Als het aan mij lag ging iedereen verplicht wekelijks naar opera en ballet 
En als het aan mij lag kwam er ook veel meer subsidie op zodat de kaartjes goedkoper worden en mensen vaker kunnen gaan.
Het ligt inderdaad in de lijn die @flamoes aangaf, maar ik vind het zo jammer dat ze dan gebruik gaan maken van influencers om die aandacht te krijgen. Ik had altijd gehoopt dat de klassieke muziek/ballet wereld hiervan gevrijwaard zouden blijven. Want wat is nu de toegevoegde waarde in deze zin? Gaat Mascha nu mensen enthousiast maken voor opera en ballet? Of alleen maar blij vertellen dat ze is uitgenodigd? Haar kennende waarschijnlijk het laatste. Ik zie bijvoorbeeld Bonnie (wel veel minder volgers dus niet helemaal een goed voorbeeld) eerder proberen om mensen vervolgens enthousiast te maken voor opera en ballet dan Mascha. Daarvoor hoef je geen bal van ballet of opera te weten, maar wel een betrokkenheid hebben en enthousiasme tonen. Kijk maar naar Mascha en de expeditie naar Spitsbergen.
Tip van mijn kant voor iedereen voor wie opera en ballet aan de dure kant is (is het namelijk ook) ongeveer 1 uur voorafgaand aan elke voorstelling komen de lege plaatsen vrij als sprintplaatsen. Een kaartje hiervoor kost 12.50 deze kun je tot 15 minuten voor aanvang kopen.