Ik hoop dat je nog ergens een ingeving krijgt van de naam van dit kanaal want ben ontzettend benieuwd! Ik ben zelf 3 weken op vakantie in Amerika geweest en zou daar noooit willen wonen. Alles is zo slecht geregeld en het verschil tussen arm en rijk is ontzettend groot.
Vloggers hebben hier anders ook geen zwangerschapsverlof hoor, die werken altijd!
Flashback
Flashback naar Martine die zei dat ze het zo druk had dat ze vergat te kolven, en dat het haar wat dat betreft daarom veel makkelijker leek om voor een baas te werken. uh, whut
Ik ben nu in Amerika en wat mij vooral irriteert is dat veel Amerikanen zichzelf en hun land zo superieur vinden. Echt van, gefeliciteerd dat je eindelijk in Amerika bent, zeg maar.
Wauw ja dit inderdaad! Ook vond ik dat service vaak nog slechter was dan bij horeca hier in Europa terwijl ze haar toch voor een groot deel afhankelijk zijn van fooi. Vond veel obers en serveersters ook de attitude hebben die jij beschrijft.
Of als mensen vragen van waar je komt, en je dan een reactie krijgt alsof ze medelijden hebben met je hahaha
Hier is het juist andersom qua geld. Wat is precies een credit score?
Haha ik was er vorige week ook weer. Zo wennen! Terwijl ik er heb gewoond een tijd, daarom kon ik nog redelijk snel terugvallen in het standaard riedeltje.
Heb toendertijd aan mijn collega gevraagd of hij kon ophouden met in het voorbijlopen te vragen âHey howâs it going?â. Want hij liep gewoon door zonder antwoord af te wachten. Hij was zich van geen kwaad bewust toen ik zei dat ik het nogal onaardig vond.
Vorige week had ik een conferentie voor werk (in de VS), na de presentatie mogen er vragen gesteld worden en iemand begint serieus met âhowâs it goingâ en zonder te stoppen stelt hij de vraag. Haha stel je voor dat de spreker eerst gaat antwoorden ânou presentatie ging ok, kon beterâ haha! Die mensen beseffen zelf niet hoe gek dat is.
Ik vind dat ook zo gek, dat het daar ââpositiefââ is om geld te lenen en af te moeten betalen. Terwijl veel mensen hier juist worden opgevoed met het idee dat je niet moet lenen en je alleen dingen moet kopen die je kunt betalen.
Alsof een baas ook gaat zeggen
âeuh Martine, volgens mij sta je op springen, ga jij eens gauw kolven! Dit kan echt niet hoorâ
En dat je een positieve credit score moet hebben om een huis te kunnen kopen met hypotheek. Hier zeggen mensen vaak tijdelijk hun creditcard op voordat ze hun hypotheek in orde maken etc omdat ze anders minder kunnen lenen. En sowieso leven mensen daar vaker van paycheck to paycheck of krijgen zij naast hun baan nog van een instantie bepaalde coupons omdat ze ondanks de vele uren die zij maken hun gezin niet kunnen onderhouden. En dan nog het hele charity en kerkgebeuren. Dat je soms echt fucked bent als je niet lid bent van een kerk etc. Zoveel foundraisers en digitaal geld vragen voor vanalles, terwijl in Nederland het vaak om echt schrijnende gevallen gaat. Daar zijn er vrouwen die gewoon donaties vragen om 2 weken zwangerschapsverlof te kunnen nemen na de geboorte van een kind of een simpele oogoperatie die in Nederland gewoon wordt vergoed zodat een tiener niet nu al blind wordt.
@Sabr Ja ik vind het vooral heel fascinerend al die binaire opposities rijk/arm, enorm liberaal tot oerconservatief. En bizar dat ze zo trots op hun land zijn of hun harde werkmentaliteit die eigenlijk juist zeer ongezond is.
@anon78346544 ja dat filmpje ja thnx.
Hahaha ja ze worden dan ook elke keer uitgebuit om âcuteâ videoâs te creĂ«ren:p
Is hetzelfde in de UK met creditscore, echt raar. Je bouwt ook creditscore op met direct debits (automatische afschrijven), maar mijn Nederlandse creditcard en credit score wordt dan meer niet meegerekend helaas, (in NL heet dit BKR toch trouwens?)
Toen ik in een winkel werkte had ik een keer dat een vrouw in amerikaans accent aan me vroeg: âhey, hoe gaat het?â en dat ik echt even verbaasd reageerde van âehh⊠goed? met u?â maar toen bedacht ik me dat ze natuurlijk gewoon haar standaardzinnetje naar het Nederlands had vertaald haha
Ok ik ben nu echt in de war
Dus als ze zeggen âHey how are youâ
Zeg je dan: âHi iâm fine thanksâ
Of hoef je niet te antwoorden en ga je er niet op in?
Je kan gewoon zeggen Hi, Fine thanks ofzo. In mijn ervaring luisteren ze amper naar wat je antwoord. Iets als hello of goodmorning volstaat ook.
In Spanje doen ze dat ook, dan groeten ze met Hola, que tal? (Hallo, hoe gaat het). Ik heb een tijdje stage gelopen in Spanje, en ik antwoordde in het begin altijd met goed, met jou? Maar hoorde later dat dat net zoals in Amerika niet de bedoeling is om erop te reageren.
Iemand al de video van Jessie Maya gezien? Ik vond het geen clickbait, maar wel eind goed al goed verhaal.
Omg ja ik wilde dit laatst op het forum al vragen. Ik heb echt een miljoen awkward momenten in Liverpool gehad omdat ik aan iedere ober ging vragen of het ook goed ging met henâŠ
Ik zou gewoon hello/hi/⊠antwoorden. Totaal niet antwoorden vind ik persoonlijk nogal onbeleefd.
Was hier nou iemand die die j.olien van y.our.lifestyleguide irritant begon te vinden op Instagram? Ik heb dit ook een beetje maar kan mân vinger er niet op leggen waarom precies
Zeg er dan bij waarom het geen clickbait is