Het algemene boekentopic (Deel 1)

@Booklover :stuck_out_tongue: Sorry. Ik gok dat het fantasy is? Ben de laatste tijd echt helemaal niet meer into fantasy.

En ik heb naast het lezen natuurlijk ook mijn eigen boeken die ik moet schrijven en daar is de laatste tijd veel tijd in gaan zitten, haha.

1 like

Haha ja, het is fantasy! Oh en het is je vergeven hoor. Niemand is perfect.

Geintje natuurlijk.

Tof dat je zo met schrijven bezig bent!

:stuck_out_tongue: Druk bezig! (Zoek nu een redacteur). Maar op Sweek staat wel een volledig onherschreven verhaal, dus als je je verveelt
 :wink:

Ik luister nu trouwens de Lux-serie en vind hem best vermakelijk, maar niet heel bijzonder origineel. En de hoofdpersoon vind ik stiekem ook een beetje meh.

:stuck_out_tongue: Ja, ik merk ook dat het toen echt een trend was. Ik luister de Nederlandse boeken trouwens, al heb ik de Engelse in de kast staan. Maar ik erger me echt dood aan de hoofdpersoon haha.

Jaaa, een releasedatum en titel :ok_hand:t2: Het duurt wel nog lang helaas


Heel benieuwd naar die serie van SJM! :slight_smile:

Uitstel, noooo. Ben te gewend dat Sarah J Maas 2 boeken per jaar schreef. :disappointed_relieved:

Heb jij trouwens Goodreads? Je noemt vaak titels waar ik al interesse in heb dus ben wel benieuwd of ik nog wat leuks in je shelves kan vinden :smile:

1 like

Je maakte me nieuwsgierig dus ik ging opzoeken, en ik vind deze cover alleen al heel grappig:

:expressionless:

6 likes

Thanks! We waren blijkbaar al vrienden, maar ga eens even kijken.
Hij stond eerst voor late 2019 gepland. Veel verschil maakt het niet, maar wel jammer :yum: Volgens mij komt ze nu alleen met een World of Throne of Glass boek dit jaar, dus niet eens een echt leesboek.

1 like

Ik heb hem inmiddels uit! Mijn mening: leuk bedacht, vlot geschreven, leest makkelijk weg. Sommige plottwists waren een beetje ver gezocht. De characters (vet dom, kom even niet op het Nederlandse woord hiervoor) vond ik een beetje leeg soms.

Wat dat betreft vond ik The Night Circus beter, het is beter geschreven en de characters zijn meer uitgediept.

1 like

The Hero of Ages uit. :cry: Zooo goed, wow. @DaintyDream Heb jij The Alloy of Law, Shadows of Self en/of The Bands of Mourning ook al gelezen?

1 like

Ik gok dat het bij Sarah een combi is van gezondheid en tijd met haar zoontje door willen brengen?

Ik ben bezig in Leugens & Lattes van Lauren Weisberger, maar totnutoe vind ik hem echt matig. Hierna denk ik dat ik toch maar weer eens fantasy ga proberen, want ben voor nu een beetje klaar met feelgood/romance boeken.

Ik heb The Alloys of Law gelezen, maar weet er vrij weinig meer van, die wil ik ook weer opnieuw gaan lezen als ik de Mistborn serie opnieuw heb gelezen. Ik weet nog wel dat het best wel anders was, beetje western.

1 like

Allebei al gelezen, maar nu kunnen ze in m’n kast staan :tada:

4 likes

Hoe vond je The Kiss Quotient? Staat al een tijd op mijn TBR lijst, weet alleen niet meer waarom ik die er precies op heb gezet haha!

Ik vond hem zelf heel goed, maar heb gemixte verhalen gehoord van anderen. Toen ik hoorde waar het over ging dacht ik ook wel even ehh, weet niet of ik dit leuk ga vinden, maar ik was positief verrast. Er komt in ieder geval redelijk veel seks in voor en je moet wel echt een beetje van romantische verhalen houden, maar ik vond de personages zelf heel leuk en ook goed bij elkaar passen.

1 like

Gekocht om verzendkosten bij Bol te vermijden. :relieved:

2 likes

Ik ben nu “And the mountains echoed” aan het lezen van Khaled Hosseini. Ik moet eerlijk zeggen dat dit Ă©Ă©n van mijn minst favoriete boeken is van hem. Ik heb niet zo veel met de meeste personages en het feit dat er zoveel personages zijn en elke keer van die korte verhalen vind ik best irritant. Ik zit dan net een beetje in de flow van Ă©Ă©n verhaal en dan begint de volgende alweer. Ik heb het nog niet uit en ik vind het best lastig om er doorheen te komen.

Zijn er meer mensen die dit boek hebben gelezen en wat vinden jullie ervan?

Ik heb het gelezen en herinner me er eigenlijk niets van, behalve dat ik ook niet echt onder de indruk was. Was wel mijn eerste en tevens laatste Hosseini dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, haha.

1 like

Ik heb deze een paar maanden gelezen vlak nadat ik de Vliegeraar had gelezen. Ik vond de boeken aan de ene kant heel erg hetzelfde en aan de andere kant heel erg anders dus moest er heel erg aan wennen. Duurde bij mij wel even voordat ik er goed in zat maar vond het uiteindelijk wel een heel mooi boek.