Het andere Youtubers-/bloggerstopic #7

Maar weet je niet dat ze AL JAREN van opera en ballet houden???

16 likes

Ik vind het zo jammer dat Claire dr vlogs zo verpest met dat theatrale gedoe de hele tijd. Ik vind het echt leuk om te kijken naar Miami en NY etc maar ik trek haar écht niet. Ben de hele vlog aan het doorspoelen naar stukjes waar ze haar mond een keer houdt.

10 likes

Als ik de insta bekijk van dat concept heb ik het idee dat je gewoon kaarten kan kopen:

Misschien vonden ze het gewoon leuk om een keer mee te maken?

3 likes

Volgens mij gaat het bij dat soort dingen steeds meer over geld in het laatje brengen, ongeacht wie het doet, in navolging van de VS waar ook veel van die kuntsclubs worden gedomineerd door de ‘jetset’. (In zoverre dat zij denk ik wel ‘jetset’ zijn voor polderglamour begrippen.)

(Ik neem het ze niet kwalijk trouwens want je moet wat als er steeds minder subsidie is.)

@Okapi
Ja klopt! Maar Mascha zei volgens mij wel dat ze #uitgenodigd waren.

Overigens vind ik dat iedereen mag genieten van ballet hoor of je nu een kenner bent of niet, maar ik gok dat dit het motief van het nationaal ballet is om influencers uit te nodigen.

2 likes

Ah dat klinkt heel logisch zo idd!

Als het aan mij lag ging iedereen verplicht wekelijks naar opera en ballet :grimacing:
En als het aan mij lag kwam er ook veel meer subsidie op zodat de kaartjes goedkoper worden en mensen vaker kunnen gaan.

Het ligt inderdaad in de lijn die @flamoes aangaf, maar ik vind het zo jammer dat ze dan gebruik gaan maken van influencers om die aandacht te krijgen. Ik had altijd gehoopt dat de klassieke muziek/ballet wereld hiervan gevrijwaard zouden blijven. Want wat is nu de toegevoegde waarde in deze zin? Gaat Mascha nu mensen enthousiast maken voor opera en ballet? Of alleen maar blij vertellen dat ze is uitgenodigd? Haar kennende waarschijnlijk het laatste. Ik zie bijvoorbeeld Bonnie (wel veel minder volgers dus niet helemaal een goed voorbeeld) eerder proberen om mensen vervolgens enthousiast te maken voor opera en ballet dan Mascha. Daarvoor hoef je geen bal van ballet of opera te weten, maar wel een betrokkenheid hebben en enthousiasme tonen. Kijk maar naar Mascha en de expeditie naar Spitsbergen.

Tip van mijn kant voor iedereen voor wie opera en ballet aan de dure kant is (is het namelijk ook) ongeveer 1 uur voorafgaand aan elke voorstelling komen de lege plaatsen vrij als sprintplaatsen. Een kaartje hiervoor kost 12.50 deze kun je tot 15 minuten voor aanvang kopen.

25 likes

In het theater in mijn woonplaats kan dat geloof ik alleen als student… Zo zonde. Want het is een mooie manier om niet-verkochte plekken alsnog te vullen zonder ze gratis weg te geven.

Ik ga niet op de bonnefooi naar een andere stad om te checken of er misschien nog plaatsen zijn. In mijn eigen stad zou ik dat veel makkelijker doen.

Bij de Stopera in Amsterdam houden ze volgens mij helaas ook een leeftijdsgrens aan van 30? Maar dit is al helemaal zonde. Ik weet wel dat er gesprekken zijn om het misschien toch helemaal open te gooien. Ben daar persoonlijk groot voorstander van.

3 likes

En iedereen die hun langer volgt weet dat.

2 likes

Hahaha love Vera

168 likes

Dan is haar identiteit binnenkort helemaal kwijt

12 likes

Zelfs onder de 30 redt deze oma niet meer. Zou mooi zijn als het opengegooid wordt. Win-win aan alle kanten lijkt me.

Ik mis nog de #jongensmama

13 likes

#yellowfeed

2 likes

Hi! Speciaal hiervoor een account aangemaakt. “Twinkelbella” had mij toegevoegd op Instagram, dus ik scroll een beetje door dat account. Zie ik allerlei posts waarbij ze een bepaald merk prominent in beeld gooit, maar zonder die tekst “in samenwerking met…” als locatie. Ik was in de veronderstelling dat dit (terecht) niet meer mag van de Reclame Code Commissie? Het gaat dan ook nog om (mijns inziens) controversiële merken als Pokon die (wat mij betreft) überhaupt geen reclame behoeven wegens hun negatieve impact op het milieu… weet iemand waarom zij dit zomaar kan plaatsen, zonder een samenwerking te benoemen? Zie bijv de post van 6 juni:

4 likes

Er zijn toch zoveel mensen die hun samenwerkingen niet duidelijk benoemen op insta…

Of in vlogs :grin:

@Plukboeket Ik denk dat @Banananana bedoelt te zeggen dat Saskia (who?, Du?) lak heeft aan de regels.
Dat ze lak heeft, praat het niet goed. Maar ik gok dat ze te klein is voor zo’n commissie om de kop over te breken.

1 like

Wellicht, ik zit niet zo in de vlogs en blogs verder. Dat schijnbaar meer mensen het doen maakt het nog niet ok - naar mijn mening is het in tegendeel zelfs reden voor de Reclame Code Commissie een scherper toezicht te houden. Dit soort enorme multinationals heeft geld zat om netjes te betalen voor legale reclame. Ik heb ook even gekeken of ik een klacht kon indienen (/snitch mode on… maar dan moet je maar niet openbaar heulen met bedrijven als Pokon), maar dit kan niet anoniem en ik heb geen zin en tijd om het aan de stok te krijgen met “Twinkelbella”. Ik heb ook niks tegen haar als persoon obv, maar wel tegen dit soort praktijken. Maar goed, guess I stand powerless. Bedankt voor jullie antwoord! :slight_smile:

Zodat jij haar gaat volgen en dan ontvolgt zij jou weer.

54 likes