Ik neem toch aan dat Jamie Li bij een management/agency zit? Lijkt me wel zo professioneel om op al deze ophef te reageren. Misschien met een leuke video à la Dotan.
Het lijkt me wel dat ze met een hele goede verklaring hiervoor moet komen. En dan niet het gewoonlijke ‘neem het niet te serieus en iedereen is jaloers’-bullshit. Want dit boek is echt vreselijk. Het is niet die ene passage over maar moeten neuken, maar nog zoveel meer. Bah.
Wat zou Alain hier nou vinden? Haar ouders, haar vriendinnen?
Hebben zij haar nooit eens gezegd “nou nou Jami das wel heel erg he”
Ik denk dat het onmogelijk is om bepaalde oudere mensen van 25+ te bereiken die die tekstpassages geen probleem vinden. Dit voorbeeld zou wel perfect zijn om op een middelbare school te behandelen bij maatschappijleer of zo en dan komt het bericht bij sommige jongeren misschien wel aan als de docent het goed onderbouwt.
Het zou je nog verbazen in wat voor relatief progressieve, feministische bubbel wij ons bevinden. Dat is ook niet goed, maar er zijn echt zo veel mensen (ja mannen én vrouwen) die het met Jamie Li eens zijn.
Voor de duidelijkheid, daar ben ik er niet een van.
Wow, wat een extreem oppervlakkig boek? Ik dacht dat die konijnen-pagina het ergst was, maar de rest van het boek valt ook niet mee. In de tijd waar bodypositivity zo in opkomst is, is het heel raar om te lezen dat je niet sexy bent als je als vrouw geen lang haar hebt of je lichaamshaar niet scheert en dat je cellulitis ten alle tijden bedekt moet zijn. En dan te bedenken dat er heel wat vrouwen betrokken zijn geweest bij het productieproces, was er niemand die twijfelde aan de boodschap van dit boek?
Zouden zij er nu nog zo blij mee zijn?
Elke keer als ik nu een blije foto van Alain zie denk ik jaa jij kijkt zo blij ondat je elke dag gepijpt word.
En niemand weet hoeveel boeken ze van die eerdere druk heeft weggeven
Edit: ik zie nu die winactie hierboven, win 15x het boek
Oja en je kunt het beste altijd rode nagels dragen, want dat is sexy. Maar je nagels mogen niet te lang zijn want dat is dan weer trashy.
En niet tegelijkertijd rode lippenstift en rode nagellak dragen natuurlijk!!
M’n vriend roept nu steeds te pas en te onpas, bijvoorbeeld tijdens t avondeten: “Broek uit donut, ik moet mn zaad kwijt.”
Zou Alain nog wel zaad over hebben eigenlijk…
Ik ga op zoek naar een man die mij elke dag tot een hoogtepunt brengt, anders word ik bok chagrijnig!! Soort hangry maar dan Sangry. Sexy but angry. But sexy.
En geen zin? Pech voor hem, hij wil toch ook niet met een gefrustreerde sangry vrouw thuis zitten?!
Het lijkt erop dat Jamie het boek ‘How to be a Parisian wherever you are’ heeft gelezen en een (slechte) Nederlandse versie heeft gemaakt. De lay-out en lijstjes zijn precies hetzelfde. Ook staan er regels in als:
“Always be fuckable”—even when you’re standing in line to buy a baguette.
Al is dit in dit boek voor een groot deel totaal niet serieus en zijn uitspraken zoals dit satirisch bedoelt. (En staat er gelukkig ook in dat politiek bewust zijn, boeken lezen etc. belangrijk is, less is more)
Het valt me nog mee dat De Speld niet met een artikel kwam. “Boek van influencer stuit op weerstand vanwege misinformatie over het zaaien van zaden en het bijhouden van je eigen tuintje”. Schaamstreek in bloei zou een big no-no zijn, alles netjes bijhouden luidt het advies.
Haha ik doe mee, ik ben wel benieuwd maar wil er geen euro aan uitgeven.
De uitgever denkt waarscijnlijk gewoon kassa! Die schare fans, die kopen toch wel…
Ik heb ooit een lezing van Annic gevolgd en het was heel leuk, maar ook een schot voor open doel. Het was heel cliché in de zin van, je moet het echt willen en er helemaal voor gaan anders lukt het niet. Ja, leuk maar mensen hebben ook verplichtingen als vaste lasten enz. Annic heeft makkelijk praten wat dat betreft en dat besef heeft ze echt niet.