Het auto- & motortopic

Nu lease auto dus ben verplicht.
Maar met eigen auto altijd kleine, grote en apk.
Tijdig onderhoud voorkomt grote problemen. Scheelt wel dat ik voor kleine en grote beurt familie meeste zelf kan en alleen apk of lastige dingen bij garage.

1 like

Ik had precies hetzelfde, Citroën C1 uit 2012 en had hem 1,5 jaar en nog niks aan laten doen. Heb hem toch maar voor apk en grote beurt gebracht en vond het wel fijn om te weten dat er even goed naar gekeken is (had hem bij een autohandelaar gekocht). Moet nu volgend jaar weer voor een kleine.

1 like

Ene jaar kleine beurt, ander jaar grote beurt.

2 likes

Ik heb mijn auto kort na de aankoop direct voor een kleine beurt weggebracht (inclusief wat kleine reparaties). De auto was toen 16 jaar oud, maar prima in orde. Een grote beurt heb ik later bij een bevriend iemand laten doen en was daarom niet zo duur. Had ik met een auto van 17 jaar naar de garage gemoeten voor een grote beurt, dan had ik dat waarschijnlijk niet meer gedaan. Niet perse omdat ik denk dat mijn auto elk moment naar de schroothoop kan, maar omdat mijn auto bij de minste aanrijding al Total loss zou zijn (wat eigenlijk ook het geval was bij de aanrijding met mijn auto toen hij 16,5 jaar oud was). Dan is je investering in de auto volledig weg. En de auto heeft al een mooie leeftijd, dus ik zie niet veel waarde in een dure investering in goed onderhoud voor de toekomst.

2 likes

Wat gebruiken jullie om je autoruiten mooi schoon te maken? Heb er regelmatig vogelpoep en kattenpoten opzitten (m’n kat zit graag bovenop m’n auto…) en ik maakte het eerst gewoon met een natte spons schoon, maar als het dan opdroogt hou ik allemaal kalkvlekken over. Opzich geen ramp, maar als ik naar m’n werk rij staat de zon precies in m’n gezicht en dus ook op m’n voorruit, waardoor ik door de kalkvlekken veel minder goed zie dan zou moeten. Heeft iemand een goed middeltje waardoor je autoruiten vlekkeloos schoon worden?

Glassex of een spuitbusje met water + afwasmiddel!

Ik heb toen ik mijn auto kocht drie van die flessen cadeau gehad haha. En ik zweer bij de echte Glassex, geen vlekje of iets! Ik doe het dan wel met keukenpapier en niet met een doek ofzo, maar weet niet of dat perse verschil maakt.
Die andere “neppe” lieten vlekken bij mij achter, maar weet niet of dat nou precies aan die twee flessen lag of dat glassex echt gewoon het fijnste is.

Dat laatste weet ik uit ervaring, er komt niks in de buurt van de echte!

1 like

Dus gewoon zo’n spuitbus Glassex? Dan ga ik die maar eens inslaan hahaha

1 like

Ja klopt! En ik doe het dus af met keukenpapier

1 like

Iemand ervaring met een DS3?

Dat is een Citroën toch? Ik heb jaren in een C3 gereden, heerlijke auto! Heb m ingewisseld omdat het een diesel was en ik minder ging rijden, maar vond m echt heel fijn. Had ook wel een luxe uitvoering.

Ja klopt, wilde eigenlijk geen Franse auto meer, maar deze lijkt erg luxe enz

Geen rij-ervaring met Citroën maar de DS-reeks is hun upscale lijn en totaal niet vergelijkbaar met een C3.

1 like

Dan heb ik niks gezegd! Maar zelf altijd goede ervaringen gehad met Citroën, zou er zo weer 1 kopen iig.

Volvo XC40. Wil nooit meer een andere. :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Ik heb mn oog laten vallen op een leuk autotje: renault Twingo uit 2013 met nog maar 21.000 km! Jullie ervaringen mee? Dacht eerst van bleh een Twingo, lelijk! Maar de nieuwe versie is wel schattig ;).

Ik heb een nieuwe twingo uit 2018, echt een fijn compact ding hoor.

Ik heb alleen mintblauw, dat zou ik in de toekomst niet meer doen, vooral toen ik hem net had het idee dat ik minder ‘serieus’ genomen werd. Hiervoor had ik een zilveren Volvo

Kleur en een kleine auto denk ik. Voor mijn gevoel werd er met m’n grote bak een stuk minder asociaal met mij omgegaan (even ertussen proppen enzo). Volgende auto zal weer een grotere worden (weet nog niet wanneer), dus dan kan ik mijn empirisch onderzoek afmaken.

1 like

Denk dat de combi het erger maakt. Nu is het wel een typisch vrouwenautotje, in het zwart is dat bijvoorbeeld al veel minder.