Het andere YouTubers/bloggers topic #14

Maar goed ik vind het sowieso maar raar dat ze altijd alles deelt op Instagram over haar dates/matches. Je hoeft maar 1 ding verkeerd te zeggen en je staat meteen op Instagram bij haar. Waar is hun privacy gebleven?

4 likes

Ohhhh de tweedehandsdoorverkoop via insta hype is nu ook bij Endless-weekend terecht gekomen. Met boho en rotan items, what’s new

5 likes

Of misschien ĂŒberhaupt eens een keer professionele hulp zoeken als je er verder over wilt praten om het voor jezelf te verwerken. Al is het een keer de praktijkondersteuner van de huisarts, waar verder geen eigen bijdrage oid aan zit. Er is zoveel mogelijk wat dat betreft, maar in plaats daarvan blijft ze zichzelf in de slachtofferrol plaatsen en het afschuiven op “dates” die niet willen praten

1 like

Haha, dat lijkt me in haar geval echt niet kloppend. Bovendien, dat is toch altijd in het leven; als iemand nou gewoon zus of zo had gezegd dan had ik me niet rot gevoeld. Ja, maar dat is niet gebeurd, vind dat mensen wel verantwoordelijk dragen voor hun eigen emoties. Ik vind het helemaal niet raar dat hij er niet op reageert, het is een super kort gesprek en ze kennen elkaar niet en zij komt opeens met zo’n zwaar life event. Dat is toch totaal ongepast. Het is wel een teken van weinig gevoel voor grenzen als iemand zo snel al zijn intiemste details bij een ander neerlegt. Ik snap heel goed dat die gast zich daar geen raad mee weet. Bovendien kan je de bedoeling van de ander ook helemaal niet peilen, wil ze een empathische reactie, wil ze shockeren, wil ze dat de ander er luchtig mee omgaat? Dat kan die ander toch niet weten na zo’n kort gesprek en zou ook niet de rol moeten zijn van een volslagen onbekende

9 likes

Ik ken sanneke niet maar op basis van haar instagram stories denk ik dat het haar heel goed zou doen om gewoon minder te delen. Ik volg haar al een tijdje maar soms lijkt het wel alsof ze de hele dag op de bank zit en online discussies op zoekt etc.

7 likes

Dit bedoel ik even los van Sanne want haar volg ik niet dus ik heb de context niet. Maar het valt me nog zo vaak op dat we zo vaak rouw nog steeds zien als “iets heel zwaars” waar we “anderen zo min mogelijk mee moeten belasten”, want het is zo een zwaar en persoonlijk onderwerp en de ander voelt zich dan misschien ongemakkelijk. En dat moeten we vooral niet willen. Degenen die rouwen moeten behalve dat ze met hun rouw zitten, zich ook nog bekommeren om de niet-rouwenden en wanneer die het wel of niet aankunnen om met hun zware onderwerp om te gaan. Goh, wat is er nou zoo erg aan je even ongemakkelijk voelen? Als we dat minder taboe vinden kan daarmee ook een stukje last van de schouders van degene in rouw af denk ik.

14 likes

Oh maar ik zie dit los van rouw als te pijnlijk onderwerp. Ik vind dit eigenlijk met allerlei grotere onderwerpen: ex relaties, liefdesverdriet, ruzies, etc. Eigenlijk dat je je emotionele baggage niet direct bij iemand dumpt die je niet tot nauwelijks kent en die daar helemaal niet om gevraagd heeft. Het is passender om dat soort onderwerpen te bespreken wanneer je meer band met iemand opgebouwd hebt, dan weet de ander ook hoe die jou kan ondersteunen. Kan natuurlijk dat jij daar anders in staat, maar ik denk dat deze grenzen voor jezelf en gesprekspartner nuttig zijn. Voor jezelf omdat je gekwetst kan raken of iemand je pijn doet met deze informatie en de ander omdat het mogelijk triggerend is of de ander er momenteel geen ruimte voor heeft om hulp/empathie te bieden

14 likes

Vergeet de podcast niet!

1 like

In letterlijk elk weekdagboek van Aranka zit wel “zeker een aanrader!”. Ik wacht altijd op het moment dat dat woord komt als ik haar blog lees

1 like

Hahahhaha Monica heeft een pony in ZL’s haar geknipt. Ik ga stuk :joy::joy:

29 likes

Als ik Monica was had ik gezegd dat Z-L het zelf heeft gedaan :joy:

18 likes

Leonie ter Veld (vroeger gwoonwateenstudentjeeet oid) was de laatste tijd wel heel vaak aan het noemen dat ze in Den Haag ging shoppen, oh wat een leuke dag, er kwam nog een verslag. Ik dacht toen ‘pff soleado wat een wantrouwen weer, niet bij alles meteen denken dat het spon is’. Maar als ik nu haar dagboek lees lijkt het dus idd alsof ze er in opdracht nog een verhaal over gaat schrijven.

Ik weet niet, ik ben gewoon zo verbaasd dat zelfs dit soort dingen spon zijn tegenwoordig? Heb geen speciaal doel met dit bericht want dit soort opmerkingen/discussies komen wekelijks terug haha, gewoon mijn eigen verbazing/frustratie :sweat_smile:

3 likes

Ik vind het zo tof dat Sohla (voormalig Bon Appétit) videos maakt op het kanaal van Binging met Babish. Hij heeft zijn kanaal ook omgedoopt naar Babish Culinary Universe en ze gaat daar een hele serie maken. Zo leuk dat ze nu een groter platform heeft waar ze wel wordt gewaardeerd. En ik vind haar ook gewoon een leuke vrouw op camera en ze heeft zo veel kennis en kunde, dus ik ben er echt heel blij mee.

22 likes

Het zijn welgeteld 38 pagina’s!
Waar ze al vanaf begin dit jaar mee bezig is.
Dus er zal vast een tip in staan van hoe je zo slow mogelijk werkt.

4 likes

Sterker nog, een heel hoofdstuk is eraan gewijd:

1 like

Hahaha je hebt een insta profiel gotcha_aliexpress waar Moderosa lekker word exposed.
Sowieso alle bekende Nederlandse dropshippers

6 likes

Maar zoals iedereen dingen op z’n eigen manier doet; misschien voelde die jongen nog niet de behoefte om na 3 zinnen te delen dat hij in een open relatie zit/een vriendin heeft?

Maar Sanne gaat daar totaal aan voorbij en vervolgens zn vriendin lastigvallen. Wow

1 like

Haha Leonie reageerde van de week ook onder een instagram reel van haarzelf iets van “like dit als je vind dat HAK mij weer moet sponsoren omdat ik de bonen in stazak nog vaak gebruik” oki.

1 like

Je bedoelt dat ze waarschijnlijk door de gemeente zijn uitgenodigd om de stad te ontdekken? Ja zou mogelijk kunnen zijn. Heb dat wel eens vaker gezien. Bizar wel ja als je er over nadenkt. Dat sommige mensen dan gewoon betaald krijgen om een dagje wat hotspots te bekijken en dat te delen op hun socials. Leonie zegt dat het nu on hold staat vanwege de maatregelen dus ik denk ook niet dat het voor een merk is want dan zou het specifieke ‘naar de stad gaan’ ook niet uitmaken. Wel krom aan de andere kant dat ze ĂŒberhaupt is uitgenodigd in deze tijden terwijl ze in een heel andere provincie woont.

2 likes

Ja die! Ik heb dat ook ja, dacht dat het aan mij lag

1 like