Het andere Youtubers-/Bloggerstopic #4

Het valt me op dat Bonnie vaak interessante samenwerkingen of spondeals heeft waar haar volgers iets aan hebben! Ik volg haar nog geen twee maanden, maar ze had een samenwerking met de bib, eentje met het muziekgebouw (geloof ik) en nu de straatintimidatie-app… heel goed! Ik heb samenwerkingen bij influencers altijd ok gevonden omdat ik besef dat daar hun inkomen van afhangt, maar door Bonnie begin ik wel een stuk kritischer te worden.

7 likes

Je mag tegenwoordig echt niks meer zeggen he? Ik heb echt met open mond bovenstaande discussie gelezen.

21 likes

Net als hij iedere andere discussie waar mensen geirriteerd zuchten dat ze niks meer mogen zeggen geldt dat het absoluut geen kwaad kan voor mensen om na te denken over wat ze zeggen en wat de bijbehorende implicaties van hun woorden zijn ongeacht of dat dan wel of niet slecht bedoeld is.

43 likes

De persoon in kwestie, @quantum, heb ik nog nooit een slecht woord zien spreken over het uiterlijk van bloggers en Youtubers. Hooguit dat bepaalde negatieve opmerkingen ook niet nodig waren.

11 likes

Dat valt ook wel weer mee, er wordt gewoon een discussie gevoerd. Lijkt me gewoon moeten kunnen op een forum.

4 likes

Ik heb geen likes uitgedeeld en wilde me niet mengen in de discussie, maar ik denk dat de meeste oplettende leden wel weten dat @quantum vaker haar mening over het belang van uiterlijk (en hoe dat schadelijk/onnodig is) gedeeld heeft, zowel wanneer er negatief als positief over werd gepraat. Ik vind de reacties op haar antwoord dan ook erg overdreven. Ze heeft nooit gezegd dat @Fibonacci’s comment niet ok was en al helemaal niet dat je niet positief mag zijn over influencers(?), maar simpelweg haar mening gedeeld over hoe het jammer is als er een reactie wordt geplaatst die enkel gaat over iemands looks. Ze heeft niemand aangevallen, maar gewoon een punt gemaakt, waarmee ik dacht dat de meeste mensen het wel eens zouden zijn (…ik in elk geval wel!).

20 likes

Nou vooruit. Sommige mensen willen zich lekker negatief uitlaten over bloggers en Youtubers en anderen vinden het misschien wel interessant om af en toe over een onderwerp te discussiëren en wellicht tot nieuwe inzichten te komen. Ieder zijn ding, zou ik zeggen. Wel onnodig om dan deze discussie meteen als belachelijk te bestempelen als dat niet jouw interesse heeft. Dan kun je toch op een vriendelijke manier zeggen waarom je de discussie onnodig vindt.

13 likes

Ik ben blij dat je ook tegen @quantum hebt gezegd dat ze haar punt op een vriendelijke manier kon maken! Oh nee wacht, het enige dat je had gedaan was haar botte opmerking geliket. :roll_eyes:

Ik vind de hele discussie die eraan ontsproten is interessant, maar laten we pls niet doen alsof @quantum in deze een voorvechter van een bepaalde strijd is wanneer ze eigenlijk gewoon een onnodig felle opmerking heeft geplaatst (“Wat een onboeiende observatie”, @anon24802271 ) en pas wanneer er daar een vraag over komt haar punt maakt. Ze had me echt ook wel gewoon op die post kunnen aanspreken met wat ze erover dacht etc. op een constructieve manier en dan had ik er perfect voor opengestaan. Want ik vind de discussie dus wel boeiend (al hoort het inderdaad misschien niet per se in dit topic) en ik ben blij met de verschillende perspectieven die geboden worden.

40 likes

Sugarcoat is absoluut niet nodig. Doe gewoon niet alsof je een punt maakte terwijl je eigenlijk, net zoals je mijn post nutteloos en leeg vond (wat ze in retrospect is hoor, maar het was mijn doel ook niet om een inhoudelijke discussie te voeren), een nutteloze opmerking had geplaatst zonder verdere uitleg whatsoever. Uit “Wat een onboeiende observatie” heb ik in ieder geval eerst totaal niet kunnen halen wat er later in de discusie is besproken.

En edit: Ik besef dat deze discussie, nog minder dan de focus op schoonheid discussie, hier thuishoort dus mijn excuses voor het off topic gedram. Wou het gewoon echt even gezegd hebben want ik durfde me gisteren niet zo goed mengen.

11 likes

Misschien moeten we mensen vragen wat ze bedoelen in plaats van hinein te interpretieren. Blijft het ook inhoudelijk.

