Het algemene boekentopic

Super tof!!! Ben jaloers :blush:

1 like

:heart_eyes:

1 like

Misschien een domme vraag, maar waarom heb je van sommige boeken een paar van dezelfde versie (half blood prince bv, die groene)? Zijn dat verschillende drukken of zijn ze toch anders?

1 like

Mooi :heart_eyes: Die special editions van classics op de derde foto ook, zo tof!

1 like

Haha dat is voor mij al een droom. Ik heb de 2-4 euro edities van het boekenfestijn, maar die zijn keilelijk :joy:

Het enige waar ik echt dure aankopen voor doe is Harry Potter. Ik heb deze edities https://www.bol.com/nl/p/harry-potter-and-the-chamber-of-secrets/9200000056257840/?suggestionType=browse . Echt achterlijk duur voor boeken eigenlijk

2 likes

Gelijk besteld, dit is een must buy voor mij. Looove Avatar! Wel duur door de verzending en mogelijk invoer, maar AVATAR!!! :heart_eyes:

3 likes

Ik heb mijn ereader herontdekt en ben weer veel aan het lezen, echt heeerlijk. Mijn favo schrijver is denk ik Joël Dicker, heb een paar jaar terug ‘de waarheid over de zaak Harry quebert’ gelezen en vond dat echt een geweldig boek. Heb onlangs ‘Het verhaal van de Baltimores’ gelezen en vond dat ook echt heel goed geschreven, zijn voor mij beide echt boeken die je wil blijven lezen en waarin hij met zijn schrijfstijl alles mega interessant houdt. Echt aanraders!

Ik kom hier net naartoe om te posten dat ik zojuist het nieuwe boek van Joël Dicker, ‘De verdwijning van Stephanie Mailer’, heb uitgelezen. Toevallig @Musa :smile: Mijn verwachtingen waren hoog omdat ‘De waarheid over de zaak Harry Quebert’ één van mijn lievelingsboeken is. Toch vond ik dit nieuwe boek een tegenvaller. Ik vond het ongeloofwaardig, overdreven, vond dat er veel te veel verhaallijnen door het boek liepen en de dialogen vaak tenenkrommend, hoewel die naarmate het boek vorderde wel beter werden. Ik kwam er daardoor niet zo goed doorheen en de ontknoping vond ik ook niet heel spectaculair. Wel ben ik benieuwd naar ‘Het verhaal van de Baltimores’, die heb ik nog niet gelezen!

Ik had gelezen dat dat boek idd heel erg tegenviel! Heb daarom toen besloten het boek van de baltimores te lezen en die vond ik echt heeeel goed! Echt vergelijkbaar met de waarheid over de zaak Harry quebert, dus raad hem je echt echt echt aan :slight_smile:

1 like

Van het weekend Finale van Stephanie Garber binnengehad en vandaag Godsgraf van Jay Kristoff gekocht :heart_eyes: Godsgraf is wel echt duur, 30 euro voor een paperback :open_mouth: Het is dat ik nog een VVV-bon had… Normaal zou ik hem dan in het Engels kopen, maar deel 1 vond ik het Nederlands al knap pittig.

En ik heb net De Zwendelprins uit van Rima Orie, dus kan nu verder met Finale.

Gisteren Heks van Camilla Lackberg uitgelezen. Achteraf gezien snap ik niet dat ik de moeite deed hem uit te lezen, want ik vind het echt een van de slechtste boeken die ik de afgelopen tijd gelezen heb (ok, niet dat dat er nu heel veel zijn). Vond de schrijfstijl heel truttig, er werd veel te veel uitgelegd, en ik ergerde me aan de focus op uiterlijk (van elke vrouw werd meerdere keren omschreven hoe knap ze was, of juist hoe lelijk in vergelijking met anderen). Daarnaast kwamen er echt teveel thema’s naar voren en vond ik het ook weer niet zo spannend.

Nu verder met Vader, die ik nog als fysiek boek heb liggen. Al heb ik wel echt mijn ereader herondekt, wat leest dat fijn zeg.

2 likes

Cover reveal! The Toll van Neal Shusterman, derde deel in The Arc of a Scythe trilogie.

Om even dit topic te uppen.

2 likes

Oh, heel tof vind ik! Alleen die twee op de achtergrond wel heel vergelijkbaar met Thunderhead?

Ja, praktisch hetzelfde inderdaad. Had zelf ook wel een andere kleur dan groen verwacht (gezien Thunderhead). Maar alsnog wel tof ja!

Tof!

Als ik mijn huidige boek uit heb ga ik beginnen in de eerste!

1 like

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Ik ga nu in Foundryside beginnen, ben enorm benieuwd.

Ik heb dit boek een tijdje laten liggen omdat het 1. best veel focus en energie vereist en 2. best wel eng is en ik het dus liever niet 's avonds lees als ik alleen ben, haha… maar ik zit er nu weer helemaal in en het is zo’n tof boek.

Verder zit ik in een Liane Moriarty-periode (iemand nog 'domestic thriller-'aanraders?). Na Big Little Lies heb ik Nine perfect strangers en Truly madly guilty gelezen en ik ben nu begonnen in The husband’s secret.

Joe, nieuw hier! Heb een aantal posts teruggelezen.
Zag dat er gevraagd werd of iemand het boek van Anne al had gelezen; ik heb het onlangs gelezen. Indrukwekkend boek. Maar in mijn ogen meer om de overheid wakker te schudden. Het idee komt trouwens wel echt vanuit de vader. Zonder al te veel te spoilen: hij heeft zelf onwijs veel onderzoek gedaan en voelt veel onrecht door fouten die zijn gemaakt.
Ik vond dat hij wel heel vaak in herhaling viel; daarom heb ik zijn nawoord ‘gescand’ gelezen. Hij benoemde alles nog eens wat al 20 x verteld was.
Maar alsnog: zeker de moeite waard om te lezen!

3 likes

Zou ik normaal niet zo gauw naartoe gaan, maar Victoria Schwab komt en nu ga ik er nog even over nadenken. :sweat_smile:

1 like

Ik heb precies hetzelfde! Ik ben eigenlijk allang de YA-leeftijd voorbij, maar voor haar zou ik het misschien toch wel doen.

1 like