Het andere YouTubers/bloggers topic #18

Continuing the discussion from Het andere YouTubers/bloggers topic #17 - #5141 door Sneakers.

Previous discussions:

8 likes

36 likes

(Ik zag dit laatst voorbij komen en vind ik ook wel op deze situatie slaan, al is er natuurlijk niet inherent iets mis met self healing enzo maar meer alles bij elkaar zo)

43 likes

Ik vind hun gedoe met drie dezelfde nummers bijv. 555 ook heel stom. Dat zagen ze veel in Griekenland op vakantie maar volgens mij worden die nummerborden daar gewoon zo gemaakt met veel dezelfde cijfers achter elkaar. Maar zij zien dat dan elke keer als een bewijs van hun manifestatie. Tsjaā€¦

4 likes

Ik heb ook moeite met spiritualiteit die Influencers ā€˜promotenā€™. Ik kom uit een cultuur waarin religie en spiritualiteit naast elkaar bestaan en elkaar niet uitsluiten. Wat ik nu op Social media zie herken ik niet als spiritualiteit. Ik zie voornamelijk influencers die maakbaarheid promoten en alle ā€˜hippeā€™ elementen van verschillende culturen gebruiken voor interessante contentā€¦maar misschien ben ik nu aan het gatekeepenšŸ˜…

14 likes

Nee helemaal niet. Het is vaak toch gewoon cultural appropriation?

5 likes

Ja mee eens hoor dat ze er maakbaarheid mee promoten. Vooral met dat manifesteren. Ik geloof er wel in maar niet op de manier zoals het op instagram wordt gepromoot. En ook dat plaatje van @kali hierboven slaat de spijker op zā€™n kop over spiritualiteit.

Spiritualiteit is een verdienmodel want naast ontspanning die het kijken van hun vlogs kan bieden aan bepaalde volgers doen ze verder, voor zover ik kan zien, weinig om de gemeenschap te verbeteren.
Je ziet in die vlogs mensen op luxe plekken, met een vrijwel perfect lichaam en spullen promoten die anderen dan weer willen hebben. Terwijl die spullen vaak ook troep zijn (al die cosmetica is vaak echt niet werkzaam voor je huid). Wat draag je dan werkelijk bij?

8 likes

Ik loop een beetje achter qua vlogs, maar ineens is de vader van Elise & Vita heel prominent aanwezig, op insta ook alā€¦
Zouden ze 'm een introductie geven voor een eigen kanaal? :rofl:
Aangezien Elise ook zegt dat hij acteur had moeten worden oid.

2 likes

Dit is heeel erg Widya en alle andere insta spiriewiries.

8 likes

Ik bestel er nog regelmatig, ze zijn lekker snel in tegenstelling tot Zalando. Maar misschien ben ik oud ;).

Door de combi YouTubetopic + wehkamp kreeg ik opeens een levendige herinnering van filmpjes met o.a. (toen nog) Miss Lipgloss :sweat_smile:. Ik denk dat het niet gelukt is om wehkamp hip te maken met influencersā€¦

8 likes

Ah ik zie het nu. Heel sneu.

Wat verdrietigā€¦ Had al de indruk dat ze was afgevallen, vervelende oorzaakā€¦ Zag ook dat de sterfdag van haar vader vandaag was. Lijkt me een pittige periode.

2 likes

Alle comments over Joey zijn wel verwijderd. Hopelijk is dat ook gewoon gelul.

Wat zei men over hem?

1 like

Laten we dat hier ook niet bespreken dan? Zal een reden hebben als dingen verwijderd worden.

14 likes

Ah wat naar om te zien dat het niet goed met haar gaat, hoe rot ook om dan een baan te hebben waarbij je steeds met je hoofd op beeld moet

Niks specifieks, maar gewoon vragen en opmerkingen dat het overduidelijk met haar en joey/hun relatie te maken had. Waren er 5/6 van oid

3 likes

Was bij de vorige video ook gezegd maar die staan er gewoon. Is ook niets voor haar denk ik om zomaar comments te verwijderen (denk dus dat het suggestieve ā€œgoedbedoeldeā€ zijn. Super irritant. Ook over haar gewicht

Ben de Manchester vlogs van Diana weer eens opnieuw aan t kijken (op haar Engelstalige kanaal; Diana diaries). Love it :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Als ik me niet zo goed voel vind ik Kurtis zā€™n videoā€™s altijd hezrlijk om te kijken, anders ook haha maar ik ze beuren me toch wel op :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes