Het andere Youtubers-/bloggerstopic #5

Een kennis van me is ex-olympisch sporter en hij vindt 400km fietsen zelfs een uitdaging.

1 like

Ik ben altijd zo verbaasd als meiden stage gaan lopen bij YouTubers/Bloggers, dat dat mag vanuit de opleiding (en dat je daar zelf voldoening uithaalt). Nu ook weer EndlessWeekend?? Zij posten zelf amper wat op YouTube, op af en toe een shoplog en vlog na, waarvoor hebben zij nou weer een stagiaire nodig? Ik vind dat zo raar :face_with_raised_eyebrow:

29 likes

Ben ik gewoon rustig aan het scrollen op LinkedIn, zie ik ineens dit:

Iedereen vindt het overigens prachtig/krachtig/inspirerend etc.

8 likes

Ik werd echt wild agressief van de insta 1 april grap van Jill. (Een foto van haar en pleun bierbooms waar ze net niet zoenen met de tekst ‘na zoveel speculaties willen we het bevestigen)
Ik kan niet goed uitleggen waarom ik het zo fout vind, krijg mn gedachtes niet op orde.
Ik ben zelf niet al te lang geleden uit de kast gekomen en heb nu een relatie met een vrouw en kan het echt niet uitstaan dat mensen daar een 1 april grap van maken met zon zogenaamde sexy foto

143 likes

Ja ik ook, alsof het ““schokkend”” moet zijn dat iemand lesbisch is.

16 likes

Ik vind het ook echt superstorend omdat we al worden geseksualiseerd (als lesbiennes/biseksuele vrouwen) en dan gaan andere vrouwen daar nog zo een grap van maken door een beetje geil half zoenend op de foto te staan. Ik snap je precies.

53 likes

Ja dat!!

1 like

Ja het viel bij mij ook niet echt goed. Ik heb als lesbische vrouw nog vaak het gevoel dat ik niet serieus genomen word en dit soort ‘‘grappen’’ dragen daar alleen maar aan bij.

16 likes

Volgt iemand wat een studentje ‘s avonds eet nog? Ik ben geabonneerd op die blog via bloglovin’, maar voor mijn gevoel is maar 1 op de 10 posts geschreven door Leonie.

mijn god
 deze meid 
 :neutral_face:

8 likes

Ja ik vind haar ook echt leuk! Daarom ook wel jammer dat ze zelf niet zoveel blogposts meer schrijft.

1 like

Ik check haar site af en toe als ik geen eet-inspiratie heb en dan scroll ik wat door.

Vind dat leuker dan elke dag die gekke lijstjes lezen ! En kijk op YT wel eens wat oude filmpjes

Volgens mij is dat ook zo! Ik dacht dat ze sinds een tijdje iemand heeft die recepten voor de blog schrijft. Zag er in ieder geval een oproep van een hele tijd geleden.

Wat een type. Ik heb een beetje door haar vlogs gekeken en het gaat bijna constant over haar uiterlijk. Haar leven is zo anders dan de mijne

2 likes

Ik vind het zo bizar dat dit soort oppervlakkigheid dus Ă©cht bestaat.

3 likes

Mijn aandacht gaat alleen maar uit naar de leuke glas-in-lood ramen op de achtergrond. :sweat_smile:

2 likes

Martine is in haar nieuwe vlog aan het klagen dat als ze in een youtubevideo een cover van een nummer zingt, ze de helft van de inkomsten ‘misloopt’, en dat ze dat flauw vindt en dat ze dat stom vindt.

Sorry hoor, maar snapt ze niet dat ze gewoon iets gebruikt dat iemand anders gemaakt heeft en dat de schrijver van dat nummer ook recht heeft op inkomsten?

Ik vind dit echt heel irritant, niet alleen door Martine zelf maar omdat de houding van zoveel klanten ook is dat ze creatief werk wel gratis kunnen krijgen en dat ze nergens voor hoeven te betalen. Juist als iemand die zelf content maakt (en haar mond vol heeft over dat dat werk is) zou ze dat toch moeten begrijpen. Het moest haar zelf eens overkomen.
(ik ben trouwens zelf geen songwriter :stuck_out_tongue: )

35 likes

Denk dat al iemand ideeën van hun gebruiken dat ze dan ook niet vrolijk zijn.

blijkbaar organiseert ze reizen voor plastische chirurgie naar het buitenland

1 like

Dit vind ik zo typerend voor een Youtube wereld waarin iedereen elkaar alleen maar nadoet en ideeĂ«n jat. Je kunt nog zoveel ~content createn~, als je het flauw en oneerlijk vindt dat je het originele werk van iemand anders niet zomaar mag gebruiken (en ‘inkomsten misloopt’, wat een veelzeggende woordkeuze) begrijp je echt niet hoe het is om daadwerkelijk zelf dingen te verzinnen en te maken.

24 likes