Het Amsterdamtopic

Wat leuk! Je hebt er waarschijnlijk geen zak aan, maar mijn vriend en ik zoeken nog een kattenoppas voor de eerste 2 weken van september. We wonen randje Centrum/Oost, dus dichtbij de HvA. Wellicht een optie als je echt omhoog zit? Laat maar weten. Zal verder mijn ogen en oren voor je openhouden!

1 like

Hey dat is superleuk en zou ik graag willen doen!

Ja ik ben geweest, helaas de gewone keel en neusswap in Noord. Er is iets mis met die ademtest geloof ik.

Majesteit Taart! Op de Javastraat

2 likes

dat valt me dan weer van je tegen :joy:

1 like

Kennen jullie leuke winkels of markten in Amsterdam om mooie bloemen te kopen wat niet al te duur is? Ik heb een keer bij bloem! mijn lievelingscombi gekocht met gipskruid, roze brem en eucalyptus. Maar helaas hebben ze niet veel bloemen.

T Lievertje op het spui, Hugo’s in de Maasstraat of de bloemenkraam op de Albert Cuyp thv de kruising met eerste vd helststraat.

Wat zijn in/rond Amsterdam de beste kringloopwinkels voor meubels? Ik ga normaal wel vaak naar Rataplan in Diemen/De Lokatie in Oost maar die hebben qua meubels niet echt heel veel.

Ik heb bij De Lokatie in Noord een fantastische kast en 4 stoelen gehaald

Edit: iemand tips voor een fijne gezichtsbehandeling? Liefst tegen acne en niet angstaanjagend duur

1 like

Ik verblijf binnenkort een paar dagen in Amsterdam en aangezien het enige leuke wat je nu kunt doen eten en wandelen is ben ik benieuwd wat jullie aanraders zijn qua ontbijt of brunch, lunch en diner en natuurlijk alles wat tussendoor komt.
Het liefst rond centrum/De Pijp en met goede vega opties. Er hoeft geen terras bij te zitten want ik verwacht geen mooi weer, dus afhalen moet wel mogelijk zijn.

1 like

Deer mama in de Pijp heeft lekkere vega(n) burgers, friet en taarten, vegan junkfoodbar zit op het Marie Heinekenplein en doet volgens mij ook aan afhalen, Mr Stacks voor ontbijt is onwijs lekker (pancakes).
Waldo’s Patisserie voor taartjes.

1 like

Ik heb laatst een tasty walk gedaan! Was echt heel leuk en je kunt ook een vega optie kiezen!

2 likes

Yes die staat sowieso op de planning. Daar stonden we vier jaar geleden voor de deur met veel honger en een uur wachttijd, dus we zijn ergens anders heen gegaan. Hopelijk is afhalen wat makkelijker!

@MazKanata goede tips! Mr. Stacks klinkt heel goed, de rest ook :smiley:

@MadameMignon oeh goeie als het weer een beetje te doen is. Hoe lang duurde dat? Of kun je dat zelf een beetje bepalen?

1 like

Je kunt verschillende lengtes kiezen!

1 like

Omg goed om te weten, hun softijs is het allerbeste softijs ooit

1 like

weet iemand toevallig welke P&R in amsterdam het makkelijkst/ snelst is naar het centrum?

Waar in het Centrum moet je zijn? Ik denk dat P+R RAI het makkelijkste is, vanuit daar kun je de Noord/Zuidlijn pakken

1 like

Ligt eraan waar je vandaan komt. Ik zet em vaak op noord en dan met de noord-zuidlijn

2 likes

Iemand nog tips voor leuke borrelplekjes redelijk in de buurt van Amsterdam centraal, waar ze ook overdekte zitplekjes en heaters hebben?

1 like

Zie idd dat ik dan bij het rokin kan uitstappen en goed te bereiken vanaf mijn woonplaats! Thanks.