Ik heb vanochtend de laatste vlog van Nina Warink gekeken waarin ze de woonkamer in het nieuwe huis laat zien, ingericht door een interieurwinkel. Kwam net toevallig op een random IG account @li.settelu.bbers (zonder de puntjes dus), en die heeft een bijna identieke woonkamer, ingericht door hetzelfde bedrijf. Zowel meubels als woonaccessoires en zelfs de vloer en raambedekking zijn hetzelfde.
Ik kijk voor het eerst sinds langs weer Vloggloss en ben echt onder de indruk:
- Alle overgangen zijn keihard, niet rustig faden ofzo, maar gewoon, bam!
- Er is niks gedaan om het leuk te maken, geen muziekje, niks!
- WAAROM GEBRUIKT ZE GEEN STABILIZER?! Werd er bijna misselijk van. Echt waar, hoe kan ik die vrouw zulke schokkerige beelden maken?!
Ik denk niet dat Bram een poppetje is, in de zin dat de camera/geluid/montage poppetjes zijn. Denk dat als zij zeggen: ik weiger dit af te maken, er zo een ander is. Terwijl iemand als Bram de contacten heeft om te kunnen zeggen “jongens hebben jullie hier al eens goed naar gekeken? Staan we hier wel achter?”.
Nu heeft ie droog commentaar en grapjes gemaakt rondom dit programma en dus ook rondom de scenes die echt niet kunnen. Denk dat men daarom wel iets van een uitspraak van hem verwacht.
Helemaal met je eens. Bij Lubach heb ik ook wel eens tijdens onderwerpen waar ik wat van weet gedacht: maar dit klopt niet. In de grote lijn wel, maar de nuance ligt anders. Waarna ik de dag erna mensen super overtuigd Lubach’s verhaal hoorde herhalen.
Voorbeeld
Bijvoorbeeld bij het stuk over de pabo en kleuters, waarbij Lubach suggereert dat je als pabo’er verplicht voor de kleuters moet waardoor mannen afhaken. Daarom moeten we de opleidingen scheiden. Dat is simpelweg niet zo, want op veel pabo’s hoef je niet verplicht voor de kleuters. Daarnaast haalde hij een onderzoek aan dat ik daarna even voor de lol gelezen heb. Het was een kwantitatieve studie met een respons onder de 50, die ook nog eens een iets conclusie trok dan Lubach deed. De onderzoeker heeft er later nog op gereageerd en was in haar reactie veel, maar dan ook veel genuanceerder.
Op zml aanvullend is dit filmpje heel treffend
Tis wat lang maar komt erop neer dat zml oa seksistische en racistische opmerkingen maakt en nja bottomline helemaal niet zo progressief is maar juist heel erg wil dat er niet zoveel gezeurd wordt.
Ik ben iig best wel afgeknapt door dit filmpje (en door z’n stuk over kernenergie waar toen gelukkig ook een tegenreactie op kwam.)
grr Annemerel heeft het zondag ‘zo druk en alles is veel te dicht op elkaar gepland’
Wat ze doen?
- hardlopen
- uitgebreid wraps/pannekoeken eten
- bij een wedstrijd kijken
- om 4 u thuis, powernappen, bijkomen, koken, eten
- naar een concert
en nu moet ze de volgende dag de hele dag bijkomen
haar zondag zou voor mij de uuuultieme chilldag zijn?
Ik heb twee pabo’s gedaan en bij allebei moest ik verplicht bij de kleuters staan. Ook niet raar want kleuteronderwijs is een vak apart. Ben dus ook niet geheel tegen een scheiding in midden- en bovenbouw onderwijs en kleuters.
Waar zie je kritiek op Bram? Heb ik nog nergens gezien. Ik vind het gewoon raar dat hij zich zo stilhoudt. En dat Tim niks over hem zegt.
Ik vind dat een pittig drukke dag eigenlijk.
pabo
Ik heb ook de pabo gedaan en wij moesten groep 1-4 en 5-8, maar eigk kon je wel het beste de kleuters doen want alle opdrachten waren gericht op dingen waar je bij de kleuters meeste ruimte voor kreeg.
Ik deed de verkorte deeltijd digiblended pabo, dus heb slecht 15(?) lesdagen gehad in 2 jaar. Dat vond ik wel fijn want als ik van vriendinnen hoorde wat een hoop creatieve lessen ze kregen (itt hoe weinig creatieve ruimte er is in de klas) snap ik wel dat mensen afhaken. Maargoed ik pleit er ook voor dat al die verplichte toetsen vooraf afgeschaft worden bij de pabo (want geen begeleiding bieden) en dat die laatste rekentoets gepaard gaat met veel meer begeleiding en voorbereiding.
@Krabsalade haha oke, misschien zie ik het dan verkeerd. Naar mijn idee zijn het drie dingen die niet eens ‘moeten’ en waar ze vooral zelf voor kiezen, + ondertussen hebben ze genoeg tijd om uitgebreid te eten en slapen. Ik zou willen dat een weekenddag er zo uitziet
Blijkbaar werkt het hebben van een 4 jarige in je filmpje heel goed want er komen steeds weer nieuwe video’s. Ik vind het nu wel een beetje uitgemolken worden
Ik herken dat inderdaad! En ook dat anderen dat raar vinden. Überhaupt sociale dingen doen kost energie, een concert nog meer. Dus ik zou dit ook wel een “drukke” dag vinden.
Haha! Ik weet niet wie dat is helaas. Maar dat leren gaat goed zo te horen.
Succes!
https://www.mediacourant.nl/2019/11/anna-nooshin-bezorgt-npo-3-een-kijkcijferflop/
“Anna Onshin” whut
Ik vind dit filmpje dan weer heel irritant “dit is de waarheid”.
Pas
Vind het echt grappige video’s vanwege de edits, maar we kunnen Kalvijn nu wel net zo goed in het mommybloggerstopic bespreken want hij doet niet voor ze onder qua kindercontent.
Zelfde kleur als die muur