Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Want naar stellig keken niet al voornamelijk kinderen :roll_eyes:
Ik denk dat kinderen niet zo snel naar een kanaal kijken dat ‘voor kinderen’ heet omdat dat niet zo stoer is oid, maar goed we zullen zien hoe het loopt

2 likes

Nu het toch over stellig en Darcy gaat, hoe zou het met Thomas gaan? Die is ook helemaal van internet verdwenen volgens mij. Hoop dat het goed met hem gaat na alles.

2 likes

Comments bij dat nieuwe kanaal van Darcy staan nu al weer uit. Zou ze dat zelf hebben gedaan?

Is dat niet de nieuwe YT policy? Dat comments uitstaan bij kinder-gerelateerde video’s.

1 like

Dacht ik ook maar een uur geleden stonden er wel 10 comments

Ooh maar ik dacht dat het niet gelijk geblokkeerd werd, maar pas na review ofzo? Ja, misschien kreeg ze teveel negatieve comments en heeft ze het uit gezet

Zag wel reacties staan als: ben benieuwd hoelang je dit gaat volhouden.

1 like

Haha ja precies deze zag ik ook. En iets van “je praat zo raar hoog en snap niet waarom je een typetje speelt. Je kan beter normaal praten tegen kinderen.”

1 like

Haha ja klopt! Voor zover ik kon zien waren ze het grootste deel niet echt positief, dus zou begrijpen als ze de reacties uit heeft gezet.

Je hebt toch wel intens geld teveel als je een tijdelijk huurhuis zo afwerkt en je meubels koopt op dat huis (remember de bank die al na een week wegging omdat er ook wel een grotere bank paste, terwijl de bank daarvoor ook al werd verkocht aan de instafollowers omdat ie niet meer paste) om dan vervolgens een halfjaar later iets te willen gaan kopen.

Daarnaast: ze hebben die hal behangen, behangen is de hel, dat doe je toch niet als je niet gaat blijven.

11 likes

Die is samen met een heel leuk en lief persoon! Hoe en wat verder geen idee. Maar zag het voorbij komen op haar insta!

1 like

Ook wel het Gooi van het zuiden.

5 likes

Maar zou je het ook oke vinden als er in jouw thuisstad plotseling allemaal mensen van buitenaf zouden komen wonen, waardoor de oorspronkelijke bewoners geen woning meer kunnen krijgen?

2 likes

Alsof die mensen daar schuldig aan zijn? Die maken enkel gebruik van mogelijkheden die beleid hen biedt.

@Charliee Rachel is echt niet serieus te nemen als interieurstylist. De door haar bedachte interieurs zijn zo trendgevoelig zijn dat ze na een halfjaar al niet meer voldoen. Je kan prima bezig met interieur zonder dat je elk halfjaar zwaar overconsumeert.

10 likes

Mij gaat het persoonlijk niet om ‘wie er meer recht op heeft’ maar de yuppen die zich de stad heel erg toe-eigenen (op een kutte en irritante manier) en dan zodra ze 35 zijn weg gaan zijn gewoon irritant. Super cool doen over je hippe Amsterdamse zelf, maar puntje bij paaltje dus super burgerlijk.
Ik vind niet dat ze geen recht hebben om er te wonen o.i.d. maar ik vind ze gewoon treurig/stom/niet authentiek.

(Kans bestaat dat ik zelf ook zo’n yup ben/mensen mij zo zien.)

11 likes

De mensen die ik ken die Amsterdam weer verlaten doen dat niet zozeer omdat ze het zelf heel graag willen maar omdat de huizenprijzen je daar een beetje toe dwingen? Zodra je een gezinnetje wilt stichten en je kinderen niet wil laten opgroeien in een appartement maar een huis met tuin en genoeg slaapkamers dan word je bijna wel gedwongen de stad te verlaten omdat dit voor veel mensen onbetaalbaar is.

Edit: weet zelf ook nooit zo goed wat een “yup” nou eigenlijk is? Ben ik er zelf ook 1? Ik kwam in Amsterdam wonen om er te studeren en te werken. Heb er jaren met plezier gewoond maar ben er nu weer weg, mede omdat ik er geen betaalbare woning kon vinden met mijn vriend (maar werk er nog wel).

19 likes

Het mag wel maar ik vind het irritant. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar misschien kennen we allemaal wel zo’n ‘cool’ type die zichzelf veel te serieus neemt en waarvoor ‘Amsterdam’ (of andere stad) een soort identiteit is. (Heb dat gevoel bij Willem en bijv. Jorg.)

Ik vind altijd dat die mensen ontzettend door de mand vallen als ze vervolgens gaan verhuizen en helemaal burgerlijk worden.

Nogmaals: mag wel. Maar ik denk dan altijd: wat deed je nu cool man?

Maar goed ik kom zelf ook oorspronkelijk helemaal niet uit Amsterdam hoor. Takes a yup to know a yup? Pas maar op Haarlem want over 10 jaar kom ik voor je.

3 likes

Het is zeer lullig. Tegelijkertijd: hoogopgeleid werk zit ook gecentreerd in die steden, dat sleept werknemers met zich mee. Uiteindelijk wil (*bijna) iedereen in de stad wonen.

2 likes

Nee hoor, ik reis lekker iedere dag vanuit de provincie :innocent:

6 likes

Deed ik tot vorige week ook (uur heen, uur terug), maar net als de meerderheid van de mensen op mijn werk ben ik toch dichterbij gaan wonen. Uitzonderingen zijn er altijd, maar vooral onder de starters om mij heen merk ik dat die wel graag richting de stad willen

Edit: en dan niet eens omdat de stad het grote hippe walhalla is, maar puur omdat het tijdswinst oplevert die je weer in andere zaken kan steken. Als ik er qua carrière veel opties had gehad was ik in de provincie gebleven.