3 likes

Uit eindelijk is het ieders eigen keuze om bezig te zijn met het uiterlijk van een ander (vrijheid van meningsuiting is alleen maar mooi zolang het respectvol blijft imo) maar ik vind dat een ander dan ook mag zeggen wat hij of zij daar van vindt en dus ook dat het onboeiend/oppervlakkig/de ziekte van deze tijd, etc. is.

Sommigen van jullie doen net alsof het de eerste keer is dat ze in aanmerking komen met iemand die op een directe manier zijn of haar mening uit. Moet je dan altijd alles maar op een zo lief mogelijke manier zeggen? Boehoe als iemand je post onboeiend vindt.

Ik vind dat we op dit forum soms wel te ver gaan hoor met ‘sugarcoaten’.
Zelfde als met die zielige rashondendiscussie laatst.

14 likes

De nieuwe vlog van Mascha is echt leuk inderdaad! Gewoon lekker op reis en met beuty bezig, echt leuk weer es :slight_smile:

4 likes

Dan heb je mij in ieder geval verkeerd begrepen want ik vind dat je bijna alles mag zeggen, men moet alleen niet gaan huilen als anderen daar ook hun mening over geven.

En iets onboeiend noemen (ook @Qwerty1234) heeft in dit geval een doel. Als wij aan het praten zijn over Hella haar nieuwe vlam en iemand komt tussendoor met: ‘Jeetje wat onboeiend zullen we het ergens anders over hebben?’ dan is dat een beetje flauw want 1. het onderwerp past in dit topic en 2. soms kan het gewoon zijn dat je een onderwerp niet interessant vindt, het zij zo.

Een opmerking over uiterlijk onboeiend noemen heeft een hoger doel, namelijk anderen laten inzien dat op die manier over andermans uiterlijk praten niet zou moeten boeien. Je kunt het daar wel of niet mee eens zijn en daar kunnen we over praten (forum = discussie) maar het is niet het zelfde als het voorbeeld hierboven.

10 likes

Ok voor jou kwam de opmerking over, maar ik was oprecht in de war erdoor en ik vind mezelf nu niet bepaald onsnugger of zo. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die het punt over focus op schoonheid er niet in had gelezen. Plus net zoals Nescio zegt denk ik niet dat hineininterpretierung altijd goed is, terwijl dat juist wel nodig was geweest om die opmerking te vatten.

Nogmaals, sugarcoat hoeft voor mij echt niet, mensen met directe meningen zijn an sich ook geen probleem, maar ik vond persoonlijk echt niet dat die opmerking het punt dat ze wilde maken overbracht. Voor mijn part had Quantum op de meest bitchy manier gezegd dat mijn focus op schoonheid echt te belachelijk voor woorden is, dat had ik legit liever gehad.

4 likes

Denk dat dat het probleem is inderdaad.

Je moet hier het liefst met dertig mits en maren en disclaimers je mening verwoorden want iemand zou zich eraan kunnen storen. Ik vind, het is een mening voor een reden. Iemand mag zich eraan storen (het hoeft niet hun mening te zijn) en ik vind je nooit kwetsend en je staat open voor discussie.

Behalve dat ik het inhoudelijk helemaal met je eens ben, hoop ik dat je ook gewoon niet blijft sugarcoaten. Zou echt jammer zijn.

En verder vind ik dit trouwens een onboeiende non-discussie. Dit is een forum.

10 likes

Ik snap niet helemaal waarom sugercoaten erbij wordt gehaald? Daar ging het toch helemaal niet om? Alleen dat het niet echt duidelijk was wat het punt van de reactie van quantum was, want iets kan onboeiend zijn om heel veel redenen. Dat is niet gesugercoat maar gewoon een hele algemene opmerking waar je weinig mee kunt qua discussie. Maar fijn dat het nu wel is uitgelegd.

6 likes

Als jij een mening hebt dan mag je toch proberen om anderen daarvan te overtuigen? Dat bedoelde ik met inzien. Niet per se de waarheid in pacht hebben o.i.d.

Ja ik ga die persoon zijn: Vind het jammer dat sommige forummers hier sneller verdedigd worden dan andere.

In dit topic is het lijntje tussen kritisch zijn en kattig zijn sowieso heel fijntjes. Maar ik merk gewoon dat het ook heel erg uitmaakt wie het zegt.

65 likes

Even iets heel anders tussendoor: ik las deze kop van de NOS en dacht oh leuk, de NS heeft Gregor ingezet om de saamhorigheid te vergroten. Ik was er echt van overtuigd

Foefje met gratis koffie brengt gesprek op gang op koud station - https://nos.nl/l/2268809

43 likes

De echte foef was op persreis met Daddydox.

Noem een meer wanstaltig, zichzelf cool vindend, over hun hoogtepunt heen duo van iets te gladde middertigers.

I’ll wait.

40 likes