Ik heb gewerkt met een business coach die enigszins bekend is op insta. En hoewel ik wel wat opmerkingen heb over coaching, is het echt wel meer dan gebakken lucht en heb ik (in mijn geval) ook wel veel waarde gekregen. In het programma dat ik gedaan heb zat echt behoorlijk wat uren aan coaching, zowel in kleine groep als 1:1. Een online programma waar je met 200 man in zit is wel echt anders, maar de prijs is wat dat betreft ook niet enorm (Sanny’s programma is 400 euro). En het is, zoals met veel dingen, cruciaal wat je er zelf mee doet. Zo’n programma gaat geen resultaat opleveren als je het gewoon aanhoort en verder niets doet. En voor sommigen zal het ook geen resultaat bieden. Misschien omdat er geen klik is, misschien omdat het niet het juiste moment is, misschien omdat de inhoud vh programa niet goed is. Voor anderen word er wel iets in gang gezet wat zich pas later (deels) gaat uitbetalen. En weer anderen zijn al veel verder in dat proces en hebben alleen nog een kleine push nodig, en boeken meteen enorme resultaten.
Ik vond het zelf wel heel verhelderend om met iemand anders te werken die helemaal fris naar mijn struggles keek.