Ik ben het helemaal met je eens, maar het gevoel dat jij krijgt van bodypositivity, krijg ik van zo’n post van een Yara. Ik vind sowieso dat we moeten stoppen met het openlijk delen van dit soort post (posts waarbij eigenlijk indirect wordt gezegd dat een bepaald lijf beter is dan het andere). De strekking van haar post is eigenlijk: ik ben best blij met mijn lijf en ga dat vieren. Had ze dat neergezet was er niks aan de hand. Maar nu zegt ze eigenlijk letterlijk dat haar lijf niet ripped is, terwijl het volledig voldoet aan wat wij universeel zien als een strak lijf is. Welke boodschap geef je dan aan vrouwen die mijlenver van dat beeld af zitten. En Yara is hoofdredacteur van een blad voor jonge vrouwen dat recent Tatjana Almuli nog een podium gaf. Hoe kan je dan niet bewust zijn van het effect van je posts.
En ik snap dat je met elk lichaam kan denken hmm er mag wat vanaf. Of ik wil een strakkere buik, of een rondere kont of whatever. Maar ik snap niet zo goed dat je je strakke maatje 34/36 lijf deelt met als bijschrift dat er “meer in het leven is dan afvallen”. Het is niet dat je 120kg op je weegschaal ziet staan en (Hoop ik niet ) elke dag bezig bent met hoe je ooit weer slanker zou kunnen worden. Dat je aangestaard wordt als je een patatje eet of dat je huisarts bij elke kwaal die je noemt direct weer benoemd dat je ook eerst even kan proberen om af te vallen.
een Youtuber die lekker down to earth is.