachtingen en dat is maar goed ook.
Het verhaal is duidelijk geïnspireerd op de JonBenet Ramsey zaak. Naast dat ik dat erg kwalijk vind dat zoiets als bron voor entertainment gebruikt wordt, is het verhaal daardoor ook voorspelbaar als je die zaak kent.
Daarnaast is Ashley Flowers al eerder in opspraak geweest voor plagiaat vanwege materiaal in haar podcast en daardoor vind ik het echt niet slim om ook je boek nog zo zwaar op iets bestaands te baseren.
Maar het ergste was echt het einde… jeetje wat slecht. Het verhaal is gewoon niet afgerond, alsof er nog een hoofdstuk mist, zelfs geen cliffhanger oid.
Ik was megabenieuwd naar deze, maar als ik jouw review zie krijg ik een beetje dezelfde vibe als toen ik The Butcher and the Wren van Alaina Urquhart (Morbid (ook een true crime podcast)) las. Voelde ook zo onaf.
Oeps zie dat ik per ongeluk mijn reactie verwijderd heb. Wat ik geschreven was dat ik je echt niet wil ontmoedigen. Het boek leefde gewoon niet op maar mijn verwachtingen en zeker aangezien ik ook vrij veel thrillers/moordmysteries lees heb ik iets hogere standaarden.
Wat zijn jullie aanraders voor (luister)boeken bij de online bibliotheek?
Ik lees alleen dus weet niet welke hiervan ook als luisterboek beschikbaar zijn. Maar dit is iig een lijstje van mijn aanraders bij de online bibliotheek (ik typ het er even bij zodat ie ook naar bovenkomt bij de zoekfunctie)
• De vervlogen helft - Brit Bennet
• Zeven soorten honger - Renate Dorrestein
• Nachtouders - Saskia de Coster
• Confrontaties - Simone Atangana Bekono
• De achtste dag - Annemarie Haverkamp
• Daisy Jones & The Six - Taylor Jenkins Reid
• Een goede nachtrust - Peter Buurman
• Hebben en zijn - Dimitri Verhulst
• Zeg maar dat we niet thuis zijn - Rashid Novaire
• De engelenmaker - Stefan Brijs
• Klara en de Zon - Kazuo Ishiguro
• Miniapolis - Rob van Essen
• Concept M - Aafke Romeijn
• Pietà - Elfie Tromp
• Wij zijn licht - Gerda Blees
• Niemand in de stad - Philip Huff
• Moord in de Oriënt-Expres - Agatha Christie
• Het smelt - Lize Spit
• Alles wat er was - Hanna Bervoets
• Het pantser van de kreeft - Caroline Albertine Minor
• De overlevenden - Alex Schulman
• Het behouden huis - Willem Frederik Hermans
(Je hebt geen genres genoemd dus je doet het er maar mee )
Tellen jullie luisterboeken mee met jullie lees doel / challenge?
Jazeker
Ah super, dankjewel voor de hele lijst!
Ik heb inderdaad bewust geen genres genoemd omdat ik vanalles leuk vind om te lezen haha.
Ik vond Daisy Jones and the Six ook geweldig als luisterboek! Ik heb de Nederlandse geluisterd, maar de Engelse schijnt ook heel goed te zijn.
Mijn favo om te luisteren is toch wel De Schaduw van de Wind. Die heb ik ook op de online bieb geluisterd en ik ga er steeds naar terug.
Ik lees nu The Thursday Murder Club en ik vind hem verrassend leuk! Love al die sassy oudjes, vooral Elizabeth.
Ja! Ik vond het eerst een beetje makkelijk van mezelf, maar ik moet me wel echt concentreren om het verhaal te blijven volgen. Dus gewoon ja🙂
Wooh thanks, handig!
Ik heb via de online bibliotheek Zeis van Neal Shusterman gelezen. Deze werd getipt in de podcast Nat Konijn.
Zeis speelt af in een wereld waarin mensen niet meer dood gaan. Om de populatie binnen de perken te houden zijn er ‘Zeisen’. Dit zijn mensen die, onder specifieke voorwaarden, een leven mogen beëindigen. Het eerste boek van de trilogie volgt grotendeels twee leerling Zeisen tijdens hun opleiding. Na elk hoofdstuk is er een stukje uit het dagboek van een oudere Zeis.
Sterk aan dit boek is dat er een dystopische wereld wordt geschetst waarin AI regeert en dood, ziekte en armoede niet bestaan waardoor andere afwegingen gemaakt (moeten) worden m.b.t dood en leven. Het is echt een originele invalshoek en pakkend uitgewerkt, maar het verhaal is niet altijd even sterk en soms wat langdradig. Toch een aanrader voor wie van dit soort boeken houdt. Ik zou het dan wel lekker bij het eersre deel houden. Ik lees nu het tweede boek uit de trilogie en vind dat niet zo’n aanrader. Juist de ‘wereld’ en voorwaarden van Zeisen ontdekken in het eerste boek sprak mij het meest aan en het tweede boek draait vooral om het verhaal en dat is wederom wat langdradig.
