Het andere YouTubers/bloggers topic #15 (Deel 1)

Wauw, ook mooi!

Hahah ja dat dacht ik eerst ook en zat zo van “neee joh heeft ze zelfs de gele mini poof letterlijk gekopieerd? Dat kan toch niet zo fantasieloos”

1 like

Maar ze deelde laatst dat ze een boom van een fotoshoot mocht houden. Of is dat die boom?

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Ik keek naar de laatste vlog van Charlotte Blitzblum en ik ben er achter waarom ik haar toch gewoon leuk vind (ik weet hoe sommige hier over haar denken). Ik vind veel influencers zo ‘gemaakt’, als een karikatuur van zichzelf, of heel erg gecensureerd omdat ze zo op hun woorden letten. Maar Charlotte ratelt er gewoon lekker op los :rofl: Ze lijkt wel echt te zeggen wat er in haar op komt zonder dat te censureren of er in te knippen. Natuurlijk kan je van haar vinden wat je wil, ik stoor me ook aan sommige dingen, maar in ieder geval is ze wel echt zichzelf denk ik? Dat vind ik prettig en ook knap zeker gezien alle kritiek die ze heeft gehad. Meer mensen die er op zo’n manier naar kijken of ben ik alleen?

Ben ik de enige die
Ja.

28 likes

Haha oeps

2 likes

Ik als limburger mag natuurlijk niks vinden over hoe iemand praat maar is het normaal hoe elise praat? Ik dacht eerst dat ze dat op een cynische manier bedoelde als ze iets zo zangerig en overdreven zei maar in de laatste vlog zegt ze elke zin zo

12 likes

Dat vind ik niet echt een talent :rofl: het is niet erg als mensen een beetje filteren wmb.
Na een tijd viel mij op dat ze (zowel alleen als bij anderen) hele monologen ratelt, die ook niet altijd even boeiend zijn.
Ze luistert niet en is alleen maar bezig met zenden, ook bij vrienden, familie (arme oma). Leek soms (zeker wat betreft liefdesperikelen) alleen maar te willen horen wat in haar straatje past. Vond dat storend na een tijd… en aangezien ik vlogs kijk als vorm van ontspanning mijd ik haar vlogs merk ik. Snap wel dat ze alsnog populair is maar niet mijn ding

7 likes

Nou ik ben randstedeling maar ik vind haar manier van praten behoorlijk irritant, heel overdreven theatraal ofzo.

7 likes

Ik denk dat ze het niet cencureerd of knipt omdat ze zichzelf heel interessant vind.
Ik bedoel 50 minuten lang hele monologen pff.

9 likes

Aha oke, ik volg haar nog niet zo lang, dus misschien ‘ken’ je haar beter dan ik. In haar laatste video’s vind ik het iig wel mee vallen qua interactie met anderen. Wel heb ik het idee dat ze heel jong is, jonger dan ze daadwerkelijk is? Een beetje puberaal zoals ze idd met zichzelf bezig is. Maar ze heeft toch ook gewoon iets ontwapenends en liefs, vind ik. Volgens mij doet ze op haar manier wel haar best voor iedereen? Maar je hebt groot gelijk als je niet meer kijkt als het niet ontspannend voor je is. Ik zet haar vlogs op terwijl ik me opmaak 's ochtends of wat oefeningen doe, maar ik verdeel de vlog dus wel over een hele week zowat. Langer dan 10 minuten kijk ik nooit achter elkaar :sweat_smile:

Haha ja het is wel heftig idd. Maar de vlogs zijn wel lekker lang! :grin:

Even terug naar Leonie en d’r kunst - ik vind dat wel een moeilijke - wanneer is iets origineel?
Ik woon in Engeland en wij hebben een Nina Brooke zeefdruk hangen - dus een zeefdruk van een schilderij dat normaal verkocht wordt voor 5000 pond ofzo. Dit is het schilderij

Dit is bijna precies hetzelfde als de echte en neppe van Leonie - Dus waar leg je de grens met kunst? Wat is echt en wat is nep? Ik vind het natuurlijk niet ok als een artiest 1 op 1 overneemt wat een ander doet dus een betaalbare kunst website waar het idee is het overnemen is natuurlijk niet oke. Maar om even perspectief te geven - zijn deze twee vrouwen (mijn schilderij boven van Nina Brooke en de originele van Leonie) precies op hetzelfde idee gekomen? Of zijn ze geinspireerd door elkaar?

Even duidelijk dat wij dus hebben gekozen voor een zeefdruk van het origineel. Sterker nog, een goede vriendin kan heel goed schilderen en heeft zelfs voorgesteld dit voor ons na te maken. Maar dat wil ik niet supporten en vind ik echt niet ok.

1 like

Ik zou persoonlijk zeggen: zeefdruk of zelfs ‘geïnspireerd op’ is prima, maar 1 op 1 overnemen tegen een lage prijs: no go.

1 like

Ja wij hebben een zeefdruk gekocht (bij de artiest zelf). Ik bedoelde meer; ik zou niet elk schilderij van bovenaf van een strand afdoen als namaak van een andere artiest - wie weet er wie eerder was? En of diegene geinspireerd was of toevallig hetzelfde idee had?
Maar 1-op-1 namaak is inderdaad niet ok; kies dan je eigen strand.

3 likes

Ik snap wat je bedoelt inderdaad, maar toen ik ook op die website ging kijken waar Leonie het had gekocht stond er ook geen naam van een artiest maar wel made in China. Nou is het redelijk bekend dat daar veel kunst gekopieerd wordt en het schilderij lijkt er enorm op dus dan is 1 + 1 wel 2.
De kunstenares van dat werk heeft ook wel een heel typische manier van werken dus dat maakt dat het ook wel opvalt + het aanzicht en alles maakt dat ik wel snap dat die kunstenares haar mail dat dit een kopie is.

6 likes

Dit is wel een populaire manier van praten onder mensen die ook graag ijskast zeggen.

4 likes

Dat theatrale heeft niks met ijsjastzeggers te maken

1 like