Ik vond het ook reuze meevallen. Ze mag toch best melden dat ze ervan baalt.
Ahhh! Medestander! Heb al jaren een hekel aan het woord mok. Het is zelfs zo erg dat als mn zusje me vervelend vindt en ergens mee wil terugpakken, dat ze dan gaat zitten en zegt: MOK…MOK…mok mok… mokkk
Gewoon omdat ik dat woord zo slecht trek.
Wat een teringwoord.
Ooo misschien had ik dan last van een lage irritatiegrens op dat moment
Ik like je post expres niet .
Haha @Damnatio geweldig dit zou ook in mijn gezin kunnen gebeuren😂. Kutwoord eghhhhh.
Eigenlijk zijn heel veel woorden raar/stom als je het je vaak zegt of te lang naar kijkt.
Ik begin dan soms zelfs aan mezelf te twijfelen of ik iets wel goed gespeld heb
Hahahaha… Ik nu ook.
Illuminatie confirmed
Oh dat kan, heb ik ook weleens last van!
Ik vond ruziemaken pas kut! Je gedachten nuanceren in een taal die niet je moedertaal is terwijl je het kookpunt nadert is allesbehalve productief haha. Maar het went wel! Mijn Engelstalige vriend en ik zijn nu ruim 5 jaar samen en ik beschouw mezelf ondertussen als tweetalig.
Ik heb drie maanden met een Brit gedate dit jaar. Mijn Engels is heel goed maar toch frustreerde het me inderdaad best vaak dat ik me toch nooit helemaal kon uitdrukken zoals ik wilde. Ook miste ik het enorm dat ik geen referenties naar bijv (oude) tv-programma’s of stomme woordgrapjes kon maken. En als ik moe was had ik vaak geen zin om met ‘m te praten hahahaha
Heb het uiteindelijk afgekapt. Je kan zeggen: je was niet verliefd. Maar verliefd worden werd voor mij onmogelijk juist door bovenstaande.
Ik heb het toen ook al gezegd, maar I totally agree. Het gaat nog steeds om kopen kopen kopen (dat scoort natuurlijk op yt), maar ook twee paar schoenen (zelfs ‘duurzaam’ gefabriceerd) is simpelweg niet duurzaam. Ze heeft al zoveel kleding en zoveel kopen (zelfs tweedehands) is imo onnodig. Vorige vlog had ze een t-shirt van DP en zei ze “echt een duurzaam merk”, dus ik dacht leuk ff kijken, maar er is niks over sustainability of social responsibilty terug te vinden?
Het neemt natuurlijk niet weg dat ze al veel beter bezig is dan eerst en dan veel andere yters die boohoo shit kopen. Maar ik voel me er dubbel over als ik haar vlogs kijk
Het aller ergste is dat ik geen Nederlandse memes met hem kan delen. Hij zal nooit Thierry memes begrijpen en dat is eeuwig zonde
HAha die insta storing
Besef ff hoe het eruit zou komen te zien als insta dus ineens forever out is. Wat gaat een Noor, een Juultje tieleman een Nina warink en andere insta influencers shit doen dan no moneys
Ok Nina slecht voorbeeld met YouTube maar dan nog you get the point
Pfoe wat een hoop berichten, maar waar ging het nu eigenlijk over? Snap het probleem niet zo.
No munieeej. Suck a cock.
Het ligt er voor mij aan in welk opzicht. Ik sta sowieso kritisch tegenover de hele (imo toxic) modellenwereld. Maar ook in andere opzichten; dun zijn, uiterlijk vertoon, plastische chirurgie etc. Ook de manier van omgaan met geld, kledingmerken en de planeet horen daar voor mij bij.
Kledingverkopers vindt ik een ander niveau, net zoals andere ‘gewone consumenten’ die wel bij h&m en zara kopen, omdat zij een andere invloed en bereik hebben dan bijv influencers.
Maar het gaat mij niet alleen om kleding, maar bijv ook het vlieggedrag van een anna nooshin of negin mersaheli.
En ik weet dat het miss niet helemaal eerlijk is, maar als een influencer uitspreekt duurzaam te zijn en vervolgens een campagne doet voor h&m (stephanie van de broek) vindt ik dat irritanter dan wanneer een niet duurzaam betrokken persoon dat doet
Ik vind de shift heel positief en ben ook pro positief belonen, maar heb soms het gevoel dat het een lege huls is en een manier om mee te gaan met de trend.
Winkelpersoneel etc denk ik anders over en om dezelfde redenen die @wompie noemt. Ik ben zelf ook geen heilige, absoluut niet, maar omdat het hele punt van een influencer is mensen te beïnvloeden in hun keuzes, vind ik de manier waarop ze invulling hieraan geven slecht. Ik denk dat dit soort mensen juist kunnen bijdragen aan een positieve kentering, dus naar minder kopen, maar ze zetten die invloed in om mensen juist aan te zetten buitensporig te winkelen. Er zijn in het “gewone” leven toch maar weinig mensen die zoveel kopen als bijvoorbeeld een Diana? Misschien ook wel, maar in mijn optiek is het niet “normaal” om elke week of zelfs maand weer een hele berg nieuwe dingen te kopen. Ik ben bang dat influencers jonge mensen daar wel toe aanzetten/normaliseren. Net als inderdaad met dat vliegen, ze promoten een manier van leven die op dit moment heel onverantwoord is gezien de status van de aarde. Daarnaast vind ik het iets heel decadents hebben, maar goed, nu word ik een ouwe zeikerd dus ik stop:p
Ja he? Hij weet ondertussen wel wie Thierry is en ook dat hij zelf lavendel in Frankrijk plukt
Laura Brijde heeft een interessant filmpje gemaakt over ‘ons’ plastic gebruik in het dagelijkse leven.
Ze probeert om 3 dagen geen plastic te gebruiken.
Als je daar bewust over gaat nadenken is dat echt bijna onmogelijk.
Op Instagram zijn er wel een aantal mensen die dit goed doen en tips geven. @shisodelicious vind ik een leuke!
Maar het is inderdaad echt lastig. Ik probeer nu vaker mijn boodschappen op de markt te doen, maar zelfs daar zitten heel veel dingen in plastic verpakt. Dan kan je wel vragen of ze het daaruit halen en het in je zelf meegebrachte zakje doen, maar dat plastic gooien ze zelf gewoon weg dus dan zit je jezelf eigenlijk vooral voor de gek te houden.
Ik ga het filmpje zo kijken! Ben benieuwd hoe ze het er vanaf brengt.