Gewoon een hele verhalenbundel waarin Influencers opeens personages worden in nieuwe versies van bestaande sprookjes. Mascha als sneeuwwitje en gregor als de 7 dwergen. Bonny als Assepoester. Noor als Cruella in 101 Dalmatiërs.
genoeg fantasie jij
Dan wil ik ook een verhaal over dat het zo glad en koud werd dat ze niet meer naar buiten kon en toen tiramisu moest eten!! Tiramisu!
Oh wacht het ging over fictie
Mijn guilty pleasure vlogs zijn die van Fleur Nijbacker en Zoe Yung. Die meiden zijn 7 jaar jonger dan ik, maar toch geniet ik van die vlogs (en ben ik jaloers dat hun ouders zo loaded zijn en zij daar duidelijk van profiteren).
Een boek met tips hoe je Terschelling kunt overleven, zelfs in noodweer.
How to survive Terschelling
Tiramisu to the rescue.
Soms denk ik echt: hoe zou ik eruit hebben gezien als ik in mijn schooltijd makeup tutorials had of shoplogs. Ik had van die dikke zwarte eyeliner aan de onderkant
Energie energie energie energie snowflake energie
Dit klinkt als een ontzettend lange uitleg voor het begrip “geen zin hebben”.
Hebben jullie de juiste energie of de onjuiste? Wat maakt energie juist?
Ik vind iedereen hier heel fel op Cynthia, Maar goed, ik ben bang om een discussie aan te gaan want er zijn hier heel veel mensen die uitzonderlijk goed kunnen discussiëren en ik ben echt niet in staat daar nu mee te dealen.
Maar voor het geval ze meeleest. Ik ben #teamcynthia. Soms drukt ze zich onhandig uit en ik interesseer me ook totaal niet voor wijn en wandelen, maar ik vind haar lief en leuk om haar ontwikkelingen te volgen.
Ik vind haar ook zeker vaak leuk om te volgen.
Maar ik vind haar soms (en eigenlijk de laatste tijd vaak) wel echt extreem self-centered. Ze steekt nu in al die stories ook weer zoveel veren in d’r eigen reet. Daarnaast val ik ook een beetje over die algemene mentaliteit die de laatste tijd lijkt te heersen over ‘jezelf altijd op 1 zetten, alleen doen waar je positieve energie van krijgt, etc.’. Zo werkt het leven gewoon niet altijd en ik ben er ook van overtuigd dat je daar echt geen leuker/beter mens van wordt. Maar dit verwoordde een andere forummer laatst al veel beter dan ik nu in een uitgebreide post over het doorslaan in zelfzorg.
Edit: Ooh en ik vind het ook jammer dat ze zichzelf altijd in de slachtofferrol plaatst.
Omg misschien is het een influencermarketimgboek!
Als ik al Cynthia’s kwalen rondom energie lees (hsp, niet de juiste energie etc) denk ik gewoon dat ze een heel introvert persoon is, maar dat klinkt niet interessant genoeg om over te schrijven dus moeten er allerlei interessante termen en verwoordingen bij. Ze laadt op als ze alleen is en tijd voor zichzelf heeft (veel wandelen, alleen op vakantie), het kost energie om met mensen te zijn en vooral als die mensen niet de leukste zijn. Newsflash: minstens 1/3 van de wereld is zo.
Denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat ze endometriose heeft. Een veel voorkomende klacht hierbij is vermoeidheid en ik weet uit ervaring dat je daardoor inderdaad gewoon beter op moet letten waar je je energie voor gebruikt.
Maar dan moet je niet zeggen dat je super energiek bent. Als alles je energie kost, ben je niet super energiek. (Edit: en dat is niet erg, herken het zelf heel goed. Maar wees dan gewoon eerlijk).
Klopt, dat van super energiek zijn moet je dan niet zeggen. Maar vind dat mensen soms wat hard/lullig reageren op Cynthia. En is misschien ook een persoonlijke irritaties dat mensen vermoeidheid vaak verwarren net lui zijn.
Ah dat snap ik wel ja. Al denk ik ook dat het te maken heeft met het beeld dat Cynthia graag van zichzelf creëert en niet per se de vermoeidheid. Cynthia is wel iemand die situaties net iets keert, zodat het voor haar positief uitpakt. Het is een soort van gemaakte kwetsbaarheid (wel kwetsbaar zijn, mits het mooi te framen is en anders vooral heel hard snauwen als iemand iets suggereert), die voor mij niet altijd oprecht overkomt. Dat maakt haar in mijn ogen niet zo likeable. Terwijl ik wel denk dat zij een vrij belangrijk proces heeft meegemaakt de afgelopen jaren en daar veel van laat zien. Dat waardeer ik dan wel weer.
Dat weet ze wel hoor.
Ik ben het hiermee eens. Ik volg Cynthia niet en ken haar alleen van naam (dus geen mening) maar vorige week gingen een aantal helemaal los omdat iemand één ding over Alwin zei, dan mag dat dus ook gewoon gezegd worden.