voor Zeis - Neal Shusterman
Ook via de online bibliotheek:
- Zolang de citroenbomen bloeien - Zoulfa Katouh
- Christmas Shopaholic - Sophie Kinsella
- It ends with us - Colleen Hoover
- Lampje - Annet Schaap (aan het lezen)
(@pandava)
Ja ik zou niet weten waarom niet. Snap ook niet helemaal waarom dat ‘makkelijk’ zou zijn? Ik lees het meeste en luister maar af en toe een audioboek op mijn wandelingen. Ik kies dan juist expres makkelijke, luchtige boeken omdat ik het vaak helemaal niet fijn vind om een zware roman oid onderweg te luisteren. Word dan snel afgeleid zowel door het verhaal (met het risico om dus overreden te worden onderweg ) als door mijn omgeving (waardoor ik bij ‘zwaardere’ boeken belangrijke elementen mis). Thuis boeken luisteren kan ik niet, heb echt het lezen nodig (dus bezig zijn met je ogen) om niet afgeleid te raken.
Mijn favo zijn biografieën of van die whodunnit detectives.
Ja ik had ze ook meegenomen in m’n goodreads, maar twijfelde ineens of ik het wel vind tellen… waarschijnlijk omdat ik dacht “ik lees niet echt”. Maar ja, ik neem het lekker mee net als jullie! Ik heb soms reistijd van een uur enkele reis, dan is het wel echt fijn.
Dan zit ik op 3 deze maand, ik kom van ± 4/5 per jaar dus ben trots 🥹
Ik heb lezen op mijn e-reader weer helemaal ontdekt. Hij werkt echt prima, leest heel fijn
en is lekker compact. Maar het is wel een oudje waar ik alles met een kabeltje op moet zetten.
Nu zat ik te kijken wat mijn opties zijn qua abonnementen in Nederland en waarom valt dat zo tegen? Bij de bieb hebben ze veel dingen gewoon niet, scribd ook niet, kobo plus werkt alleen op kobo etc.
Is het echt de moeite waard om over te stappen op een kobo in combinatie met kobo plus? Daar is het aanbod van wat ik wil lezen nog het beste wel denk ik. Ik lees wel genoeg om het geld eruit te halen, vooral als ik af en toe een nieuwer boek kies.
Scribd kan ook niet op een ereader toch? Verder is dat veruit het beste aanbod, tenzij je voornamelijk Nederlands leest.
Zelf vind ik Koboplus echt zonde van het geld want ik vind juist dat er bijna geen aanbod is, vooral ook weinig vernieuwend. En de interface/ gebruikersvriendelijkheid is echt om te huilen.
Maarja wie weet lees jij wel net de boeken die ze wel aanbieden. Het voordeel is dat je het natuurlijk maandelijks kan stopzetten. Voor mezelf was het goedkoper om de paar boeken die ik leuk vond gewoon te kopen als ebook. En zou ook opletten, als je geen audioboeken luistert is het goedkoper om het alleen lezen abo te nemen. Maar ik zou dus zeker niet per se een ereader alleen nemen voor dit abo. Werkt dat echt alleen op Kobo trouwens? (Ik las met dat abo op m’n telefoon en IPad).
Heeft de bieb echt zo een slecht aanbod? Ook als je misschien een abo bij een andere bibliotheek afsluit? Of zijn ze allemaal bij hetzelfde abonnement aangesloten?
Edit: nog een tip. Maar veel diensten hebben vaak ook een gratis proefperiode, zoals Bookbeat oid, en nog een paar anderen. Ook niet verkeerd om uit te proberen.
Ik lees vooral Engels en heb ff mijn wensenlijstje langs de lijst van de bieb gehouden en er stond nauwelijks wat op haha.
Gebruiksvriendelijkheid vind ik ook belangrijk, dus goed punt. Ik begreep dat Kobo ook wel werkt op tablets, maar ik wil op een e-reader blijven lezen en dan moet ik dus speciaal een Kobo aanschaffen.
Scribd valt ook af, tenzij ik daar epubs kan downloaden. Die kan ik gewoon met kabeltje op mijn huidige e-reader zetten zonder gekke programma’s.
Goeie van de proefabonnementen! Ff induiken
Oh maar die kobo plus app is ook wel echt verschrikkelijk in vergelijking met lezen op en kobo ereader.
Ik voeg boeken toe via de bol app, synchroniseer m’n ereader en dan staan m’n boeken er gewoon in. Heb tijdje luisterboeken via kobo gehad maar die app was zo verschrikkelijk dat ik het gestopt heb.
Maar ik ben enorm kobo plus fan, volgens mij heb ik al 4 jaar minstens een abonnement.
O Engels vind ik bij Koboplus wel echt nog slechter dan het Nederlandse aanbod helaas.
Ik zal vanavond even kijken in m’n Scribdaccount hoe dat zit met epubs, maar ben inderdaad bang dat het niet zo makkelijk is. Er was nog een grote buitenlandse speler, maar ben de naam daarvan vergeten. Als ik erop kom meld ik het even haha.
O ja ik heb ook een Kobo ereader trouwens, daar vond ik die app dus ook echt niet fijn op. Ik wil ook gewoon fijn kunnen zoeken, los van hoe het leest. Dat vind ik het vervelendste aan die app.
Synchroniseren ging idd dikke prima en dat mis ik nu met m’n huidige abo. Alleen ja aanbod en functionaliteit wint voor nu even.