Ah, oke, dan snap ik nu wat je bedoelt. Gevoelsmatig is dat voor mij wel een andere kwestie, maar ik kan ook niet helemaal mijn vinger erop leggen waarom dat dan is.
Het ligt er denk ik ook aan wie het vraagt en in welke setting. Vriendinnen van dezelfde leeftijd die zelf aan kinderen willen beginnen en die vragen hoe jij er in staat oke.
Maar een random collega waar je verder niks mee hebt die ineens vraagt âWanneer ga jij aan kinderen beginnenâ no go.
Ik heb net de video van Vera gekeken over menstruatie ondergoed. Ik vind het een goede video en ook fijn om te zien dat ze weer terug is.
Ik moest gniffelen om Romane die tetanus uitsprak met de klemtoon op -anus
video
https://youtu.be/4dgoEMmIaqk
Rond 5:15
Lol ik ook
Ik merk juist dat de mensen die het allerdichte bij staan, hier nooit iets over vragen. (vaders/moeders/broers/zussen etc) heel netjes. Terwijl die juist het meeste ârechtâ zouden hebben om het te weten. of dat zou in ieder geval het meest logisch zijn.
Alleen andere mensen, zoals collegaâs/vrienden etc vragen er wel naar. Ik vind het ook een lastige.
Ze mogen het me best vragen maar ik zal toch geen eerlijk antwoord geven. Ik vind het dan ook vervelend te moeten liegen zo van ja wel kijken wel een keer, geen haast, misschien over een paar jaar. (terwijl wij nu al even aan het proberen zijn, maar ik vind dat prive).
Dan krijg je dadelijk elke maand de vraag of je al zwanger bent, en dan wordt dat geheid doorgeluld. Geen zin in. Er wordt ook veel over gepraat onder vrienden en kennissen op zoân manier van: ja die en die zijn ook âbezigâ. verschrikkelijk.
Dat zegt @Mandarijntje toch ook niet? Ze vraagt zich af wat het verschil is tussen kinderwensvragen en andere persoonlijke vragen, en wat het probleem is om dit soort vragen op een âneutraleâ manier te stellen. Misschien lees ik het verkeerd, maar ik denk dat ze daarmee bedoelt dat de vragen vanuit oprechte interesse gesteld worden, zonder daarbij al dingen in te vullen.
True. âWat ga je doen met kerst?â zou beter zijn.
Want niet suggestief/zonder aannames.
Was dus niet het perfecte voorbeeld.
Ik las haar berichten meer als âde vraag op een neutrale manier stellenâ, niet zozeer dat de inhoud ook neutraal moet zijn, maar ik snap je punt wel.
Ik denk dat het ook wel contextgevoelig is. Ik zou het heel raar (en ongewenst) vinden als een random collega uit het niets zou vragen of ik een tweede kind zou willen. Maar als een collega waar ik closer mee ben zoiets zou vragen in een gesprek wat al over dat onderwerp gaat, zou ik het prima vinden.
Hahahah ik lach om Nick in Bonnies story op instagram, hoe hij die kerstbomen kritisch bekijktđ
Ik moet wel steeds lachen om hoe trendgevoelig die Bonnie is. Nu weer met twee van die plukjes los. Ze rent echt achter elke trend aan
Ja, ook dat lijkt steeds meer te worden bij haar. Ik bedoel prima want zoveel mensen die zo zijn maar tochâŠapart dat dit soort dingen bij haar vrij âlaatâ naar boven komen.
Ik heb me nog ooit zoveel kunnen identificeren met een quote hier op het forum als met deze.
Haha oh grappig, ik vind haar best wel âeigenâ meestal
Oh ja? En wat maakt de Nederlandse cultuur daarmee anders dan andere culturen? Noem eens wat voorbeelden?
Cultuur? Nederland?
Omg Bonnies foto op insta!
Dacht je eindelijk van die nachtmerries af te zijn komt ze weer met die scary ogen in haar intro.
Ja, wij hebben veel TrADitIeS hoor!!1!1
Ik skip die intro elk jaar opnieuw net door dit
Mood: