Het andere Youtubers-/bloggerstopic #9

Absoluut. Ben ook benieuwd hoe hij dat uit zou leggen, als je hem dat zou vragen hoe iemand in loondienst dat kan doen.

1 like

Dacht ik ook toen ik zijn post las. Geef eens tips, Jorg! Ben al maanden bezig met onderhandelen over hoger salaris of minder werken tegen hetzelfde salaris. Zonder succes.

7 likes

Toen ik 40u per week stage liep op een kantoor merkte ik pas hoe weinig iedereen deed.

33 likes

Dit lijkt me ideaal. Doe maar

1 like

Ben we benieuwd hoe dit uitpakt, volgens mij is namelijk bewezen dat die productiviteit binnen een minder aantal uren naar verloop van tijd afneemt. Na een tijdje neem je hetzelfde soort gedrag van voorheen weer aan. Denk dat het qua ziekteverzuim wel een hele goede kan zijn.

2 likes

Nou als we dan uiteindelijk eindigen met een vijf uur durende werkweek voor het loon van 40 uur ben ik niet ontevreden.

34 likes

Mooi streven maar denk dat dit o.a. in de zorg en andere beroepen waarbij je ploegen werkt en elkaar aflost, moeilijk wordt. Dat gaat namelijk inhouden dat er meer mensen per dag ingeroosterd moeten worden om toch 24 uur zorg te kunnen bieden. Maar ik ben voor!

3 likes

Of meer mensen aannemen

2 likes

Hoe zien ze het dan voor zich als er dan meer mensen aangenomen moeten worden die hetzelfde betaald krijgen maar dan voor minder uren? Hoe verdienen ze dat terug in zulke sectoren?

3 likes

Minder ziekte en burn-outs is de gedachte

1 like

Ja, er is zeker een tekort. Ik denk dat dat ook komt door oa de arbeidsvoorwaarden. Ik ben gestopt met mijn zorgstudie omdat ik tijdens mijn studie al overspannen raakte door de werkdruk op stage. Dat is ook al geen goed teken :grimacing:

2 likes

Volgens mij is het idee wel dat je in minder uren evenveel gedaan krijgt, dus er komen dan niet ineens banen bij.

1 like

@LizzyBennet @En_17_Anderen goed punt!

1 like

Er zijn al 1000en mensen nodig in de zorg dus dat gaat niet zo snel lukken.

En dat zijn precies de beroepsgroepen die niet zo goed betalen als bijv die Jorg z’n werk. :sweat_smile:

5 likes

Ik heb helemaal niks met de muziek van Billie Eilish, maar ik vind dit echt de leukste Carpool Karaoke tot nu toe! James gaat daarna ook gewoon op bezoek bij haar thuis. Vind Billie wel echt een leuke meid

20 likes

Ik ging stuk om James met de spin van Billie :joy:

8 likes

Mijn god, wat gĂȘnant.

5 likes

Natuurlijk heeft zij weer zo’n spin hahah ik vind James wel dapper!

2 likes

Oh thanks voor het delen, zo leuk! Die spiiiiiiiin holy shit haha

1 like