Het andere Youtubers-/bloggerstopic #6

Voor je het weet schreeuwt Thierry dat de grenzen van Amsterdam dicht moeten. Eigen volk eerst en opvang in eigen provincie.

32 likes

Hahahaha, wtf?!
Heeft Ă­Ă©mand hier ooit meegemaakt dat je moest uitleggen waarom er een andere plaatsnaam in je paspoort staat dan waar je vandaan komt? Wacht, ik maak er een poll van:

  • Ja
  • Nee
  • Ik ben geboren in de plek waar ik ben opgegroeid

0 stemmers

En als een internationale student vraagt waar je bent geboren, kun je toch gewoon zeggen wat je wil, alsof ze dat na gaan kijken. En waarschijnlijk bedoelen ze ook gewoon waar je vandaan komt ipv op welke plek je exact bent geboren.
Mijn god zeg, je zal je hier maar druk om maken


2 likes

Dat er Alkmaar in het paspoort van mijn dochter staat maakt mij niets uit. Maar voor een uittreksel van het geboorteregister moet ik wel dan een half uur rijden en parkeerkosten betalen
Terwijl ik twee minuten lopen woon vanaf onze eigen gemeentehuis.
Dus dat hahaha

2 likes

In mijn paspoort staat een stad in een heel ander land, dus dat heb ik weleens uit moeten leggen, ja :sweat_smile:.

1 like

Haha ik zie ook dat mijn aanname niet helemaal klopt :v:t2:

1 like

Nou m’n zus en ik zijn in het Gooi geboren, m’n broertje in de Achterhoek. Dat is toch wel een terugkerend pesterijtje.

32 likes

Ik ben geboren in Nieuwegein. Toen ik in Engeland studeerde moest ik een keer m’n ID laten zien aan een agent/handhavingmeneer. Toen dacht hij dat ik uit Noorwegen kwam :joy:

23 likes

Ah dat vind ik wel lullig, jij en je zus kunnen er ook niets aan doen dat jullie in het Gooi zijn geboren

129 likes

Of je vraagt het online aan. :upside_down_face:

2 likes

Ik vind weekvlogs of normale vlogs heel erg leuk, maar van sommige youtubers klik ik het gewoon niet meer aan omdat er echt teveel in gepraat wordt maar niks laten zien. Ik snap best dat mensen het leuk vinden als ze de hele video lang praten maar ik vind het persoonlijk wel leuker om ook dingen te zien van die dag haha

3 likes

Makkelijkste situatie ooit: ik ben geboren in het huis waar ik ook ben opgegroeid :sweat_smile: zussen daarentegen allebei in een ander ziekenhuis dus we hebben allemaal een andere geboorteplaats thuis. Maar dit boeit zo weinig dat we het nooit aan iemand hoefden uit te leggen

1 like

Dan moeten jullie met z’n drieĂ«n haast wel in een existentiĂ«le crisis beland zijn toch??

29 likes

Oh! Heb ik nooit aan gedacht hahaha
(Opgegroeid in het niet digitale tijdperk)

1 like

Mij is echt serieus nog nooit gevraagd naar mijn geboorteplaats (door wie dan ook, en ook niet aan de hand van mijn paspoort)

Maar hoe vaak wordt die vraag dan gesteld? Ik maak werkelijk nooit mee dat iemand vraagt waar ik geboren ben.
Wel waar ik ben opgegroeid maar geboorteplaats nog nooit.

1 like

Inderdaad. Als iemand vraagt: ‘Waar kom je vandaan?’ wil diegene gewoon weten waar je opgegroeid bent en niet in welke gemeente je precies geboren bent.

7 likes

Op mijn ID kaart staat onze gemeente bij geboorteplaats ipv ons dorp. Echt zo dom en ik ken ook niemand die dat heeft. De naam van onze gemeente is ook niet de naam van een bestaand dorp ofzo, echt heel raar.

Echt? Al mijn vriendinnen uit mn thuisdorp hebben gewoon dat dorp
 ik ga ff googelen

Edit: volgens google is het idd de gemeente. Wist ik niet haha

1 like

Haha ik heb dit ook! Maar het is gek omdat er volgens mij staat Geboorteplaats: en dan dus de naam van de gemeente. Om het wat minder vaag te maken, bij mij staat er Geboorteplaats: Noordoostpolder, maar dat is helemaal geen plaats zeg maar. Ik vond dit ook altijd maar raar

2 likes

Was er niet een bepaalde situatie waarin je automatisch Den Haag in je paspoort kreeg als je eigenlijk buiten Nederland was geboren? Of had dat eerder te maken met de uitgifte van dat paspoort? Iets met de klepel


Ik moest ooit een kopie van mijn paspoort aan iemand overhandigen voor een baan en toen vond die studente het wel raar dat ik op dit moment niet in ‘mijn stadsie’ woonde. Maar zij vertelde toen wel een hele verhaal dat ze zelf uit een klein dorp kwam ver van de randstad vandaan en nu altijd hier wilde blijven wonen etc. :stuck_out_tongue: Misschien zou dat meisje dan weer het type zijn die dan een kraamkamer zou willen op Utrechts grondgebied.