Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Met buikgriep naar werk, koekoek! Al woon je 5 min van je werk af dan zou de rit er naartoe al hels zijn omdat je in de berm moet schijten en kotsen te gelijk. Ik denk als je meent dat je dan gewoon naar je werk gaat dat je niet weet wat buikgriep is.
En sowieso mega besmettelijk dus doe iedereen een lol en blijf thuis.

33 likes

Ik snap niet waar dit hele ‘met buikgriep naar het werk’ opeens vandaan komt. Daar ging het niet over. Maar dat iemand het meteen buikgriep noemt als je een keer dunne ontlasting hebt.

38 likes

Ja dit vind ik ook bijzonder. Er stond iets van dunne ontlasting. En iedereen maakt er ineens “Met het noro virus gewoon lekker naar je werk” van

9 likes

De een is idd vatbaarder, maar er zijn toch ook gewoon mensen die zich sneller aanstellen, of een minder hoog werkethos hebben en zich dan sneller ziekmelden terwijl ze zich eigenlijk niet zo heel ziek voelen? Dat verschil in mensen bestaat gewoon hoor, naast het feit dat iedereen ook anders reageert op een virus/verkoudheid.

10 likes

Ja maar ik neem liever een paar uitvreters op de koop toe, dan dat ik een heel leven naar gezeur luister over of mensen wel Ă©cht ziek zijn, aangestoken word door ‘strijders’ die wel doodziek naar hun werk komen en regelmatig/chronisch zieken continu over hun grenzen gedwongen zie worden. Want dat is wat je krijgt van al dat gezeik.

25 likes

Plus iedereens diarree schema! Genieten op de zaterdagochtend. Hoe vaak kotsen jullie?

28 likes

het is duidelijk verkiezingstijd

1 like

:thumbsup:
Goedemorgen

2 likes

Maar dit soort oordelen houdt in stand dat mensen die werkelijk sneller ziek zijn, meestal gezien worden als aanstellers, want “anderen zijn niet zo vaak ziek”. Als je dit oordeel nou eens opzij zet, en het gewoon accepteert als een ander zich ziek meldt, zonder dat oordeel. Zou voor ons, mensen met een minder afweersysteem, een hoop schelen.

40 likes

Eigenlijk alleen als ik teveel shotjes heb gedronken dus niet meer zo vaak, 1x per jaar Ofzo?

1 like

Lees even het bericht van @Freedom waar ik op reageer. Ik beschouw “een minder hoog werkethos hebben” en “sneller ziekmelden” wel degelijk als een oordeel. Zeker als je het afzet tegen “iedereen reageert anders op een virus/verkoudheid”.

10 likes

Hoe is dit geen oordeel?

7 likes

Nee dat zet ik daar niet tegen af ik benoem het juist als 2 verschillende dingen waarin mensen kunnen verschillen. Mijn of iemand anders zijn oordeel heeft er niks mee te maken. Helemaal uitgekauwd: Er bestaan mensen die zich aanstellen.

2 likes

Het woord werkethos an sich ja, maar het ‘minder hoog’ ervoor lijkt me nou niet bepaald neutraal.

En daarnaast is ‘mensen die zich sneller aanstellen’ sowieso veroordelend. En wie ben jij om te bepalen of iemand zich aanstelt als ze zich ziekmelden? Tenzij je toevallig die forummer bent die bedrijfsarts is, en ook nog eens precies de bedrijfsarts van diegene die zich heeft ziekgemeld, is het toch niet aan jou om dat te bepalen?

10 likes

Dit idd. Dat is juist niet wat ik bedoelde. Ik haalde juist die 2 verschillen aan

5 likes

Helaas blijven er altijd mensen met niet alleen een bord voor hun kop, maar een heel servies


7 likes

Als jullie je nou eens allemaal wat minder aantrekken van wat een ander denkt of vindt. Dat zou ook al een heleboel schelen. Maakt je leven ook een stuk chiller kan ik je vertellen.

Oh, iemand vindt dat jij je snel ziek meldt? Nou, niet jouw probleem toch. Daaaaag.

33 likes

Wil je ontkennen dat beide dingen bestaan? Ik snap niet zo goed waarom dit nou weer zo doodgeanalyseerd moet worden.
Er bestaan toch mensen die zich aanstellen? Er bestaan toch mensen met een hoger of lager werkethos? Haha wat een moeilijk gedoe.

5 likes

Mwah die iemand kan met hetzelfde gemak je leidinggevende zijn. Er zit een heleboel validisme achter hoe er over ziekmeldingen gedacht en gepraat wordt, bij racisme denk je toch ook niet lol dat is jouw mening?

6 likes

Ga je racisme nu echt vergelijken met iemand die zich met buikgriep ziekmeldt omdat 'ie aan de schijt is?

16 likes