Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Sarah nu wel. Sinds zij zwanger is krijgt ze heel veel abonnees erbij, echt bizar hoe populair familie/mommy vloggers zijn.

Ter vergelijking, Bonnie had +300 abonnees in de laatste 30 dagen en Sarah +4,300!

7 likes

Ander werk hebben ze over het algemeen niet hè?Tenminste. Niet dat ik weet.
Dan is €750 per maand geen riant inkomen.

Edit: beetje dom van mij. Er zijn vaak nog betaalde samenwerkingen natuurlijk!

Ik heb haar ook echt >10 jaar gevolgd en ik vond haar altijd heel leuk en relatable. Gewoon een meisje zoals ik op school zat en over haar leven schreef en later studeerde en een bijbaan had. Maar het is nu zoooo saai. Haar hele leven is hardlopen en Tuur. Terwijl ze hiervoor ook niet per se hele spectaculaire dingen deed maar zowel hardlopen als Tuur interesseren me geen jota.

Als zij zo gelukkig is met haar leven moet ze hier vooral mee doorgaan en ben ik blij voor d’r maar als kijker ben ik afgehaakt. Eens in de zoveel maanden kijk ik nog eens op d’r insta omdat ik toch wel nieuwsgierig ben hoe het gaat met iemand die ik zolang gevolgd heb maar ik hoef d’r echt niet meer elke dag op m’n timeline of d’r blog te checken, terwijl ik dat voorheen dagelijks deed.

23 likes

Niet zonder overleg in ieder geval, maar als reacties heel negatief zijn kan het ook zijn dat dat juist moet van de opdrachtgever. Die willen dat dan liever niet online hebben op die manier.
Geen idee of dat hier zo is trouwens.

1 like

Dat hardlopen kon ik ook nog wel aan, maar dat ge-Tuur was voor mij de druppel waardoor ik echt heb ontvolgd. Heb zelf ook een lichte allergie voor mensen die in een relatie lijken samen te smelten met hun significant other.

4 likes

Ahhh Milan vertelde in de laatste vlog van Enzo dat hij verlaten is.

2 likes

Neeee joh het is veel minder. Gemiddeld 1eu per 1k views. Dus dan verdient ze zo’n 2,50eu per vlog. En mas dus niet 15.000 maar 1.500eu.

Omg’en mag: ik heb net 2 truien van Monica’s Na-kd collectie besteld.

Beter gaat het dit keer wel goed, mijn vorige pakket is kwijt geraakt. Geef ze nog een kans, vooral omdat ik mijn gemiste korting nogmaals mocht toepassen. Ben benieuwd!

11 likes

De grijze en de zwart witte! Helemaal mijn ding en heb echt truien nodig.

Ik ga misschien ook die zwart-witte kopen. Vond die zo leuk!

1 like

Hahahha ga wel stuk om zijn commentaar. Maar jeeeetje wat een cringe programma.
Ook echt weer zo kut dat ze het steeds hebben over zijn zus neuken?? Ik zou dat als zijn zus zijnde niet waarderen maar oke

1 like

Wtf wat een cringe programma :sweat_smile: Vind die Egbert wel vermakelijk. Kijk nu zijn filmpje over het boek van King Alert. Hij doet mij een beetje denken aan “Wouter” (zo heet ook zijn kanaal) die ik altijd volg tijdens de “Wie is de Mol” periode.

Ik heb al meerdere malen voor de videos van Sofie Senden (voor wie haar niet kent veganiste met een dierenopvang waar dieren komen die anders vaak een spuitje zouden krijgen) een ad gehad van een of ander Belgisch bedrijf met suggesties om konijn op een andere manier voor te schotelen, inc soort receptvideo. Ook bij n paar andere youtubers maar vind dit wel een gevalletje targeting gone wrong vanuit youtube… denk ook niet dat ze het zelf heel okee vindt als ze het weet.

Krijg je geen mogelijkheid om de reclame te beoordelen? Want dan zou je nog een duimpje naar beneden kunnen doen.

Nee geen recepten opgezocht en niet op de iPad in ieder geval, kijken we alleen youtube/netflix/videoland op en zeker geen recepten voor konijn.

Vind het vooral misplaatst dat die ads voor haar videos worden geplaatst. Heb idd wel vaker dat ads bij meerdere youtubers terugkomen, wat natuurlijk niet gek is vanuit de adverteerder: kracht van herhaling. Zou je als youtuber niet aan moeten kunnen geven waar je wel/geen ads voor wilt bij je video’s? Zoals de geen ads voor de vleesindustrie als je zelf veganist bent en dit icm je dierenopvang (inc dieren die je vd slacht hebt gered) de rode draad is door je video’s.

@Vaiana geen idee, zodra het kan klik ik altijd op overslaan. Zal er eens op letten!

1 like

Ik heb de vlog van Anne.merel van gisteren net bekeken en ze zegt zelf (zoals Spaarlamp al zei) dat ze ongeveer 25 euro per vlog verdient. Terwijl ze 2,5 tot 3k views heeft per video.

Love Egbert :heart:

Ik vind 25 euro per vlog echt heel weinig hoor, daarvoor zou ik niet de hele dag met een camera willen rondlopen, stuk privacy willen kwijtraken en editen.

5 likes

25 voor 2.500 views is juist in verhouding veel. Er zijn sommigen die maar 50 euro voor een filmpje met 1.000.000 views krijgen. Ze heeft kennelijk de juiste doelgroep te pakken.

2 likes

Oh dat geloof ik ook wel, doelde meer op dat ik het persoonlijk erg weinig vind voor wat je ervoor moet doen en moet inleveren. Wel knap dat het haar lukt om met weinig views zoveel binnen te halen.

1 like